Skaitytoja iš Naujanerių (Vilniaus priemiestis) praneša apie autobusą, kuris, jos teigimu, teršia sostinės gatves. Žemiau pateikiame skaitytojos laišką ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktoriaus Juozapo Grabio atsakymus.
***
Vilniaus gatvėse važinėja techniškai netvarkingi autobusai, kaip matote, iš autobuso išsiliejo visas aušinimo skystis. O tai jau žala gamtai, nes toks autobusas su išsiliejusiu aušinimo skysčiu turėjo grįžti per visą Vilnių į autobusą parką toliau teršdamas gamtą.
Komentaras. Vilniaus gatvėse važinėja techniškai tvarkingi autobusai bei troleibusai su galiojančia technine apžiūra. Nuotraukoje iliustruotu atveju paprasčiausiai trūko aušinimo sistemos žarna, todėl aušinimo skysčio momentinis nutekėjimas buvo neišvengiamas. Tačiau atvykusi techninė pagalba nutekėjusį skystį lokalizavo, panaudodama specialius absorbentus.
Taip pat tokiuose autobusuose visą vasarą neišjungiamas šildymas ir keleiviams juose yra per karšta.
Komentaras. Besibaigiant pavasariui, kai anksti ryte oro temperatūra siekdavo tik 4–5 laipsnius šilumos, kad nerasotų langai ir netrukdytų vairuotojų matomumui, šildymas buvo naudojamas. Vėliau visiems autobusams šildymas buvo atjungtas.
Nuo š. m. rugsėjo mėn. šie senieji dujiniai autobusai turėjo būti nurašyti, nes negalioja jų dujų balionų techninė garantija. Juk gauti nauji autobusai, kurie turėjo juos ir pakeisti.
Komentaras. Senieji dujiniai autobusai pagal susitarimą su Aplinkos ministerija turi būti nurašyti iki gruodžio mėnesio. Su dujų balionais, kurių naudojimo laikotarpis pasibaigęs, autobusai nebeeksploatuojami, nauji autobusai juos jau pakeitė.
Nepriklausomi ekspertai galėtų apsilankyti Vilniaus viešojo transporto autobusų parke ir patikrinti visus šiuo metu eksploatuojamus ir į maršrutus išleidžiamus autobusus.
Komentaras. Nepriklausomi techniniai ekspertai – tai techninių apžiūrų kontrolieriai iš įmonės „Tuvlita“. Jie lankosi mūsų įmonėje du kartus per savaitę, be to, jų darbą nuolatos tikrina Valstybinė kelių transporto inspekcija.
Atsakingiems už aplinką reikėtų pasidomėti Vilniaus viešojo transporto priemonių būkle.
Komentaras. Specialistai, kurie atsakingi už aplinką, nuolat lankosi įmonėje.
Techninė transporto priemonių apžiūra turėtų būti atliekama tik techninės apžiūros centruose dalyvaujant nepriklausomiems ekspertams.
Komentaras. Jeigu toks sprendimas būtų, tai techninių apžiūrų centruose reikėtų pastatyti papildomai nemažo ploto gamybines patalpas, kad būtų išvengta didelių eilių kitiems klientams, tikrinant mūsų autobusus. Be to, troleibusams reikėtų nutiesti kontaktinį tinklą.
Vilniaus viešasis transportas galėtų į maršrutus išleisti tik techniškai tvarkingus autobusus.
Komentaras. Pasikartosiu. Tiek autobusai, tiek troleibusai į maršrutus išvažiuoja tvarkingi, su galiojančia technine apžiūra.