Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 05 01

Opozicija: „Lietuvoje elektroninis sportas nemerdi!“

Balandžio 18 d. 15min.lt internetiniame portale pasirodė publikacija apie elektroninį sportą „Lietuvoje elektroninis sportas merdi", kuris, pasak e.sporto žaidimo mylėtojų, visai neatitinka realybės. VirtualNet projekto reporteris Eimantas Alminas pateikia visai kitokį vaizdą nei kalbintasis Ltgaming.lt vadovas Žydrūnas Adomaitis. Su autoriaus sutikimu dalinuosi opozicinio straipsnio ištraukomis, rastomis VirtualNet.lt tinklalapyje. Perspėjame: kalba netaisyta.

Balandžio 18 d. 15min.lt internetiniame portale pasirodė publikacija apie elektroninį sportą „Lietuvoje elektroninis sportas merdi", kuris, pasak e.sporto žaidimo mylėtojų, visai neatitinka realybės. VirtualNet projekto reporteris Eimantas Alminas pateikia visai kitokį vaizdą nei kalbintasis Ltgaming.lt vadovas Žydrūnas Adomaitis. Su autoriaus sutikimu dalinuosi opozicinio straipsnio ištraukomis, rastomis VirtualNet.lt tinklalapyje. Perspėjame: kalba netaisyta.

Ar gali žmogus kalbėti už visus, nesuprasdamas situacijos?

Galbūt pasirodys, jog tik noriu užsipulti ar įžeisti tam tikrą asmenį, tačiau tiesiog paprieštarausiu jo žodžiams ir labai tikiuosi, jog jis ras laiko perskaityti šį straipsnį.

Kaip ir 15min paskelbtos naujienos pavadinimas, taip ir naujai besikuriančios ir apie didelius siekius kalbančios organizacijos ar tiksliau, bendruomenės, LTGAMING vadovas Žydrūnas Adomaitis teigia, jog Lietuvos elektroninis sportas merdi.

Drįsčiau pasakyti, jog tai labai drąsus ir provokuojantis teiginys, kuriam apginti reikėtų itin daug argumentų. Tačiau pašnekovo pateiktieji labiau kelia šypseną, nei verčia rimčiau pagalvoti. Su visa pagarba, tačiau kai bendraujame su Lietuvos dienraščiais turėtume teikti informatyvią informaciją. Juk taip formuojame Lietuvos elektroninio sporto įvaizdį.

Visgi dabar susiklostė kiek kitokia situacija. Cituoju: " Jo skaičiavimu, šalyje gali būti bent keli tūkstančiai įvairių žaidimų mėgėjų, kurie dalyvauja turnyruose. Tačiau kadangi juos organizuoja kas nori, žaidėjai išsibarsto po skirtingus kampelius mažomis grupėmis, o išties profesionali komanda taip ir nesusiburia.

Tolimesnėje eigoje smulkiau išnagrinėsiu šiuos Žydrūno žodžius.

Turnyrų organizavimas - ko tikimės ir ko reikia?

Anksčiau mėgavomės dažnais turnyrais, kurie vykdavo ne tik Online, bet ir Offline žaidimo režimu, tačiau pasikniskime, kodėl jų buvo tiek daug. Gal klysiu, bet man atsakymas vienas - Lietuvos elektroninis sportas visuomet laikėsi ir dar dabar stipriai laikosi ant Counter Strike 1.6 žaidimo. o tada jis išgyveno savo geriausius metus.

Bet, negi galime teigti, jog elektroninis sportas merdi dėl to, jog turnyrus ir dabar organizuoja ne viena ir ne dvi, o keletas organizacijų? Ir tų turnyrų stoka nėra tokia jaučiama. Priešingai, trūksta tik komandų, kurios noriai varžytųsi turnyruose, kuriuose reikia susimokėti tuos kelis litus, jog viskas vyktų kokybiškiau ir liktų kažkokios garantijos.

Faktai: kovo mėnesį vyko VirtualNET Pro ir Semi Series turnyrai, paskelbta registracija į Fortakas Challenge turnyrą, jEx.lt lyga. Visa tai - tik Counter Strike 1.6 žaidėjams. Nepridedu to, jog mini turnyrus organizuoja Specas organizacija, kuri kas mėnesį komandoms išdalina piniginius prizus. Tai turnyrai tik Lietuvoje, į kuriuos registruotis komandoms niekas nemaišo ir netrugdo, tiesiog reikia noro.

Vis dar auganti League Of Legends žaidimo bendruomenė taip pat turi, kur išmėginti jėgas. Jau nekalbu apie tai, jog vos ne kasdien vyksta turnyrai užsienyje. Drub E-Sports atidarymo proga šiam žaidimui skyrė 800 litų, VirtualNET paskelbė apie aukšto lygio turnyrą. Juk ir pačio Žydrūno organizacija LTGAMING rengia šio žaidimo turnyrus.

