Makiažo ekspertė Brigita Bisigirskytė: „Nesutinku su požiūriu, kad moterį reikia „ištaisyti“

Jei esate Brigitos klientė, šios merginos jums pristatyti nereikia, o jei ne, tuoj su ja supažindinsime. Kuo ji ypatinga, be to, kad yra daili, švelnių, ramių judesių ir užburiančio balso?
Brigita Bisigirskytė
Brigita Bisigirskytė. Fotografuota „Sarma by Douglas“ salone. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Jos klausantis atrodo, kad apie grožį bei kosmetikos priemones ji žino viską. Ne, paskaitų didelėms auditorijoms ji kol kas dar neskaito ir knygos apie makiažo stebuklus nerašo, tačiau Brigitos grožio patarimų galite rasti „YouTube“ kanale. Mums malonu pristatyti, kad Brigita Bisigirskytė (26 m.) nuo šiol kartą per savaitę praktiškas grožio pamokėles pateiks ir Ji24.lt skaitytojoms.

Beje, Brigita nėra tik makiažo ekspertė ir patarimų dalytoja savo klientėms – ji dirba TV projektuose, reklamose, fotosesijose. Kaip tvirtina pati, televizijos laidose išmoko greitai dirbti, susitelkti, nes reikia greitai padaryti makiažą daugeliui žmonių.

– Kaip jus klientės ar kompanijos susiranda?

– Geriausia reklama yra rekomendacija, perduodama iš lūpų į lūpas. Kai gerai atlieki savo darbą, tai ir pasiūlymų netrūksta, o aš juos noriai priimu – taip kaupiu patirtį. Nes skirtingiems dalykams reikia kitokio makiažo, pavyzdžiui, vienoks jis bus daromas moteriai, besifilmuojančiai banko reklamoje, o kitoks – nuotakai. Reikia žinoti odos ypatybės, tarkim, kas jai bei makiažui nutinka, kai sušviečia galingi prožektoriai. Juk veidas turi atrodyti natūraliai: oda – kaip oda, o ne nupiešta kaukė.

– Gal prisimenate įvykį, kai mergina liko nustebinta pokyčiais, kai jai padarėte makiažą?

– Itin įstrigo vienos jaunos aktorės, kurią grimavau televizijos sezono atidarymo šventei, reakcija. Ji pasakė: „Mano veidas matė tiek daug makiažų, bet manęs niekas nėra taip gražiai padažęs – žiūriu į veidrodį ir matau save“.

Suvokiau, kad noriu kurti moters individualų grožį, o ne „kepti“ klonų armiją taikant tuos pačius principus visoms moterims.

Turbūt labiausiai paglostė širdį, kad pavyko atskleisti jos esmę, jos grožį, jį paryškinti, o ne padaryti makiažą, kuris „pakeitė moterį neatpažįstamai“. Mano darbo kredo ir yra: nereikia pakeisti moters, o tik paversti ja gražesne ir geresnė savo pačios versija.

Tai netgi užkoduota mano slapyvardyje – BRY, kuris yra ne tik vardo Brigita trumpinys, bet ir šūkio „Better you“ (angl. geresnė, gražesnė tu) raidžių derinys.

– Koks buvo jūsų kelias iki savo kanalo, pavadinimu BRY makeup, sukūrimo populiariajame „YouTube“?

– Pabaigusi mokyklą, Vytauto Didžiojo universitete studijavau anglų filologiją. Studijos man labai patiko, tačiau kuo ilgiau ten buvau, tuo labiau suvokiau, kad tai nėra ir kažin ar bus mano ateities kelias.

Štai čia ir išlindo tai, ką nuo pat paauglystės slėpiau – man visada rūpėjo vizažas, visada norėjau išmokti dažyti, būti vizažiste, tačiau tuo metu nemaniau, kad tas makiažas yra kažkas labai rimto. Pati nelaikiau jo svarbiu dalyku, pašaukimu, maniau, tai gali būti tik pomėgis. Todėl pasidaviau aplinkos spaudimu užsiimti „kažkuo vertingu“. Pamėginau pabėgti nuo savęs, ir ta išdavystė turėjo pasekmių – nebuvau laiminga. Visgi po pusantrų metų aš nutraukiau studijas universitete.

