Šiuolaikinė mokykla stengiasi, kad jos auklėtiniai, baigę mokyklą, į gyvenimą žengtų drąsiai, pakelta galva, turėdami platų akiratį ir nedvejodami. Seniai suprasta, jog brandinant būtent tokias asmenybes neužtenka formalaus mokymo – būtina jaunam žmogui suteikti įrankius, kuriais jis galės kurti asmenines perspektyvas. Ypač svarbūs praktiniai įgūdžiai, sugebėjimas daryti tai, ko mokaisi. Profesiniame mokyme praktika mokyklų praktinio mokymo centruose ir gamybinė praktika įmonėse sudaro bemaž 70 procentų viso specialybės mokymo, tačiau negana to, mokiniai turi galimybių įgauti ir tarptautinės patirties pagal Leonardo da Vinci mainų programą.
Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras nuo pat įkūrimo vykdo mobilumo projektus, kurie suteikia galimybę užsienio įmonėse kelti kvalifikaciją, įgauti naujų teorinių ir praktinių gebėjimų, pagerinti užsienio kalbos žinias, tobulėti ir kaip savo srities specialistams, ir kaip asmenybėms. Šios prasmingos veiklos dešimtmečio proga norėtume prisiminti vykdytus projektus, aptarti jų naudą būsimiems specialistams ir juos rengiantiems mokytojams.
2004-2013 m. Centras kartu su socialiniais partneriais vykdė 24 Leonardo da Vinci projektus. Iš jų 19 mokiniams ir 5 mokytojams. Pagal 8 Centro ir 11 partnerių parengtų projektų į stažuotes Europos šalių įmonėse išvyko 210 automobilių kėbulų remontininko, energetinių sistemų elektroniko, suvirintojo, sekretoriaus, vizualinės reklamos gamintojo, automatinių sistemų eksplotavimo ir metalo pramonės įrenginių mechatroniko, nekilnojamojo turto agento, kompiuterinės įrangos derintojo, elektroninių įrenginių surinkėjo ir derintojo, socialinio slaugytojo, poligrafijos ir kitų specialybių mokiniai. Įgyvendinti 5 (4 centro, 1 partnerinis) ekonominių ir administravimo, spaudos pramonės, energetikos sričių profesijos mokytojų projektai, kuriuose profesinę kvalifikaciją kėlė 25 profesinio mokymo įstaigų mokytojai. Stažuotės ir specialybės praktika buvo vykdoma 17-oje Europos šalių: Airijoje, Austrijoje, Čekijoje, Danijoje, Didžiojoje Britanijoje, Estijoje, Graikijoje, Italijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Maltoje, Norvegijoje, Olandijoje, Portugalijoje, Suomijoje, Švedijoje ir Vokietijoje.
Projektų dalyviai, dalyvaudami Mokymosi visą gyvenimą programoje, išbando ir patobulina profesinius įgūdžius bei socialines kompetencijas, įgyja naujų profesinių specialybės žinių ir praktinių įgūdžių, susipažįsta su šiuolaikinėmis, sparčiai besivystančiomis technologijomis, pagerina specialybės ir šnekamosios užsienio kalbos įgūdžius, geriau supranta svečios šalies istoriją, kultūrą ir tradicijas.
„Stažuočių metu jaunimas išmoksta ir daug gyvenimiškų dalykų: jiems tenka prisitaikyti prie kitos tautos įpročių, kitokios darbo kultūros; dalyviai įprastai ir gyvena drauge, todėl ugdomas bendruomeniškumas, tolerancija, savarankiškumas. Būna ir kurioziškų atvejų, pavyzdžiui, kai kuriems jaunuoliams tenka pirmą kartą plauti grindis, nes, pasirodo, už juos visąlaik tai darydavo mama! Svarbiausia, kad daugelis mokinių gali pasitikrinti, ar verta savo ateitį sieti su pasirinkta specialybe. Manau, gerai, jei jaunas žmogus laiku apsisprendžia, jog nori eiti visai kitu keliu, o tiems, kurie dar labiau susižavi savo amatu, ypač darbštiems, imliems ir entuziastingiems, partneriai pasiūlo patobulinus užsienio kalbos žinias atvažiuoti vasarai pas juos padirbėti“, - pasakoja projektų vadovė Violeta Čepinskienė.
Savo sėkmės istorija pasidalyti galėtų nekilnojamojo turto agento specialybės pirmo kurso mokinė Sati Juraitytė, praktiką atlikusi Maltoje, kurioje šios srities specialistai dėl šalyje išvystyto turizmo sektoriaus turi ypač dideles perspektyvas. Mergina, šiuo metu dirbanti „Simon Estates“ nekilnojamojo turto agentūroje, teigia: „Po stažuotės pasikeičiau visapusiškai: patobulėjau kaip asmenybė, tapau pozityvesnė, pasikeitė mano požiūris į studijuojamą profesiją. Prieš išvažiuodama turėjau žinių, dabar – giriuosi praktiniais sugebėjimais. Labai džiaugiuosi, kad darbdaviai mane pastebėjo, nes aš nuoširdžiai stengiausi produktyviai įsilieti į kolektyvą ir mėgautis puikia darbine atmosfera.“