Specialios visuomeniniam transportui skirtos eismo juostos, pažymėtos „A“, suteikia išskirtines sąlygas viešajam transportui. Deja, bet Pilaitės mikrorajone Vilniuje viešasis transportas negali pasinaudoti šiomis išskirtinėmis sąlygomis, nes čia „A“ juostos yra užstatytos lengvaisiais automobiliais.
Keturių eismo juostų susiaurėjęs kelias nebeturi dviejų eismo „A“ juostų. Problemos priežastys yra tos, kad šio dar sovietiniais laikais statyto mikrorajono kiemai yra atitverti nuo automobilių, todėl yra mažiau vietų automobiliams statyti. Iš dalies toks namų išplanavimas yra geras, nes kiemai lieka švarūs, žali ir neužstatyti automobiliais, kuriuos reik palikti kitur. Tačiau niekaip negalima pateisinti policijos, kuri nedirba ir nebaudžia vairuotojų pažeidėjų.
Skaitmeninio fotoaparato pagalba galima nufotografuoti visų pažeidėjų transporto priemones ir paskirti baudas. Nereikia jokių priverstinių nutempimų ar ratų blokavimo. Apie šią padėtį policija buvo informuota ne vieną kartą, tačiau policijos vadovai tikriausiai ir vėl tradiciškai pasiteisintų, jog nėra nė vieno atliekamo skaitmeninio fotoaparato, nėra benzino ir dviejų policininkų.
Žinoma, tikroji tiesa yra ta, kad tiesiog nėra noro dirbti, bet juk prisipažinti nesinori. O gal būt šios „A“ eismo juostos nereikalingos? Vilniaus miesto savivaldybės nuomone jos reikalingos. Reikalingos ir automobiliams skirtos aikštelės, bet nėra kam finansuoti jų statybas. Užtat pas gyventojus yra pakankamai pinigų, norint turėti po keletą automobilių šeimoje ir jais užkimšti mikrorajoną. Tuo tarpu situacija blogėja ir automobiliai yra pastatomi taip, kad net ir važiuoti dviejų eismo juostų keliu tampa dar sudėtingiau. Nebaudžiamumo jausmas tik padrąsina pažeidėjus, todėl automobilius jie specialiai palieka su iškištu galu į važiuojamąja kelio dalį, kad niekas jų neužstatytų.
Čia galioja vienintelė eismo taisyklė – svarbiausia patogumas, kad automobilis būtų kuo arčiau laiptinės durų. Aišku jei pažeidėjai būtų nuolat baudžiami, gal tada jie susimąstytų, kad gal reikėtų automobilius statyti tam skirtose vietose, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelėse, kurių statybą patys ir finansuotų. Arba gal reik atsisakyti dar vieno automobilio, jei jis nenaudojamas? Vydūno gatvės asfaltavimas kainavo per daug, kad kažkas pagrindinę mikrorajono gatvę paverstų savo nuosava nemokama stovėjimo aikštele. Jeigu gyventojai nori turėti automobilius, tegu sugeba juos išlaikyti. Kitu atveju, tegu naudojasi autobusais. Trečio varianto čia būti negali.
Turite nuomonę šiuo ar kitu klausimu? Jei ji trumpa, rašykite komentaruose. Jei jūsų mintys tilptų į autorinį komentarą, įkraukite jį arba atsiųskite ikrauk@15min.lt. Mums labai svarbi tautos nuomonė.