Pirmas žingsnis jau žengtas – spalio 27 dieną jo vadovaujame klube Vilniaus visuomenės sveikatos biuras rengia vienos dienos teorinį ir praktinį seminarą „Šiuolaikinė kūno kultūros pamoka. Kūno kultūros mokytojo vaidmuo“.
Nepakanka tik žaisti
Stipriausias pasaulio žmogus, Lietuvos galiūnas Žydrūnas Savickas mano, kad jau laikas iš esmės keistis kūno kultūros pamokoms, kurios dar dažnai yra nuobodžios.
Mokytojas turi būti ir psichologas, jam reikia mokėti vaikus įtraukti ir motyvuoti fizinei veiklai, išaiškinti, kodėl gerai yra sportuoti, judėti. Savaime suprantama, jei pats mokytojas yra nemotyvuotas, jam labai sunku kitus sudominti, uždegti meilę fizinei veiklai.
„Pamenu, laikydavome kažkokius testus arba tiesiog žaisdavome krepšinį. Išties to fizinių savybių lavinimo nelabai ir būdavo. Bent jau aš asmeniškai jose nieko neišlavinau: nei tapau greitesnis, nei lankstesnis, nei stipresnis, – prisimena sportininkas. – Šiuolaikinėse kūno kultūros pamokose mokytojai turėtų sudominti moksleivius fizine veikla, būti kūrybiški. Svarbiausia, mano nuomone, jose turėtų būti lavinamos fizinės žmogaus savybės. O tam nepakanka tik išlaikyti testą arba žaisti krepšinį. Net ir tie patys krepšininkai daug laiko skiria ištvermei, greičiui ir jėgai lavinti. Tam nereikia įmantrių priemonių, įvairiems pratimams pakanka ganėtinai paprasto inventoriaus. Pavyzdžiui, su gumomis, mažais svareliais, galima padaryti kūrybišką ir gerą jėgos treniruotę. Be abejonės, ypač reikia lavinti lankstumą, išmokyti teisingai daryti tempimo pratimus, kad gerėtų laikysena. Be to, mokytojai turėtų mokiniams suteikti žinių apie sveiką mitybą, išmokyti pagrindinių jos principų, paaiškinti, kaip maitintis sportuojant ir pan.“.
Motyvuoti vaikus
Žinomas sportininkas apgailestauja, kad kaip ir anksčiau, vis dar daugelis mokinių vengia kūno kultūros pamokų, nenoriai jas lanko ir ieško priežasčių neiti. Viena iš priežasčių – mokytojai nesugeba motyvuoti vaikų fizinei veiklai.
„Mokytojas turi būti ir psichologas, jam reikia mokėti vaikus įtraukti ir motyvuoti fizinei veiklai, išaiškinti, kodėl gerai yra sportuoti, judėti. Savaime suprantama, jei pats mokytojas yra nemotyvuotas, jam labai sunku kitus sudominti, uždegti meilę fizinei veiklai. Todėl į savo seminarą pakvietėme psichologę, kuri motyvuos mokytojus, kad jie motyvuotų moksleivius, – juokiasi Ž. Savickis. – Beje, pirmam seminarui atrinkome temas, kurios, mūsų nuomone, kūno kultūros mokytojams yra aktualios. Taip pat pristatysime naujienas, kurios padės išmokyti vaikus taisyklingai atlikti pratimus, kad nebūtų žalojama jų sveikata. Juk, pavyzdžiui, kai aš mokiausi, buvo mokoma daryti atsilenkimus tiesia nugara. Dabar paaiškėjo, kad taip žalojamas stuburas. Taip pat vyks ir praktinių užsiėmimų, kad mokytojai žinotų, kaip žinias pritaikyti savo kūno kultūros pamokose“.
Šį teorinį ir praktinį vienos dienos seminarą „Šiuolaikinė kūno kultūros pamoka. Kūno kultūros mokytojo vaidmuo“ Ž. Savickas rekomenduoja visiems Vilniaus miesto ir rajono kūno kultūros mokytojams, pedagogams, dirbantiems su mokyklinio amžiaus vaikais. Jis patikino, kad ketina ir ateityje organizuoti tokio tipo seminarus. Beje, VVSB informuoja,ikimokyklinio amžiaus pedagogams bus organizuojamas atskiras seminaras.
Seminaras vyks spalio 27 d. (penktadienį) Savicko sporto klube (Ąžuolyno g. 7, Vilnius).
Programa ir daugiau informacijos.
Seminaras yra nemokamas.
Informaciją apie būsimus seminarus sekite www.vvsb.lt arba užsiprenumeravę Vilniaus visuomenės sveikatos biuro naujienlaiškį.
Seminaro organizatorius – Vilniaus visuomenės sveikatos biuras.
Kilus klausimams prašome kreiptis el. paštu.