2014 06 13

Keleivių asociacija skelbia viešą apklausą

Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija (NVTKA) klausia viešojo transporto keleivių nuomonės ir prašo pritarimo idėjai, susijusiai su viešojo transporto maršrutų...

Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija (NVTKA) klausia viešojo transporto keleivių nuomonės ir prašo pritarimo idėjai, susijusiai su viešojo transporto maršrutų numerių keitimu. Apklausą rasite čia. Apklausos pradžioje prašoma nurodyti kontaktinius duomenis, tačiau jie nėra viešai rodomi. Ši informacija reikalinga dėl to, kad asociacija, valstybinėms institucijoms teiksianti šios idėjos siūlymą, kartu pateiks ir apklausos dalyvių sąrašą. Tačiau galite pasirinkti ir kontaktinių duomenų nepateikti - tokiu atveju jūsų atsakymai būtų tik rekomendacinio pobūdžio ir jie, teikiant siūlymą, naudojami nebūtų.

Apie idėją

Šiuo metu Lietuvos miestuose ir rajonuose viešojo transporto numeriai pateikiami skaičiumi, bet ypač Kauno mieste yra naudojama praktika, kai to paties maršruto autobusai važiuoja pakoreguota trasa (pvz., keliais reisais per dieną ilgesne, trumpesne ar pakeista trasa užsukant iki kokio nors objekto). Pavyzdžiui, Kauno miesto 16-ojo maršruto autobusai darbo dienomis važiuoja šiomis trasomis: Kazliškiai - Kauno pienas, Kazliškiai - Kitron, Kazliškiai - Vilniaus g., o savaitgaliais - Kazliškiai - Kauno pilis.

Kad keleiviai suprastų, kuria trasa tuo pačiu numeriu važiuojantis autobusas važiuoja, Kauno mieste naudojama viena iš dviejų praktikų:
1. Naujesnių transporto priemonių išorinėse maršruto pavadinimo ir numerio pateikimo švieslentėse nurodomas trasos pavadinimas (pvz., Kazliškiai - Kauno pilis) arba kryptis (į Kauno pilį).
2. Senesnėse transporto priemonėse, kuriose išorinių švieslenčių nėra arba jos sugedusios, arba nenaudojamos, ant priekinio transporto priemonės stiklo, iš salono vidaus, dedama maršruto kryptį tikslinanti lentelė su trasos pavadinimu, bet dažniausia - kryptimi.

NVTKA mano, kad vienodu maršruto numeriu skirtingomis trasomis autobusai važiuoti neturėtų - tam turi būti pridedama raidė prie maršrutui skirto numerio. Tęsiant tuo pačiu pavyzdžiu, autobusai Kaune darbo dienomis trasa Kazliškiai - Kauno pienas kursuotų 16-uoju numeriu (be raidės), nes ši trasa būtų traktuojama kaip pagrindinė dėl daugiausiai ja vykdomų reisų šiame maršrute. O kitos trasos būtų numeruojamos diferencijuotai: 16A Kazliškiai - Kitron; 16B Kazliškiai - Kauno pilis; 16C Kazliškiai - Vilniaus g.

Raidės numeriams gali būti skiriamos vadovaujantis reisų skaičiumi - kuo daugiau reisų tai trasai skirta, tuo aukštesnė raidė (A, B). Bet toks principas būtų taikomas tik pirmąkart suteikiant numerius. Ateityje trasose keičiantis reisų skaičiui, pernumeravimo ir raidžių keitimo nebūtų - išliktų tos pačios raidės.

Norint dar didesnio aiškumo, reisams, kuriais važiuojama į/iš maršruto pradinio punkto iš autobusų/troleibusų parkų ir į juos, gali būti visuose maršrutuose skiriama ta pati maršruto numerio raidė, pvz. Z. Tokiu atveju, tęsiant tą patį pavyzdį su 16-uoju Kauno miesto maršrutu, trasos Kazliškiai - Vilniaus g. reisas būtų rodomas kaip 16Z.

Toks pernumeravimo principas būtų patogus keleiviams tokiais atvejais:
1. Ką tik į stotelę atskubėjusiems, ir neskyrusiems pakankamai dėmesio kaip tik į stotelę atvažiuojančios transporto priemonės važiavimo krypčiai arba maršruto pavadinimui pažiūrėti. Perskaityti tekstą trunka ilgiau ir reikalauja daugiau dėmesio, negu tiesiog atkreipti dėmesį į numerį su raide. Be to, transporto priemonėse be švieslenčių, kryptis nurodoma tik prie priekinio transporto priemonės stiklo. Tai reiškia, kad keleiviui, bėgančiam link transporto priemonės iš jos nugaros pusės, jai jau atvykus į stotelę prieš keleiviui atskubant, keleivis net neturi galimybės pamatyti krypties lentelės. Tokiu būdu keleivis gali nuvykti į kitą vietą, negu jam reikia.
2. Žmonės, gerai nesusipažinę su maršrutų numeriais, trasomis ir schemomis, gali netgi nesusimąstyti apie reikiamybę atkreipti dėmesį į maršruto pavadinimą, trasos pavadinimą ar kryptį - jie tiesiog žiūri į maršruto numerį, o jis šiuo atveju yra ne tik neinformatyvus, bet ir klaidinantis.

Problemą sprendžiant minėtu būdu, priskiriant maršruto numeriui raidę kiekvienai trasai, tvarkaraščiai gali būti pateikiami taip:
1. Stotelėse esantys tvarkaraščiai. Pagrindinės ir šalutinių trasų išvykimo laikai pateikiami prie pagrindinės trasos numeriu pažymėto maršruto (pvz., trasų 16A, 16B, 16C laikai nurodomi visi viename tvarkaraštyje su 16 maršrutu). O skirtingų trasų laikai tiesiog išskiriami prie laiko prirašant raidę, kuri taip pat reikštų ir maršruto numerį, kuriuo būtų pažymėta transporto priemonė.
2. Internete pateikiami tvarkaraščiai. Pagrindinės ir šalutinių trasų išvykimo laikai pateikiami prie pagrindinės trasos numeriu pažymėto maršruto (pvz., trasų 16A, 16B, 16C laikai nurodomi visi viename tvarkaraštyje su 16 maršrutu). O skirtingų trasų laikai tiesiog išskiriami prie laiko prirašant raidę, kuri taip pat reikštų ir maršruto numerį, kuriuo būtų pažymėta transporto priemonė. Atskira trasa pavadinama ne tik trasos pavadinimu, bet ir jai priskirtu numeriu su raide (pvz., 16A, 16B).

Pasiruošimas vežėjams

Iš vežėjų būtų pareikalauta, kad transporto priemonėse be švieslenčių būtų transporto priemonės priekyje ir prie įlipimo durų pateikiama viena lentelė, ant kurios būtų užrašyta: maršruto numeris su trasos raide ir jos pavadinimu. Pvz., 16A Kazliškiai - Kitron. Identiška lentelė būtų ir transporto priemonės priekyje, ir prie įlipimo durų.

NVTKA klausia jūsų, ar pritariate tokiai idėjai?

Nuotraukos autorius: Vitalij Kitov.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų