Kiekvieną rudenį mados gerbėjai su nekantrumu laukia, kokį pavasarį ir vasarą jiems pažadės Lietuvos mados legenda Juozas Statkevičius. Vėlų lapkričio 5 d. vakarą „Siemens arenoje“ besibūriuojančią minią dizainerio pasekėjų, daugiau ar mažiau stilingų, originalių ar perdėtai kičinių, J. Statkevičius nukėlė į Renesanso epochą.
Pirmosios kolekcijos pristatymo akimirkos buvo skirtos atminti prieš mažiau nei mėnesį mirusį kūrėjo tėvą Juozą Statkevičių - visa salė atsistojo jo pagerbti tylos minute. Nuo pat pirmųjų akordų ir nuo didingai atidengtų dekoracijų, kuriomis tapo prieš lygiai dešimtmetį pristatytų vardinių dizainerio kvepalų Eau de Parfum trijų metrų aukščio buteliukai, kolekcija stebino savo daugiasluoksniškumu ir tuo pačiu vientisumu. Laisvumą, erotiką, nuogumą, neįpareigojančius krintančius siluetus keitė griežtos linijos, suvaržyti judesiai ir šarvais įrėminti kūnai. Dizaineris puikiai perkėlė atgimimo epochos dvilypumą į šiuos laikus, atskleisdamas tiek romantiškąją, pagundų kupiną jo pusę, tiek asketišką ir nuožmią.
Ekscentriškiausia kolekcijos detalė šįkart įsikūnijo į vyrišką pavidalą - J. Statkevičius drąsiai pristatė Renesansui būdingus vyriškus aukštakulnius, derinamus ne tik prie aptemptų kelnių ir laisvo švarko, bet ir prie dirbtinės barzdos. Dizainerio braižą atpažinti galima iš jo tobulai prie kūno vingių derančių siluetų ir netikėtų kirpimų, taip pat spalvinių derinių, nejučia kintančių tonų. Kolekciją tradiciškai vainikavo balta suknele vilkinti dizainerio numylėtinė Ditė Antanaitytė. Kūrėjas nustebino žiūrovus kolekcijos pabaigoje perėjęs visą podiumą, o jo pabaigoje, išsitraukęs savo kvepalų buteliuką, paskendo aromato debesyje - salė plojo atsistojusi, kolekcija abejingų nepaliko.
Įkvėptas vieno paveikslo (Giovanni Battista Moroni paveikslas „Siuvėjas“), Juozas Statkevičius papasakojo unikalią Renesanso istoriją, įvilkęs ją į naujojo 2013 metų pavasario-vasaros sezono tendencijų apdarą.
Nuotraukos Vytauto Pilkausko
Reporterė Laura Bojarskytė