Paklaidžiojus atėjo dar aiškesnis suvokimas, kad geriausias kelias yra tas, kuris tau patinka. Tik darydamas tai, kas tau patinka, būsi profesionalus ir laimingas. Tad pradėjau ieškoti alternatyvų, kur galėčiau mokytis vizažo, o nebe tik drauges dažyti vakarėliams (šypsosi). 

Taip susiradau Londono menų universitete specialybę – makiažas ir specialieji efektai – ir išvykau ten laimės ieškoti. Ilgai nesvarsčiau, pasiėmiau universitete akademines atostogas, susikroviau lagaminus ir išvykau.

Londonas dar iš ankstesnių viešnagių man atrodė galimybių miestas, kur visi pritampa, kur kiekvienas menininkas randa savo vietą. Londone man patiko, tačiau namų, o tiksliau – mylimų ir artimų žmonių ilgesys, padarė savo – grąžino mane į Lietuvą.

– Kur nuojauta vedė toliau?

– Kai jau priimu sprendimą, nedvejoju. Internete susiradau studijas Grimo akademijoje. Negąsdino net tai, kad kasdien iš Kauno teko važinėti į Vilnių. Akademijoje gautos žinios padėjo pagrindus, tačiau ėmiau suvokti, jog tai ne visai sutampa su mano požiūriu, mano įsitikinimais.

– Koks jis?

– Kiek pastebėjau, beveik visose grožio mokyklose teigiama, kad moteris reikia „ištaisyti“, paversti jas visas vienodai gražias. O mano požiūris kitoks – visos moterys gražios tokios, kokios yra, tik reikia kažką paryškinti, pabrėžti, pagražinti.

Suvokiau, kad noriu kurti moters individualų grožį, o ne „kepti“ klonų armiją taikant tuos pačius principus visoms moterims. Todėl tas požiūrio išsiskyrimas dar tvirčiau suformavo mano veiklos kryptį – noriu padėti gražiai moteriai pamatyti, kad ji gali būti dar gražesnė, geresnė savo pačios versija, o ne absoliučiai nauja asmenybė.

– Taigi taip gimė vaizdo pamokėlės su žaviąja BRY?

– Kad ir kaip banaliai skamba, mano darbas man yra pats didžiausias ir maloniausias pomėgis. Kasdien skaitau, siurbiu į save naujienas, makiažo tendencijas ir pateikiu patarimus vaizdo pamokėlėse.

Jos gimė spontaniškai. Domėdamasi makiažais, žinoma, žiūrėdavau sukurtus filmukus ir vis mąstydavau: kodėl niekas nepasiūlo tokio turinio lietuviškai? Kad nereikėtų merginoms naršyti ir žiūrėti, dar galvoti, ar tikrai teisingai viską suprato, sugalvojau tapti grožio patarimų dalytoja (šypsosi). Tačiau man buvo svarbūs keli kriterijai – pirma, pateikti žinias estetiškai ir profesionaliai,  antra, glaustai, paprastai ir suprantamai. Žodžiu, tai vaizdo patarimai ir pamokėlės skubančioms moterims, kurios visa tai gali atlikti namuose.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Brigita Bisigirskytė
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Brigita Bisigirskytė. Fotografuota „Sarma by Douglas“ salone.

– Kai įrašėte pirmąją grožio pamokėlę, kam parodėte pirmiausia? Tėvams, draugams? „Facebook“?

– Pirmasis pamatė mano vaikinas, kuris ir pradėjo tą pamokėlę sukurti, nes yra videografas. Na, o vėliau išvydo ir artimiausieji – šeima, draugai.

Reakcijos sulaukiau greitai: merginos ne tik spaudė „laikus“, bet ir rašė laiškus su klausimais padėti, pakonsultuoti. Visuomet atsakau į klausimus bei laiškus – taip įsivaizduoju realią pagalbą merginoms bei moterims, kurios jos ir tikisi.

