Lietuvos sportinių jachtų flotilė pasipildė nauja ir greita „RS Feva„ jachtų klase. Šiai jachtų klasei 2005 m. Tarptautinė buriavimo federacija (ISAF) suteikė „INTERNATIONAL“ klasę. Tai labai „jauna“ sportinių laivų klasė, priklausanti RS Sailing gausiai sportinių laivų šeimai. Joje jachtos pritaikytos įvairiom amžiaus grupėms ir įguloms tai RS Tera, RS Quba, RS Vareo, RS 100, RS 200, RS 300, RS 400, RS 500, RS 600, RS 700, RS 800, RS Vision, RS Venture, RS Elite.
RS Feva laivo autorius Paul Handley jį sukūrė 2002 m. Šio laivo išskirtinumai: dvivietis (treniruotėse galima plaukti ir tryse) greitas, manevringas, turintis tris spalvingas bures, lengvai transportuojamas ir sąlyginai nebrangus. Šis laivas, skirtingai nei Lietuvoje populiarūs, olimpinei šeimai priklausantys, „Laser„ ugdo kreiserinio buriavimo meistrus. Specialistų nuomone RS Feva klasės jachtos, jauniems sportininkams formuoja įgūdžius, kompetencijas, reikalingas valdyti dviviečius olimpinės klasės laivus „470“ ir katamaraną „NACRA 17„.
Nuo mažumės RS Feva įgula mokosi komandinio buriavimo meno ir jachtos vedimo pagal Stakselį (antroji jachtų burė, kabinama jachtos priekyje, vienu kampu tvirtinama prie stiebo viršaus, kitu prie jachtos nosies, trečiasis galas įtempiamas šotu) ir Genakerį (panaši į Spinakerį burė, pasiūta iš lengvos medžiagos, naudojama kaip ir spinakeris, plaukiant pavėjiniais kursais).
Korpuso techniniai parametrai artimi „Laser Radial“ jachtų klasės korpusui. RS Feva korpusas yra 3,64 m ilgio ir yra 0,59 m trumpesnis už „Laser Radial„ . Korpusų plotis skiriasi 0,05 m. RS Feva laivo korpusas platesnis už Laser Radial ir yra 1,42 m. „Laser Radial“ svoris 59 kg, o RS Feva sunkesnė keturiais kilogramais ir yra 63 kg. Pagrindinė „Laser Radial„ burė 5,76 kv.m. ir yra 0,75 kv.m. mažesnė už RS Fevą pagrindinę burę. RS Feva Stakselis – 2,1 kv.m., o Genakeris – 7 kv.m. RS Feva tarptautinės asociacijos pirmininkas yra Jop Dutilh, organizacinius klausimus asociacijoje sprendžia Golly Tucker, abu jie iš Jungtinės Karalystės.
Kaip rodo penkių metų stebėjimų duomenys, RS Feva laivai Jungtinėje Karalystėje populiarėja. Kiekvienais metais buriuojančių Laser klasės laivais mažėja, o RS Feva didėja. Didžiausia RS Feva sportinių laivų flotiles turi Jungtinė Karalystė, Olandija, Vokietija, Italija, Čekija, Norvegija, Švedija, Suomija, Kanada, Airija, Čekija. Šalys Ispanija, Estija, Malta, Rusija, Šveicarija turi kelis laivus ir jų nacionalinės rinktinės dalyvauja tarptautinėse varžybose. Jau įvykę šeši Pasaulio ir du Europos čempionatai.
Vyresni buriuotojai dar mena kaip Lietuvos vandenis raižė „Cadet“ jachtų klasės flotilė (Klaipėdoje, Nidoje, Elektrėnuose, Kaune ir Trakuose). Deje, laikas negailestingas šiai dviviečių „Cadet“ sportinių jachtų klasei. Nors kaimyninėje Lenkijoje nemažas būrys dar aktyviai buriuojančių „Cadet„ jachtas, Lietuvoje situacija priešinga. Lietuvos buriavimo taurėje ir įskaitinėse varžybose aktyviai dalyvaujančių varžybose praktiškai neliko. Keli laiveliai dar kartas nuo karto pasirodo Elektrėnų „Poseidonas“ ir Kauno „Bangpūčio„ buriavimo mokyklose. Manyčiau tokią liūdną situacija lėmė šio laivo konstrukciniai ypatumai ir jo valdymas.
