„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2014 01 14 /2014 01 15

Valdas Stankus. Kada baigsis Vilniau viešojo transporto eksperimentai?

Nauja miesto transporto sistema pasiteisino tik tiek, kad nuo 2012.07.01 atsirado greitieji maršrutai. Jais patogu nuvažiuoti, jei reikia įveikti didesnius atstumus mieste. Į...
Ar tilps tiek keleivių į 16 vietų mikroautobusą?
Ar tilps tiek keleivių į 16 vietų mikroautobusą?

Nauja miesto transporto sistema pasiteisino tik tiek, kad nuo 2012.07.01 atsirado greitieji maršrutai. Jais patogu nuvažiuoti, jei reikia įveikti didesnius atstumus mieste. Į Santariškes Nr. 26 maršruto autobusu nuvykti prireikdavo beveik valandos laiko, dabar užtenka 0,5 valandos. Tam, kad patekti į Dzūkų gatvės rajoną, buvo paleistas naujas Nr. 58 maršrutas į Gurius per Dzūkų gatvę, vietoj Nr. 13 maršruto iš Pavilnio į Žirnių gatvę. Autobusas gana retai važinėdavo – kas 40-50 minučių, kartais net 1,5 valandos skylė atsirasdavo. Bet gyventojai prisitaikė prie tokio grafiko ir planuodavo savo laiką, taikantis prie grafiko.

Kartu su nauja reforma buvo paleisti ir trys nauji maršrutai: Liepkalnio gatve – Nr. 2 į oro uostą, Nr. 61 į Kuprijoniškes ir Nr. 82 į Juodšilius. Kadangi Liepkalnio gatve, retai gyvenama teritorija, kurioje keli namai, stadionas ir kapinės, vietoj buvusių 3 maršrutų pradėjo kursuoti net 6 maršrutai, prašėme SĮ “Susisiekimo paslaugos“, kad kuris nors vienas iš jų galėtų papildomai prie Nr. 58 važiuoti per Dzūkų g. rajoną. Kelionė ne kažin kiek pailgėtų, bet pagerėtų Dzūkų gatvės raj. gyventojų susisiekimas dėl dažnesnio grafiko.

Vietoje to, nuo 2014.01.06 Nr. 58 maršruto grafikas pasikeitė tik šiek tiek ir vietoje 30-40 vietų autobusų pradėjo kursuoti 16 vietų mikroautobusai. Tik darbo dienomis, piko valandomis, vis dar kursuoja savivaldybės VVT autobusai. Keli reisai būna tik per patį piką. Bet kai atvažiuoja 16 vietų mikroautobusas, o keleivių laukia 20-30, tada problema, nes ne visi sutelpa. Tas pats ir išeiginėmis dienomis. Vairuotojas, artėdamas prie stotelės, pažiūri kiek yra laisvų vietų ir išlipęs įleidžia tik tiek, kad neviršytų 16 vietų. Kitus keleivius palieka stotelėse. Šio eksperimento tikslas matyt yra, kad pripratinti žmones vaikščioti pėsčiomis? Bet gi šio maršruto keleivių didelė dalis senoliai, kurie tik su lazdelėm vaikšto, o dar su pirkiniais kelionė pėsčiomis ne visai maloni. Ką kalbėti apie neįgaliuosius su vežimėliais ar jaunas mamas su vežimėliais – jiems vietų išvis nenumatyta.

Negi grįžo sovietiniai laikai, kai nesi garantuotas, kad įtilpsi ir į taip retai važiuojantį miesto transportą? Suprasčiau, jei mikroautobusas važinėtų su priekaba, ar lauktų antras, kuris netilpusius keleivius vežtų kartu. Arba eismo dažnumą padidinti 2 kartus. Alternatyvi kelionė pėsčiomis irgi nelabai maloni. Tarp Dariaus ir Girėno gatvės tilto ir pravažiavimo po geležinkeliu į Liepkalnio gatvę – keli kilometrai. Patekti į Stoties rajoną lieka vienas kelias – sudėtingas reljefas, kai tenka lipti laiptais į kalną, po to staigi nuokalnė, kuria eiti ledu pavojinga.

