Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 02 04

Biblioteka: Michael E. Gerber. „Verslo mitas. Kodėl daugelis smulkiojo verslo įmonių žlunga ir kaip spręsti šią problemą?“

Esate puikus specialistas ir norite sukurti savo verslą? O ar susitvarkysite su padidėjusia atsakomybe, kai šalia to, ką mokate geriausiai, reikės rūpintis ir buhalterine...
Nuotraukos pavadinimas
Nuotraukos pavadinimas
Temos: 1 Mitas

Esate puikus specialistas ir norite sukurti savo verslą? O ar susitvarkysite su padidėjusia atsakomybe, kai šalia to, ką mokate geriausiai, reikės rūpintis ir buhalterine apskaita, marketingu, produkcijos pristatymu, idėjų generavimu ir jų įgyvendinimu bei dar daugeliu kitų dalykų? Tai, kas anksčiau atrodė taip miela širdžiai, dabar, prisidėjus visoms šioms papildomoms veikloms supykina panašiai, kaip viešai demonstruojamas dviejų vyrų bučinys. Kaip įveikti galimą verslo pradžios krūvio sukeltą šleikštulį ir vėl mėgautis tuo, ką sugebame geriausiai bei iš to uždirbti?

Michaelo E. Gerberio visame pasaulyje geriausių įvertinimų sulaukusi knyga „Verslo mitas“ kartu su jumis leisis į ieškojimų kelią, kuriame uoliausi bei išradingiausi ras atsakymus į rūpimus klausimus. Vien knygos pavadinimas sužadina susidomėjimą, kuriame lyg ir žadama atsakyti į du itin svarbius pradedančiojo smulkaus verslininko klausimus: kodėl daugelis smulkiojo verslo įmonių žlunga ir kaip spręsti šią problemą?

Michaelas E. Gerberis – puikus pavyzdys, kaip, pasirinkus visuomenei aktualią specializaciją, savo pomėgį galima paversti pagrindiniu pragyvenimo šaltiniu. Prieš kiek daugiau nei 40 metų pradėjęs gilintis į smulkiųjų įmonių kūrimosi bei vystymosi problematiką, savo atliktų tyrimų išvadas bei argumentuotus pamąstymus sudėjo į 17 knygų. Ir nors vėlesniais savo kūrybos metais rašytojas kiek susiaurino verslo mito spektrą iki tam tikros šakos (vadybininko, advokato, finansinio patarėjo, architekto), tačiau didžiausios sėkmės pasiekė mūsų šiandien nagrinėjama knyga apie smulkiojo verslo problemas bei jų sprendimus.

„Verslo mito“ autorius labai vaizdžiai apibūdina amatininko virsmą į verslininką. Sausoką teorijos davinį labai pagardina meniška istorija apie kepėją, kuri, močiutės pamokyta, mėgaudavosi kepdama pyragus, tačiau, kai nusprendė iš to valgyti duoną ir atidaryti savo kepyklėlę, tai motyvacija strimgalviais nėrė žemyn. Kai turi ne tik kepti pyragus, bet ir vesti buhalterinę apskaitą, aptarnauti klientus, priimti bei vykdyti užsakymus, palaikyti tvarką, tai toks įsikūnijimas į visų galų meistrą ilgainiui smogia nuovargio bei išsekimo rimbu. Kitaip sakant, tokiu atveju esi ne verslo, o darbo vietos savininkas. Tai daug blogiau, nei būti samdomu darbuotoju, nes tavo darbo valandos bus gerokai ilgesnės, žodžiai „savaitgalis“ ir „poilsis“ nebebus rašomi viename sakinyje, o, jei tokio krūvio atlaikyti nepavyks, tai ir sąskaitų apmokėti mėnesio gale nebus iš ko.

Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl naujai iškeptas verslininkas susiduria su sunkumais yra pernelyg staigus dominuojančių asmenybės bruožų pasikeitimas. Anot M. E. Gerberio, kiekvienas žmogus turi tam tikrą dalį šių pozicijų kompetencijų:
Vadovo (plati aprėptis, vizija, plėtra);
Vadybininko (procesų bei rutininių darbų organizavimas, valdymas);
Darbininko (techninės užduotys ir darbai).
Kiekvieno amatininko gyslomis tarsi teka darbininko kraujas, jis koncentruojasi į techninį darbą, didina esamų užduočių kiekį, o tai jam trukdo skirti laiko bei pastangų verslo modelio sukūrimui. Sėkmingai smulkiame versle žmogus gali dirbti tik tada, kai turi teisingą vadovo, vadybininko ir darbininko savybių santykį.

Koks gi turi būti tas santykis? Kaip atrasti laiko verslo modelio sukūrimui, kai aplink tiek daug darbų? Nuo ko pradėti verslą? Kokios dažniausios pradedančiojo verslininko klaidos? Kaip nusiplėšti „amžino amatininko“ etiketę? Ne tik šiuos, bet ir daug kitų klausimų išsamiai ir su konkrečiais pavyzdžiais Michaelas Gerberis aptars šioje knygoje.

„Verslo mitas“ – knyga, kuri turėtų būti kiekvieno ne tik pradedančiojo verslininko, bet ir svarstančiojo pradėti verslą rankose. Kerintys kalbos vingiai, realių bei itin tikroviškai pramanytų pavyzdžių pynė, taiklūs pastebėjimai bei patarimai pavers laiką praleistą su šia knyga norimu pakartoti potyriu.

Įvertinimas: 10/10.

Kitą pirmadienį (13-02-11) pasikalbėsime apie pokyčių valdymą. Spencer Johnson knyga „Kas paėmė mano sūrį“ – pasakėčia apie keturių skirtingų charakterių personažus bei jų kelionę pokyčių keliu. Tam, kad pasikeistų situacija, visų pirma turi pakeisti savo mąstymą. Kaip? Skaitykite „Bibliotekos“ rubriką po savaitės ir sužinosite!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?