Pamačiau, kad joms reikia visko – nuo tinkamo makiažo pagrindo pasirinkimo iki patarimų, kaip padaryti išraiškingą akių kontūrą, vadinamąjį pravedimą.

– Kadangi tiesiogiai bendraujate su merginomis, gal galite pasakyti, ką joms sunkiausia išmokti?

– Nusibrėžti jau minėtą akių kontūro liniją! Tai išties keblus dalykas, nes reikia suprasti anatomiją, akies formos ypatumus, kad galėtum pasiūlyti teisingą variantą. Jei blogai paryškinsime, veidas netgi gali atrodyti liūdnas. Todėl moterims tas pirmas žingsnis – susipažinti su savimi, pamatyti anatomiją, visus iškilimus ir įdubimus – yra gana sudėtingas. Tačiau, kai paaiškinu, regis, greitai perpranta.

– Kas dar, be išvaizdos, kuria moters grožį?

– Graži ta moteris, kuri savimi rūpinasi ir save myli. Tačiau yra ir atvirkštinis ryšys: kai myli save, tada ir neapsileidi, nori atrodyti patraukliai. Tai jokiu būdu nereiškia, kad kasdien daraisi makiažą, kuris tiktų vakarėliui, ar plaukus šukuoji, lyg būtum ką tik iš kirpyklos. Tačiau kai moteris pasitempusi, kai ji šypsosi, yra susitvarkiusi, geros nuotaikos, tai ir sukuria jos patrauklų grožį. Tokios moters neįmanoma nepastebėti!

– O kaip vertinti moterį, kuri, pavyzdžiui, susitikusi su draugėmis savaitgalį puola teisintis, kad nepasidažė, nes „leidžiu odai pailsėti“, „šiandien savaitgalis“, „tingėjau“ arba „niekur negalvojau eiti“? Juk jei teisinasi, vadinasi, tokia būsena jai nėra įprasta, tokia moteris jaučiasi, kad kažko neatliko dėl savęs? Ką manote jūs?

– Makiažas – ne kaukė, už kurios reikėtų slėptis. Jei moteris nepasidažiusi jaučiasi blogai, vadinasi, ją kankina jau kitos problemos, ir makiažas jai nėra priemonė pabrėžti savo grožį, o gal greičiau paslėpti tam tikrus išgyvenimus, visuomenei parodyti ne save tikrą, o tai, ką ji norėtų matyti.

Juk minimaliam makiažui pakanka minutės – perbrauki blakstienas tušu, o lūpas paryškini lūpdažiu. Viskas!

– Ar nėra makiažas pervertinamas? Mirga ir žiniasklaidoje antraštės, kaip kokia nors žvaigždė išdrįso pasirodyti be makiažo. Atrodo, kad veidas be dažų – lyg koks veido striptizas, drąsos reikalaujantis aktas, kurį netgi reikėtų aptarti moralės vertintojams – kaipgi ji taip galėjo padaryti?! 

– Viešam, scenos žmogui pridera išlaikyti paslaptį – tokio žaidimo taisyklės. Garsi moteris privalo būti pasitempusi, skatinti siekti tobulumo, nes yra ikona. Tokiai asmenybei galioja visai kitokie vertinimo kriterijai.

– Kaip dirbate su klientėmis? Kaip stilistai sutvarko moters drabužinę, taip jūs – jų kosmetinę?

– Panašiai. Moteris turi lūžtančią nuo drabužių spintą, tačiau neturi, ką pasirengti, o po stilisto pertvarkos paprastai lieka kaboti penki variantai, bet ji pagaliau turi ką apsirengti (šypsosi). Panaši ir mano revizija.

Vyrai dažnai apkalba tas, kurios jau atrodo nebe tikros, o su kauke, vienodos. Juk apsidairykime – pilna merginų, Kim Kardashian klonų, tačiau esmė ta, kad jos nėra ir nebus Kim Kardashian.