Pėsčiųjų tiltas irgi nepatogus, nes vėjai, lietūs, žiemą pūgos, dūmai, virstantys iš apačioje stovinčių vagonų. Buvo senas gana tiesus susisiekimas iš Tyzenhauzų į stotį, bet tekdavo eiti per geležinkelio bėgius, kas buvo pavojinga. Geležinkelis pasirūpino ir įrengė aukštą tvorą, pažadėjęs, kad bus įrengta požeminė perėja iš Pelesos gatvės į Geležinkelio stotį. Laukiam šito jau daugiau nei 10 metų. Stebina, kad net “apsnūdęs” Kaunas įsirengė patogias požemines perėjas nuo geležinkelio stoties į visas kryptis, paskirstant pėsčiųjų srautą į norimas gatves.

Išvardinau Dzūkų g. rajono  gyventojų bėdas dėl izoliacijos ir blogo susisiekimo su Stoties rajonu. Pasiūlymai būtų tokie – pakeisti Nr. 2 autobuso maršrutą, užvažiuojant per Pelesos ir Dzūkų gatves. Eismas gana intensyvus 15-20 minučių, autobusai 30-40 keleivių talpinantys, nors realiai važinėja 3-6 keleiviai. Sakysit oro uosto ir „Ikea“ klientams ne prestižas rodyti tokį rajoną? O kuom nusikalto Dzūkų g. rajono gyventojai, kad būtų grūdami į mažos talpos mikroautobusus, o netilpę turėtų eiti pėsčiomis, kai autobusai Nr. 2 maršrutu važinėja pustuščiai? Juk XXI amžius jau, gal ir teleportacija greit taps realybe... O čia tokios problemos. Fantazijų mūsų savivaldybės darbuotojams pakanka. Va geležinkelio stoties salėje stovi maketas, matyt, nemažai kainavęs, rodantis kaip atrodys geležinkelio stoties aikštė ateityje. 

Fantazuoti galima, bet reikia spręsti realias problemas, susijusias su patogiu keleivių susisiekimu miesto transportu ir baigti eksperimentus su keleiviais. Tuo labiau, kad išgirtieji mikroautobusai, dėl kurių privačių maršrutų panaikinimo verkė dalis vilniečių, nėra tokie patogūs, kaip autobusai. Įlipant tenka stipriai susilenkti, kad galvos nesutrenkti, patiems atsidarinėti ir uždarinėti duris, nėra numatyta vietos neįgaliųjų ar jaunų mamų vežimėliams. Privalumai jų buvo tik tokie, kad dubliavo savivaldybės maršrutus, nusinešdami keleivius iš stotelių, prieš atvykstant reisiniam autobusui, sustodavo bet kur ir greitis didesnis buvo.

Valdas Stankus

Ikrauk.lt redakcija susisiekė su Viešojo transporto optimizavimo vadovu Kęstučiu Lubiu. Gautas jo komentaras.

58 autobusų maršrutas 6 mėnesiams perduotas prižiūrėti privačiam vežėjui. Kadangi maršrutą leista aptarnauti privataus vežėjo turimomis transporto priemonėmis, kurių talpa yra maža, keleiviai rytinio ir popietinio piko metu nesutelpa į jas. Todėl rengdami tvarkaraščius šiame maršrute palikome po vieną standartinį įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ autobusą.

Šiuo metu koreguojami eismo tvarkaraščiai, keičiant standartinio autobuso eismo tvarkaraštį ir numatant jo išvykimą keleiviams patogesniu laiku bei šį penktadienį aptarsime, ar yra galimybė pridėti dar vieną privataus vežėjo transporto priemonę į 58 autobuso maršrutą. Tai leistų sumažinti intervalus tarp transporto priemonių maršrute ir racionaliau pasiskirstyti keleivių srautams.

Taip pat reiktų atkreipti dėmesį, kad viešojo transporto stotelėse atvykimo laikai, aptarnaujami mažos talpos autobusais yra žymimi melsva spalva.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs