Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 11 02

„BOD Group“: „Kai kuriuos jaunus žmones būtina pastūmėti“

Verslumo įgūdžiai formuojasi jauname amžiuje, tad kryptinga edukacija, kas iš tikrųjų yra verslas, jaunimo verslumo skatinimas, turėtų prasidėti dar mokykloje.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka
Temos: 1 „BOD Group“

Verslumo įgūdžiai formuojasi jauname amžiuje, tad kryptinga edukacija, kas iš tikrųjų yra verslas, jaunimo verslumo skatinimas, turėtų prasidėti dar mokykloje. Tai turėtų būti viena iš strateginių mokyklinių programų krypčių. Tuo neabejoja didžiausios kompaktinių diskų gamintojos Baltijos šalyse „BOD Group" rinkodaros ir pardavimų direktorius Ričardas Sartatavičius.

Pasak jo, ne visi jauni žmonės geba patys savyje užkurti varikliuką kažko imtis, nors to ir norėtų, daugelis nežino, kaip idėjas paversti realybe. Kai kuriuos būtina pastūmėti, paaiškinti, nuo ko pradėti, kur ieškoti informacijos, kaip analizuoti ekonominę situaciją, įvertinti visas grėsmes, galimybes, silpnąsias ir stipriąsias idėjos puses, kaip prasimanyti finansų verslo startui.

„Šaunu, kai mokykloms į pagalbą atskuba universitetai: dėstytojai kviečiami moksleiviams skaityti specialių paskaitų, organizuojami įvairūs su verslumo skatinimu susiję projektai, kuriuose jaunimas mokomas ne tik marketingo, vadybos, finansų teorijos, bet ir to, kaip įgytas žinias pritaikyti praktiškai. Tokios patirties jaunuolių verslumo skatinime turi Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykla – į savo organizuojamus projektus ji labai dažnai kviečia įvairių verslo atstovų. Tokie žmonės, kurie savo profesiniame kelyje praėjo ugnį ir vandenį, tampa geriausiu pavyzdžiu jaunam žmogui", – teigė „BOD Group" atstovas.

R.Sartatavičius pabrėžė, jog minėtame edukacijos procese ypač svarbus verslo socialinės atsakomybės aspektas. Pastarasis yra grindžiamas pagarba žmogaus teisėms, priešinimusi korupcijai, ekologinių principų paisymu, pilietinės visuomenės ugdymu. „Jei prieš dešimtmetį socialinė atsakomybė plėtojant verslą buvo laikoma labiau mada, naujove, dabar tai tampa būtinybe, įprastu reiškiniu. O ir vartotojui išsirinkti produktą, kuriuos siūlo du gerai žinomi gamintojai už vienodą kainą, žmogui padės faktas, ką jis žino apie vieną ir kitą prekės ženklą, apie gamintojus, jų gerus darbus visuomenei, paramą kultūrai, sportui, mokslui, medicinai ir panašiai. Džiugu, kad Lietuvos verslininkai tai kuo puikiausiai supranta, kad jie daro ne vien tai, kas nurodyta įstatymuose, bet siekia ir daugiau", – tvirtino R.Sartatavičius.

Kad jaunimą dar mokykloje reikia skatinti būti versliais, skiepyti juose socialinės atsakomybės sampratą, įsitikinęs ir Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklos (VU TVM) direktorius Julius Niedvaras. Anot jo, jauni žmonės pasižymi žingeidumu, žinių troškimu, kūrybingumu, yra aktyvūs ir kupini originalių idėjų. Svarbiausia padėti pastarosioms atsiskleisti, konkrečiais pavyzdžiais parodyti, kaip tapti sėkmingu. „Žinios, keitimasis patirtimi ir informacija – pačios kaitriausios verslumo ugnį kurstančios kibirkštys. Siekdami ugdyti jaunimo verslumo įgūdžius, nuo lapkričio pradžios kviečiame visus Lietuvos vidurinių mokyklų ir gimnazijų 10–12 klasių moksleivius dalyvauti projekte „Verslumo akademija 2011" ir sukurti savo socialiai atsakingo verslo idėją. Projekto dalyviai pirmiausia išklausys teorinį kursą, vėliau turės galimybę įgytas žinias taikyti praktikoje. Kiekvienas privalės pateikti ir apginti savo sugalvotą verslo idėją, iš jų bus renkamos geriausios", – pasakojo J.Niedvaras.

Išgryninus konkrečias idėjas, moksleiviams reikės sudaryti realų veiksmų planą. Kurti galimų derybų su partneriais ar užsakovais scenarijus, sudaryti marketingo planus, įvertinti grėsmes, riziką, numatyti alternatyvas jaunuoliams padės patyrę dėstytojai praktikai ir verslo pasaulio atstovai.

„Verslumo akademijoje 2011" užsiėmimai vyks 5 šeštadienius nuo šių metų lapkričio 12 iki gruodžio 10 dienos Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykloje (VU TVM).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?