Dviviečių sportinių jachtų renesanso idėja ir projekto „RS Feva Lietuvoje“ įgyvendinimas priklauso Nacionalinės buriavimo akademijos (toliau – NBA) prezidentui Dariui Gerasimavičiui, buriuotojų pasaulyje dar žinomam slapyvardžiu BITLAS. Jachtos „Tojana„ savininkas, kapitonas Bitlas š. m. vasario 13 d. jachtos „Ambersail“ įguloje įveikęs Horno ragą (isp. Cabo de Hornos) įgijo titulą „Jūrų vilkas„. Įveikęs Horną Bitlas parašė: „Pavyko įgyvendinti dvi svajones – perplaukti Ramųjį vandenyną ir apiplaukti Horno ragą! Tai padaryti su puikia įgula buvo dar smagiau.
Įguloje puikiai derėjo jaunatviškas veržlumas ir vyresniųjų įgulos narių jūrinės praktikos patirtis. Kaip visada nuostabus kapitono Linkaus vadovavimas, tai buvo penkta Lietuvos jachtos kelionė aplink Horną ir smagu buvo žinoti, kad esi tarp 40-ties apiplaukusių Horno ragą! Man asmeniškai tai buvo greičiausias plaukimas mano gyvenime, vairuojant pasiekti 29 Kn!”. Jau tradicija tapo buriavimo sezoną baigti „Paršelio regata“, kurios organizavimas neišvengiamas be Bitlo. Žiema vandeniui įgavus kietą pavidalą Bitlas aktyvus Ice Blokart varžybų dalyvis. 2009 m. iškovotas Europos Ice Blokart čempiono titulas vidutinio svorio įskaitoje. O dar žurnalas buriuotojams „Vėjo 3„.
Turima patirtis, noras perduoti savo žinias jaunimui ir sūnui Antanui Gerasimavičiui, matomai ir lėmė RS Feva Lietuvoje projekto sėkmę.
RS Feva Lietuvoje projekto įgyvendinimas pradėtas 2013 m. treniruočių stovykla ir varžybomis Estertit (Ispanija) bei tarptautinėse “Crown Cup„ RS Feva taurės varžybose Lipno (Čekijoje). Labai maloniai nustebino Čekijos varžybų organizatoriai. Čekija negarsėja stambiais vandens telkiniais, tačiau jų turima buriavimo treniruočių bazė, sportinių laivų flotilė vertintina puikiai. Čekijos nacionalinė rinktinė pasaulio čempionate pademonstravo aukštą sportinį meistriškumą. NBA auklėtiniai Ispanijoje, Čekijoje treniravosi ir varžėsi organizatorių, be atlygio suteiktais naujais RS Feva laivais.
Lietuvos nacionalinei rinktinei, dėl tam tikrų organizacinių transporto paslaugų trikdžių vietoj planuoto termino gegužės pradžiai, du visiškai nauji RS Feva laivai pristatyti tik liepos mėnesio pabaigoje. Jie atkeliavo iš Jungtinės karalystės tiesiai į Grosseto (Italija). Šiame nuostabiame Italijos Viduržemio jūros uostelyje ir vyko 2013 RS Feva jachtų klasės 2013 metų pasaulio čempionatas. Net penkias liepos dienas Italijoje RS Feva jachtų klasės flotilė varžėsi dėl pasaulio čempiono titulo. Šiemet, čia startavo 342 dalyviai pasidalinę į 171 įgulą iš keturiolikos pasaulio šalių (CAN, CZE, EST, GBR, GER, IRL, ITA, LTU, MLT,NED, NOR, RUS, SWE, SUI). Tarptautinės RS Feva jachtų klasės asociacijos prezidentas Jop Dutilh pasidžiaugė bei pasveikino pirmą kart pasaulio čempionate dalyvaujančias nacionalines Lietuvos, Rusijos, Čekijos ir Šveicarijos įgulas.
