Violeta Develienė
2012 m. rugsėjo pabaigoje Vilniaus Saulėtekio vidurinėje mokykloje vyko projekto „Tarpkultūrinio švietimo modelio diegimas bendrojo lavinimo mokyklose" Pestalozzi programos kvalifikacijos kėlimo mokymai. Lietuvos konfliktų prevencijos asociacija kartu su partneriais sėkmingai įgyvendina dviejų metų trukmės projektą.
Šiuose mokymuose dalyvavo Utenos Dauniškio gimnazijos, Šalčininkų rajono Butrimonių Anos Krepštul vidurinės mokyklos, Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos, Vilniaus „Saulėtekio" vidurinės mokyklos, Kėdainių „Atžalyno" gimnazijos, Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos mokytojų grupės. III-ojo modulio „Kalbinė bei tarpkultūrinė įvairovė" mokymus vedė Lietuvos edukologijos universiteto lektoriai Liutauras Degėsys ir Rasa Aškinytė-Degėsienė.
Atliekant duotas praktines užduotis buvo nagrinėjama Pestalozzi programos mokymo ir mokymosi principai, standartai, mokytojo ir mokinio vaidmuo ugdymo procese, taip pat tolerancijos, saviugdos ir kūrybiškumo, reflekcijos svarba ugdymo procese. Pestalozzi programoje mokytojui atitenka prisiimančio atsakomybę globėjo vaidmuo, o lengvinančio mokymo procesą specialisto vaidmuo.Užsiėmimų metu pedagogai pratęsė mokymus su Pestalozzi programos virtualia bendravimo erdve, kūrė specialius pamokų planus metodikos rinkiniui, aktyviai diskutavo apie pokyčių svarbą.
Projekto koordinatorė Julijana Kolodinskaja dėkoja Vilniaus Saulėtekio vidurinės mokyklos meno kolektyvų vadovams ir mokyklos Pestalozzi grupės pedagogams už puikiai pristatytą tarpkultūrinę meninę programą, kurioje susijungė šokis ir daina, mokytojų svetingumas ir mokinių entuziazmas.