Daugiau nei 32 metus gyvuojanti emocinės paramos tarnyba suaugusiesiems iki šiol nemokamą, anonimišką emocinę paramą teikė telefonu ir elektroniniais laiškais. Kiekvieną mėnesį „Vilties linija“ sulaukia apie 3000 skambučių. Pasak šios tarnybos koordinatorių, nepaisant to, jog linija veikia kasdien visą parą, konsultantams ne visada pavyksta atsiliepti į visus gaunamus skambučius.
Būtent todėl buvo pradėta galvoti apie galimybę „Vilties linijoje“ teikti emocinę pagalbą pokalbiais internetu. Dabar kiekvienas, kuris nedrįsta apie savo sunkumus kalbėtis telefonu, o gal ir neturi tokios galimybės, galės gauti emocinę paramą tiesioginio susirašinėjimo su konsultantu metu (angl. chatbox). Tai leis greičiau ir efektyviau suteikti emocinę paramą žmogui, kuri jam būtina čia ir dabar, bei prisidės prie geresnio pagalbos pasiekiamumo.
Norintieji su „Vilties linijos“ konsultantais pabendrauti gyvai, susirašinėjant žinutėmis, galės apsilankyti internetinėje svetainėje www.viltieslinija.lt, kur įėjus iš karto pasitiks ekrano kampe iššokantis langelis, skirtas žinutei rašyti.
Tikimės, jog ši galimybė bus naudinga tiems, kurie ieško pagalbos, bet nedrįsta savo jausmų išsakyti žodžiais telefono ragelyje.
Konsultantai emocinę paramą žinutėmis teiks 10 val. per savaitę, iš kurių pirmadieniais ir penktadieniais 17:00-20:00 val., o trečiadieniais ir ketvirtadieniais 19:00-21:00 val.
„Tikimės, jog ši galimybė bus naudinga tiems, kurie ieško pagalbos, bet nedrįsta savo jausmų išsakyti žodžiais telefono ragelyje. Psichologai kalba apie rašymo naudą ir svarbą mūsų gyvenime, nes tai padeda išlaisvinti susikaupusius jausmus ir mintis, ypač esant sudėtingoms gyvenimo situacijoms. Rašymo dėka tarsi apsivalome, jaučiame palengvėjimą, paliekame savo išgyvenimus ten, kurie jie buvo parašyti. Tik šiuo atveju žmogus dar ir sulauks atsakymo, palaikymo bei nuoširdaus pokalbio, – apie „Vilties linijos“ naujovę pasakojo tarnybos koordinatorė Agnė Butkuvienė.
„Vilties linija“ – tai ilgiausiai Lietuvoje veikianti psichologinės pagalbos telefonu linija (nuo 1988 m.) ir viena pirmųjų Lietuvoje, pradėjusi dirbti visą parą (nuo 2006 m.). Kiekvienas „Vilties linijos“ konsultantas ar savanoris vadovaujasi konsultanto etikos principais, o pagalbą teikia anonimiškai ir konfidencialiai.
Kiekvienas „Vilties linijos“ konsultantas ar savanoris vadovaujasi konsultanto etikos principais, o pagalbą teikia anonimiškai ir konfidencialiai.
Tarnyboje dirbantys žmonės skatina savo pašnekovą dalintis sunkumais, kalbėti apie savo išgyvenamus jausmus, priima žmogų su visu jo skausmu. Sunkumai, dėl kurių dažniausiai į „Vilties liniją“ kreipiasi žmonės, yra vienišumas, santykių problemos, mintys apie savižudybę, finansiniai sunkumai.
Kilus sunkumams svarbu nelikti vieniems ir pasidalinti slegiančiais išgyvenimais, todėl su „Vilties linijos“ konsultantais pasikalbėti galima telefonu 116 123, pokalbiais internetu www.viltieslinija.lt ir elektroniniais laiškais adresu 116123@viltieslinija.lt