Lietuvos nacionalinę komandą sudarė dvi RS Feva jachtų įgulos: vaikinų ir merginų. Vaikinų – vairininkas Antanas Gerasimavičius (NBA-Vilnius), įgulos narys Jurgis Jurgelionis (NBA-Vilnius), merginų – vairininkė Emilė Mažeikaitė (Vilniaus Šalomo Aleicheimo gimnazija, Neringos sporto mokykla treneris Zigmantas Raudys, NBA-Vilnius), įgulos narė Gabrielė Petraitytė (NBA-Vilnius). Lietuvos RS Feva komandos treneris D. Gerasimavičius-Bitlas.
Tokios sudėties jachtų įgulos pasaulio čempionatui suformuotos tik Italijoje. Gabrielė, Jurgis tik šiais metais pradėjo buriuot. Jurgis, vienas jauniausių įgulos narių čempionate (toliau – “marekas„) čempionate. Antanas keli metai buriavęs su Optimist, Laser, Cadet klasės laivais. Galvės regata – 2013 iki šiol Antanui sėkmingiausia, jis „Laser“ jachtų klasėje užėmė garbingą trečią vietą. Didžiausią sportinio buriavimo patirtį komandoje yra sukaupusi Emilė. Jos buriavimo istorijoje aukšti rezultatai Europos Optimist jachtų klasės čempionate (Tavira, Portugalija-2011 m.), neoficialus Optimist jachtų klasės pasaulio čempionatas, Velykinė regata Riva del Garda, tarptautinės atrankinės Europos čempionatų varžybos, Lietuvos buriavimo taurė, Lietuvos jaunučių taurė, Pabaltijo atviras Blo Kart (vėjaračių klasė) čempionatas čia iškovotas čempionės titulas ir t. t.
Vertinant mažą abiejų įgulų patirtį su RS Feva laivais, pasaulio čempionatui buvo keliamas tikslas sudalyvauti ir nebūti pabaigoje. Tačiau pasibaigus čempionatui paaiškėjo, kad nacionalinės komandos pasiekti rezultatai pranoko visus keliamus uždavinius bei lūkesčius. Lietuvos nacionalinės rinktinės statistika, pasibaigus čempionatui.
Vaikinų įgula: 29 vietą „Bronziniame čempionato laivyne“ iš 57, absoliučioje įskaitoje LTU 5369 čempionatą baigė 143 iš 171. Puikus vairininko Antano Gerasimavičiaus ir „mareko“ Jurgio Jurgelionis pasiekimas! Merginos 20 RS Feva įgula pasaulio čempionate „All girls“ įgulų įskaitoje. Joms pasisekė aplenkti Rusijos, Švedijos, Vokietijos geriausias merginų įgulas. 39 vieta „Sidabriniame laivyne“ iš 57 bei 96 vieta bendroje įskaitoje iš 171.
Merginų įgula už savęs paliko pirmą kart pasaulio čempionate dalyvaujančias nacionalinės Rusijos ir Šveicarijos įgulas. RS Feva LTU-5368 įgula vairininkė Emilė Mažeikaitė ir „marekas“ Gabrielė Petraitytė, tarsi iš anksto nujausdamos sėkmę į pasaulio čempionate pasipuošė rėmėjų AB „Audimas“ olimpinės kolekcijos apranga. Aprangos spalvinė spalvine gama labai derėjo su RS Feva burėmis. Tokie aukšti abiejų įgulų pasiekti rezultatai sėkmingai kloja tvirtus pamatus ateities pergalėms ir žada dviviečių sportinių laivų renesansą Lietuvos sportiniame buriavime.