Įžengus į informacijos srauto amžių, vis daugiau atsiranda žmonių rašančių straipsnius, recenzijas, kritikas, kurie tampa publikuojami interneto portaluose, laikraščiuose ar žiniasklaidoje. Bet ar visi būsimieji ir esami žurnalistai turi pakankamai kompetencijos tai daryti? Viena, tikriausiai rimčiausia iš priežasčių ta, kad visuomenei yra reikalinga tikra, objektyvi ir nepapirkta nuomonė aktualiais klausimais.
Kiekvieną dieną yra perskaitoma tūkstančiai straipsnių tiek internetiniuose portaluose, tiek laikraščiuose, ką jau kalbėti apie televizijoje rodomas žinias, kuris stebi visa visuomenė, tačiau ne visada pateikta informacija galima tikėti. Pasak „Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso“ 3 bei 4 straipsnius, „... žurnalistai ir viešosios informacijos rengėjai turi skelbti tikslas, teisingas žinias ir įvairias nuomones... privalo užtikrini, kad nuomonė būtų reiškiama sąžiningai ir etiškai, sąmoningai neiškreipiant faktų ar duomenų.“ Tačiau vis dažniau pasitaiko tendencija, kad vienas ar kitas televizijos kanalas, laikraštis ar portalas linkę palaikyti konfliktinėje situacijoje vieną pusę, taip „piršdami“ savo nuomonę visuomenei, kurią bandoma įtikinti būtent jų teisumu. Čia žurnalistika ir praranda savo kompetenciją būti nešališka bei pateikti nuomonių įvairovę.
Dar viena tendencija būdinga šiuolaikinei žiniasklaidai – tai užsakomų straipsnių pirkimas, kuris neretai pateikiamas to nenurodant. Tokio pobūdžio straipsniuose vyrauja šališkumas, kuris neretai klaidina skaitytojus, o ir pats žurnalistas susiduria su moraline problema, nes gyvenant sunkioje ekonominėje situacijoje „pinigai niekada nepamaišys“. Jis yra priverčiamas pateikti tik subjektyviai teigiamą ar neigiamą nuomonę apie visuomenei aktualų klausimą. Neretai žmonės tokiais užsakomaisiais straipsniais yra suklaidinami, nes nesugeba atskirti, kur yra tiesa, o kur tik perdėtas pompastiškumas. Todėl galime pastebėti, kad nyksta profesinė žurnalisto moralė.
Gyvename informacinių technologijų amžiuje, kuris palengvina mūsų gyvenimą. Interneto pagalba karščiausias naujienas sužinome akimirksniu, nesvarbu, kur bebūtume. Mūsų dėmesio centrą atakuoja socialiniai tinklai, interneto portalai, televizija ir laikraščiai. Bet ar susimąstome, kad kartais nenorima informacija mums tiesiog perduodama per prievartą pačiu pigiausiu būdu? O tai jau gali būti prilyginama „pigiu merginos darbu“ ar moraline prostitucija, kuri vyrauja žiniasklaidoje.
Gina Židžiūnaitė