Po keleto metų pertraukos Vilniuje naujose ir rekonstruojamose sankryžose vėl montuojami tik dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforai su raudonais ir žaliais žmogeliukais. Ilgus metus, prasidėjus masinei šviesoforų pertvarkai 2007 m., praktiškai visose Vilniaus sankryžose pėstiesiems buvo įrengti trijų sekcijų šviesoforai. Pastebėtina, kad Vilnius vienintelis iš trijų didžiausių Lietuvos miestų pėstiesiems įrenginėjo trijų sekcijų „pėsčiųjų“ šviesoforus.
Kelių eismo taisyklėse numatyti tik dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforai. Europos susitarimas, papildantis Kelio ženklų ir signalų konvenciją, kurį Lietuva ratifikavo 1993 m., numato, kad pėstiesiems skirti šviesoforai turi būti dviejų spalvų sistemos, t. y. turėti raudoną ir žalią signalą. Todėl „nelegalūs“ trijų sekcijų šviesoforai klaidina vairuotojus, nes vairuotojai mano, kad tai jų šviesoforai. Ir jie iš dalies teisūs, nes Kelių eismo taisyklėse nėra geltonos spalvos pėstiesiems.
O kai kuriose sankryžose viena kryptimi trijų sekcijų šviesoforai rodo skirtingus signalus, todėl vairuotojai gali klaidingai vadovautis ne jiems skirtais signalais. Pažymėtina, kad Lietuvos 1992 m. ratifikuota Kelio ženklų ir signalų konvencija nurodė, kad pėstiesiems skirti šviesoforai turi būti projektuojami ir išdėstomi taip, kad vairuotojai jokiu atveju jų nepalaikytų transporto priemonių eismui reguliuoti skirtais šviesoforais. Tačiau Vilniaus valdininkams tai nesukliudė visą miestą užversti tūkstančiais trijų sekcijų „pėsčiųjų“ šviesoforų.
Bet grįžkime prie tikrųjų pėsčiųjų šviesoforų. Pagal 2012 m. gegužės 1 d. Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos patvirtintas Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, pėsčiųjų šviesoforai yra dviejų sekcijų – su raudonos ir žalios spalvų žmogeliukų simboliais juodame fone, todėl šių šviesoforų nesupainiosi su transporto šviesoforais. Naujose sankryžose numatytas ir saugesnis pėsčiųjų eismo reguliavimas. Pėsčiųjų šviesoforo žalią signalą privaloma įjungti 1 – 2 s anksčiau, nei sukančiam transportui – taip pėsčiajam suteikiama galimybė pasinaudoti pirmumo teise įžengti į važiuojamąją dalį. Be to, atsiranda galimybė pėsčiųjų eismą reguliuoti atskirai nuo automobilių eismo, net ir skirtingose saugumo salelės pusėse.
Tikruosius pėsčiųjų šviesoforus vilniečiai jau turi 2012 m. pabaigoje rekonstruotoje Galvės – J. Tiškevičiaus sankryžoje. Neseniai žaliasis ir raudonasis žmogeliukai įsižiebė ir naujai įrengtoje Pilaitės pr. - Sietyno g. - J.Rutkausko sankryžoje. Neužilgo pėsčiųjų eismas dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforais bus reguliuojamas ir kitose naujose Vilniaus sankryžose.
Galima tik pasidžiaugti, kad daugiau nebebus įrengiami eismo dalyvius klaidinantys trijų sekcijų „pėsčiųjų“ šviesoforai ir gatvėse bus saugiau. Tik norėtųsi, kad ir senose sankryžose trijų sekcijų šviesoforai „pėstiesiems“ būtų pamažu keičiami į dviejų sekcijų. Juk išimti vieną dalį yra lengviau nei pridėti?...
P.S. Tai jau padaryta Ukmergės g. – Bieliūnų g. sankryžoje – po sankryžos remonto trijų sekcijų šviesoforai pėstiesiems pakeisti į dviejų spalvų šviesoforus su žmogeliukais.