Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 03 27

RECENZIJA. Steve Jobs: genijus ar beprotis?

Jau visą mėnesį lietuviai turi galimybę skaityti legendinio „Apple" įkūrėjo Steve Jobs oficialią biografiją. Šią galimybę mums suteikė „Obuolio" leidykla išleisdama Walter Isaacson parašytą knygą.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka
Temos: 2 Genijus Recenzija

Jau visą mėnesį lietuviai turi galimybę skaityti legendinio „Apple" įkūrėjo Steve Jobs oficialią biografiją. Šią galimybę mums suteikė „Obuolio" leidykla išleisdama Walter Isaacson parašytą knygą.

Autorius rašydamas knygą paėmė apie keturiasdešimt interviu su pačiu S. Jobs ir daugiau kaip šimtą interviu su jo draugais, bendradarbiais, konkurentais ir priešais. Tai žavi, nes knyga labai įvairiapusė. Paprastai biografijos būna arba liaupsinančios, arba kritikuojančios asmenį, apie kurį autorius rašo (dažniausiai susiduriu su liaupsinančiomis). Dažnai biografijos perteikiamos kokiu nors vienu kampu: asmeninis ar viešas gyvenimas, verslas, karjera ir panašiai. Šioje biografijoje yra visko. Labiausiai žavi autoriaus sugebėjimas atskleisti ir gerąsias, ir blogąsias S. Jobs puses. Skaitytojas pats gali nuspręsti ar S. Jobs genijus, ar beprotis tironas.

Įdomu skaityti kaip „Apple" įkūrėjo asmenybę vertina jo kolegos, kurie nuo pat pradžių kartu su juo ėjo kompanijos aukštumų link, kaip vertina draugai ir moterys, kurios jį mylėjo, kaip tie, kurie su juo susipyko, spjovė į viską ir metė darbą su S. Jobs. Bene labiausiai visiems rūpi S. Jobs santykiai su didžiausiu konkurentu - B. Gates, „Windows" įkurėju. Čia jie pakankamai išsamiai papasakoti. Autorius juos vadina „orbitomis", kurių keliai susikirto, ir pateikia abiejų „orbitų" pasisakymus vienas kito atžvilgiu. Didžiausią įspūdį daro tai, jog vieną ar kitą pusę palaikantys žmonės kur kas aršesni ir kritiškesni, nei patys S. Jobs ir B. Gates.

Autorius pasakoja, jog į biografijos rašymą S. Jobs visiškai nesikišo, net neskaitė jos. Vienintelis dalykas, kurį palietė šis perfekcionistas - knygos viršelis. Pamatęs juodraštinę versiją jis pasiūlė padėti pakeisti jį taip, kad būtų gražus. Ką gi... jis akivaizdžiai išlaiko „Apple" stilių. Ir „Obuolio" leidyklos logotipas čia labai tinka.

Nuotraukos A. Žaromskytės ir iš obuolys.lt archyvo

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?