Alytaus interneto portalas Alytausgidas.lt informuoja, kad planuojamas Alytaus viešojo transporto branginimas (jį galima vadinti kasmetiniu, kaip ir maršrutų bei pačių autobusų mažėjimą). Straipsnyje gyventojai dalinasi savo nuomone. Nusprendžiau ir aš pasidalinti, bet supratau, kad tai į komentarų skiltį gali nebetilpti. Todėl rašau IKRAUK.LT.
Galit branginti kiek tik norit. Bet viskas tik prieš pačius vežėjus atsisuks. Ir taip mažai žmonių važinėja. Kodėl?
1) Visi maršrutai dubliuojasi ir eina tomis pačiomis gatvėmis. Manote, kad žmonėms patinka eiti 15 minučių iki stotelės? Jie per tiek pat laiko pėsčiomis pasiekia galutinį tikslą. Pasiūlymas: išnaudokit Vilties, Vingio, Tvirtovės gatves. Ten vien daugiabučiai, žmonių gyvena nemažai. Sakysit per didelis ratas? Pasižiūrėkit internete į Vilniaus 48 maršrutą atlaikiusį visas reformas ir likusį nepaliestą. Jis važiuoja beveik spiralės principu, tačiau surenka daug gyvetojų iš visų rajonų. Be to, būtų smagu, kad bent vienas autobusas važiuotų Kauno gatve. Dar galėtų važiuoti Basanavičiaus, Baranausko, Daugų gatvėmis. Taip ten miškas, bet daug jaunimo pamėgę tą mišką, be to šalia kino teatras, stadionas, miesto pliažas.
Alytiškiai mėgsta gamtą, todėl ten visada yra žmonių. Galėtų bent jau sezoninis maršrutas būti. Be to, 13 maršrutas galėtų važiuoti Likiškėlių gatve, o 14 Volungės ir Jaunimo gatvėmis. Kuo arčiau namų stotelė, tuo patogiau žmogui, tuo daugiau keleivių.
Žinoma, būtų smagu, kad ir Žuvinto gatve autobusas pravažiuotų daugiau nei du kartus per dieną... Čia galite pamatyti viešojo transporto tvarkaraščio pavyzdį. Beje, tai stotelė, kurioje sustoja visi Alytaus autobusai.
2) Daug skirtingų įmonių važinėja tais pačiais maršrutais ir tarpusavy konkuruoja. Visi esam matę vaizdą, kuomet „mikriukai“ prie „Sodros“ stovi po 10 minučių. Juk nei viename tvarkaraštyje nėra tokio didelio skirtumo tarp stotelių. Vadinasi arba per anksti atvažiuoja, arba toliau vėluos.
3) Vyksta keleiviams nesuprantama konkurencija. Miestas – ne ta vieta, kur turėtų konkuruoti viešasis transportas. Visuose miestuose, kuriuose problemos dėl viešojo transporto minimalios, yra VIENA įmonė. Kodėl miestas neįsileido „Kautros“, kuri taip siūlėsi? Juk ir vairuotojams darbo sąlygos būtų geresnės, ir atlyginimas nepriklausytų nuo surenkamų „centų“, ir keleiviams būtų daug patogiau. Tik tai, kas vienoda, yra paprasta ir aišku. Užtektų susivienyti visiems smulkiems vežėjams.
4) Nėra nuolatinio bilieto sistemos. O juk tai galėtų būti nauda ne tik keleiviams, bet ir vežėjams. Vis tik garantuojamos nuolatinės pajamos nepriklausomai nuo to, ar žmogus važinėja, ar ne.
5) Apie tai, kad internete patalpinti Alytaus maršrutų tvarkaraščiai būtų galima paskleisti plačiau. Juk reklama bet kuriuo atveju yra naudinga. Anksčiau buvo įprasta sistema internete, kaip ir kitų didžiųjų miestų. Dingo. Dabar galima rasti „pasunkintą variantą“. . Na juk „vis šis tas“.
Apibendrindamas, teigiu, kad Alytus viešajame transporte turi didelių bėdų ir bilietų branginimas tas bėdas gali tik padidinti.
Saulius Jaruševičius