Lietuvos gyventojai diskriminuojami parduodant jiems autobuso bilietus. Būtent taip būtų galima pavadinti vieną iš keleivių vežimo paslaugas teikiančios įmonės veiksmą. Ta įmonė – „Simple Express“, priklausanti „Lux Express Group“.
Pradėkime nuo to, kad ši vežėja savo klientams siūlo pirmuosius penkis bilietus į kiekvieną reisą įsigyti vos už 3 eurus (10 Lt). Prieš porą dienų (skundas rašytas prieš savaitę – red. past.) lietuviams bei visiems kitiems klientams (išskyrus lenkus) vežėjas pranešė džiugią naujieną apie naują maršrutą Vilnius – Praha. Ištikimi „Simple Express“ klientai apsidžiaugė ir bėgo gaudyti pigiųjų bilietų. Deja, be reikalo. Kodėl?
Nes šis vežėjas sugalvojo pamaloninti lenkus ir išskirtinai jiems šią naujieną pranešė diena anksčiau nei visiems kitiems (autobusas į Prahą važiuoja per Varšuvą – red. past.).
Todėl jie anksčiau galėjo įsigyti beveik 13 kartų pigesnius bilietus. Tą per naktį ir padarė – iššlavė visus pigiuosius bilietus pusei metų į priekį. Dauguma lojalių „Simple Express“ klientų pasijuto išduoti, savo nepasitenkinimą puolė lieti „Facebook“ profilyje.
Tačiau viskas, ką „Simple Express“ sugebėjo atsakyti – lenkai juos palaiko ir domisi naujais maršrutais. Todėl nusprendė juos pamaloninti šia naujiena ir galimybe įsigyti 13 kartų pigesnius bilietus.
Viskas, ką „Simple Express“ sugebėjo atsakyti – lenkai juos palaiko ir domisi naujais maršrutais.
O kiek Lenkijoje gyventojų? Apie 38 milijonus. O Lietuvoje? Tarkim, vis dar 3 milijonai. Čia ir vėl sutinkame skaičių 13 – tiek kartų Lenkijoje daugiau gyventojų nei Lietuvoje. Tai kokia tikimybė, kad iš lietuvių jie sulauks daugiau „palaikymo“, nei iš lenkų?
Būtų galima tiesiog tai praleisti pro akis ir apsimesti, kad nieko nebuvo. Taip, tai atrodo kaip eilinio vaiko, kuris negavo saldainio, verkimas. Tačiau, žvelgiant kitu kampu, tai yra pati gryniausia klientų diskriminacija, skirstant juos pagal kilmę.
Įdomu ką apie šią situaciją pasakytų Vartotojų teisių apsaugos tarnyba.
KOMENTARAI
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba šį atvejį komentuoti atsisakė. Užtat pakomentavo Edita Ševcova, „Simple Express“ klientų aptarnavimo specialistė.
Maloniai informuojame, kad „Lux Express Grupės“, kuriai priklauso „Simple Express“ prekės ženklas, vadovai pakartotinai išnagrinėjo situaciją, visus įmonei pateiktus klausimus bei atsakymus į juos.
Trumpai apibendrindami mūsų anksčiau pateiktus atsakymus, norime akcentuoti ne sykį paminėtą tokio marketingo sprendimo priežastį.
Lenkijos klientai iki šiol turėjo mažiausiai pasirinkimo ir mažiausiai galimybių keliauti su bilietais už 10 Lt, o tai labiausiai lėmė skaitytojo aprašomą sprendimą.
10 Lt kaina yra taikoma absoliučiai visiems „Simple Express“ autobusų išvykimams, pirmiems 5 įsigytiems internetu bilietams. Kadangi viena iš pagrindinių sąlygų yra ta, kad šis pasiūlymas taikomas tik tiesioginiams reisams, Lenkijos klientai iki šiol turėjo mažiausiai pasirinkimo ir mažiausiai galimybių keliauti su bilietais už 10 Lt, o tai labiausiai lėmė skaitytojo aprašomą sprendimą.
Tai niekaip nesusiję su gyventojų skaičiumi ar juolab tikslinga diskriminacija, kiekvieną rinką vertiname individualiai ir kuriame skirtingus specialius pasiūlymus. Be to, naujojo maršruto dėka vilniečiams yra pasiūlytas papildomas ir greitesnis reisas iki Varšuvos, trunkantis mažiau nei 7 valandas, to vasarą taip pritrūksta mūsų klientams.