Organizacijų, kurios rengia turnyrus gausa, yra teigiamas dalykas. Juk stengiamasi, kad datos nesidubliuotų, todėl žaidėjai gali dalyvauti kuriame tik nori renginyje. Taip išlaikoma konkurencinga ir kokybiška turnyrų struktūra, todėl nei viena organizacija negali atsipūsti.

Kam tada teigti, jog elektroniam sportui plėstis trugdo pastarasis organizacijų gausumas? Ar tik nėra taip, jog pašnekovui nepatinka ši konkurencija, kuri, galbūt reikalauja daug pastangų ir idėjų norint išlikti šiame elektroninio sporto horizonte?

Tikiuosi, jog taip sakydamas klystu, ir tokie žodžiai plačiajai visuomenei sakyti su argumentais ir logiškais pasvarstymais.

Ar Lietuvoje yra profesionalų?

Vėl grįžtu prie 15min.lt pašnekovo žodžių - „išties profesionali komanda taip ir nesusiburia". Šis teiginys man nuskambėjo taip keistai, jog negalėjau suprasti, kodėl Žydrūnas taip sako ne tik redaktoriui, tačiau kartu ir tūkstančiui skaitytojų. Juk didelė dalis tų, kurie nesidomi elektroniniu sportu ir numos ranka - „nemokšos".

Tačiau kaip organizacijos, kurios pagrindinė auditorija League Of Legends žaidėjai jis privalėjo žinoti ir bent žodžiu paminėti, jog Lietuvoje pagaliau atsirado komanda, kuri turbūt dar ilgą laiką neturės sau lygių. Tai Absolute Legends ekipa, kurios didesnį branduolį sudaro lietuviai. Didžiausiame Prancūzijos renginyje Gamers Assembly jie užėmė antrąją vietą ir laimėjo kelis tūkstančius eurų. Tarytum simboliška, jog Jėzaus Kristaus didžiojo prisikėlimo savaitgalį, į viršūnę pakilo ir atgimė Lietuvos elektroninis sportas. Tai kas jie tokie, jei ne profesionali komanda?

Taip pat jie dalyvauja stipriausioje Europos lygoje, ir kol kas ten šluoja visus, kas pastoja jiems kelią. Lygiu žemesnėje, tačiau prestižinėje lygoje kaunasi dar viena, pilnai lietuvių sudaryta ekipa - Drub E-Sports.LoL (ex-Mistral). Pastarieji savo kovą jau baigė, tačiau iššūkį metė puikiai žinomoms Europos organizacijoms.

Tačiau prie šių ekipų, galime rasti ir daugelį tikrai pajėgių, Europos mąstu lietuvių, kurie sėkmingai gina mūsų šalies garbę Europos scenose. Danijoje vykusiame prestižiniame StarCraft II turnyre galėjome išvysti net du lietuvius. Tai Kristijonas "Krr". B ir Vaidas „Fargo" R. Vaidas sugebėjo prasimušti tarp 8 stipriausiųjų, o jo tautietis peržengė pirmąjį turnyro etapą. Turime džiaugtis, jog į turnyrą buvo pakviesti ir mūsų šalies atstovai. O juk kviečia tik tuos, kurie kažką sugeba ir yra įrodę?

Apskritai praeityje turėjome tikrų profesionalų ir kituose žaidimuose. QuakeLive aukso laikais turėjome du stiprius ir su elitiniais žaidėjais, kaip lygūs su lygiais kovojusius Guard bei Fire_bot. Tačiau pats žaidimas prarado savo populiarumą, o tai lėmė jų pasitraukimą iš aktyvesnės veiklos QuakeLive arenose. Tačiau neabejoju, jog dažnas Europos žaidėjas prisimintų Lietuvą, kai pamatytų šiuos du vardus atstovavusius Lietuvą.

Tuo tarpu šiandien RESET.TMNF vyrukai trasose žiba iš naujo. Nauji vairai ar kitos priežastys vėl sugrąžino šio žaidimo klestėjimą. Lietuvių ekipa TrackMania Masters turnyre savo grupėje nesuklupo nei karto, o vėliau įveikė turnyro favoritais laikytus Antis vairuotojus, vėliau lietuviai pralaimėjo, tačiau jų pasiekimas daugiau nei džiugus - 8-16 vieta prestižiniame Europos turnyre. Be mano paminėtų, galėjome išvysti ir vis dar galime, pajėgias ir stabilias mūsų šalies komandas. Gal jos nėra profesionalios, tačiau su turimomis sąlygomis kaunamės iš peties.

Sakoma, jog žodis ne žvirblis, paleistas nesugrįš. Galbūt kalbant su žiniasklaidos atstovais nederėtų sakyti to, kas pilnai neatstoja realybės. Galbūt žinių, apie elektroninio sporto situaciją Lietuvoje stoka lėmė tokius Žydrūno Adomaičio žodžius.

Nuoroda į visą publikaciją VirtualNet.lt tinklapyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?