Turiu nuolatinių klienčių, su kuriomis tenka ir po parduotuves pavaikščioti, išsirinkti kartu kosmetikos priemones, nes žinau, kaip kartais konsultantės įkyriai siūlo (šypsosi). Pati esu dirbusi konsultante. Mane klientes mylėdavo ir galiu nuspėti, kodėl – aš joms niekuomet nesiūlydavau to, ko joms nereikia. Jei ateidavo tik lūpdažio, tai rinkdavomės tiktai jį. Bet gal todėl ir nebedirbu to darbo, nes nebuvau tobula prekių įsiūlytoja (juokiasi).

Asmeniniam moters kosmetikos krepšeliui ne tiek daug ir reikia, nes kitaip reikės sekti priemonių galiojimo laiką, be to, tikrai kasdien nenaudojame tiek priemonių, kiek turime. Todėl ir klientėms pirmiausia siūlau apžvelgti jų kosmetinę – ką išties reikia palikti, o ko galima atsisakyti. Viskas dar priklauso nuo moters vartojimo įpročių bei norimo efekto, todėl, tarkim, vienai tiks mineralinė pudra, o kitai kreminė. Nors nei viena, nei kita nėra nei geresnė, nei blogesnė.

– Situacija: vienai klientei kišenė leidžia pirkti pigesnę kosmetiką, o kitai – brangesnę. Ar visada siūlytumėte brangesnę?

– Ne. Viskas vėlgi priklauso nuo norimo rezultato. Gal „Essence“ lūpų dažai nebus tokie geri kaip „MAC“, tačiau pasirinkimas priklauso, kaip dažnai juo dažysimės, kam jis skirtas. Kosmetikos priemonės kaina tikrai dar nenurodo jos gerumo ar blogumo. Tarkim, „Catrice“ pieštukai antakiams su šepetėliu tikrai yra geri – išbandyta, o kainuoja nedaug. Taigi geriau žiūrėti ne į kainą, o kaip tas produktas veikia, ką jis daro, ar tinka odai.

Taigi visai normalu, kad moters kosmetikos krepšelyje būtų ir pigesnių, ir brangesnių priemonių. Nebūtina dairytis tik garsių prekės ženklų.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Brigita Bisigirskytė
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Brigita Bisigirskytė. Fotografuota „Sarma by Douglas“ salone.

– Tarkim, eina minia merginų bei moterų. Jūs nužvelgiate jų veidus ir kokią bendrą tendenciją pastebite? Kur dažniausiai jos klysta, darydamos makiažą?

– Priklauso nuo amžiaus grupės. Tačiau pastaruoju metu pastebėjau, kad jaunos merginos itin pamėgo veido kontūravimą, ypač dienos metu. Pats veido kontūravimas yra normali, įprastinė makiažo procedūra: mokėdamos elgtis su kosmetika, paisydamos saiko, pabrėšime savo veidą.

Tačiau ydinga mada yra perdėtas veido kontūravimas ir itin išryškinti, nupiešti antakiai. Štai dvi tendencijos, kurios bado akis. Trečia yda irgi dar egzistuoja – tai netinkamai pasirinktas makiažo pagrindas, t. y. keliais tonais per tamsus nei iš tikrųjų reikėtų. Merginos nori įdegio efekto, tačiau kreminė pudra skirta ne tam – ji išlygina odos nelygumus, paslepia trūkumus.

TAIP PAT SKAITYKITE: Makiažo gudrybės: kaip paslėpti patamsėjusius paakius

– Ar dažnai, pastebėjusi grubią makiažo klaidą, pasakote pastabą? Tarkim, draugė taip nutamsino veidą, kad kai kalbasi telefonu, ranka atrodo balta it vaiduoklio. Kaip elgiatės?

– Stengiuosi būti atvira. Draugėms ir pažįstamoms daliju patarimus, tačiau su viena sąlyga – jei jos paklausia, paprašo patarimo. O jeigu neklausia, tikrai neatveriu burnos. Jei žmogus jaučiasi gerai ir atrodo sau gražus, tebūnie. Kas aš esu, kad spręsčiau, kaip jis turėtų atrodyti? Visuomet galvoju taip: jei žmogui nereikia patarimo, tai jis jo ir nepriims, kad ir geriausių intencijų vedama tai daryčiau.

– Jei sustatytume šalia dvi moteris – su makiažu ir be jo, beveik neabejotinai vyras pasirinktų pasidažiusią moterį. Kodėl?

– Tai natūralu. Nes vyrams atrodo taip: jei moteris pasidažiusi, vadinasi, ji prisižiūri, ji save myli, ji susitvarkiusi.

– Tačiau vyrai dažnai neigiamai apkalba moteris, kurios pasidažiusios.

– Apkalbų aukomis tampa tos, kurios nejaučia saiko. Saikingai ir skoningai pasidažiusi moteris vargiai ar sulauktų tokios vyrų reakcijos. Vyrai dažnai apkalba tas, kurios jau atrodo nebe tikros, o su kauke, vienodos.

Juk apsidairykime – pilna merginų, Kim Kardashian klonų, tačiau esmė ta, kad jos nėra ir nebus Kim Kardashian. Kartais net smalsu nuvalyti tokiai merginai veidą ir pažiūrėti, o kaipgi iš tikrųjų ji atrodo, kokie jos tikri veido bruožai.

– Pakalbėkime ir apie vyrus. Koks jų draugystės su kosmetika laipsnis?

– Lietuvos vyrai yra labai vyriški ir savimi susirūpina tik tada, kai rankų oda visai išsausėja ir kliūva už šilkinių patalų (šypsosi). Ir tas „susirūpinimas“ dažnai būna toks: žmona nuperka kremo ir patepa rankas.

Vyrai ne mažiau nei moterys susiduria su spaudimu gerai atrodyti, todėl reguliarus kosmetikos – drėkinamojo kremo, gal ir paakių kremo – naudojimas tikrai nepamaišytų. O jeigu kalbėtume apie vyrų makiažą, manau, kad jaunikiui jis tikrai praverstų.

Nes būna taip, kad stovi nuotaka tobula veido oda, o šalia – toks nuvargęs, išblyškęs arba paraudonavęs, prakaituojantis jaunikis. Kodėl tai svarbu? Pirma, vestuvinei fotosesijai ir filmavimui reikia paruošti žmogaus veidą neatsižvelgiant į lytį. Antra, ir vyras privalo jausis ir būti gražus savo paties vestuvėse. Vyrai, nebijokite profesionalaus makiažo!

– Praverkime duris ir į jūsų grožio pasaulį. Kokias makiažo priemones greičiausiai sunaudojate?

– Blakstienų tušą. Nepasidažiusi blakstienų kažin ar eičiau iš namų. Juk nieko ypatingo nereikia: ant veido užtepu kelis lašelius pudros, perbraukiu blakstienas tušu ir jau galiu eiti. Kartais įvaizdį papildau ryškiai pasidažydama lūpas.

– Ar naudojate kreminę pudrą? Jei taip, tepate kempinėle, šepetėliu ar pirštais?

– Visaip, juk viskas priklauso ir nuo pudros konsistencijos, ir nuo to, kokio efekto tikiuosi. Jei noriu užmaskuoti veido nelygumus, imu plokščią šepetėlį, o štai BB kremą drąsiai tepu pirštais. Pirštai šilti, skleidžia temperatūrą, ir priemonė kitaip pasklinda ant odos.

– Kiek galioja pagrindinės makiažo priemonės?

– Kreminės pudros, skysti maskuokliai (angl. concealer) galioja apie 1,5 metų, blakstienų tušas – ilgiausiai apie pusmetį, o jei labai dažnai naudojate – perpus trumpiau. Vokų šešėliai ir kitos sausos priemonės galioja ilgiausiai. Renkantis priemones, reikia atsižvelgti į moters įpročius, kad netektų priemonių dažniau išmesti nei įsigyti.

– Ar esate kokios nors kosmetikos priemonės išvis nenaudojusi?

– Sudėtinga ir atsakyti, bet turbūt ne (šypsosi). Kadangi sukuosi grožio industrijoje, tai smalsu pamėginti viską. Tik štai tiksliai žinau, ko niekada nenaudočiau, – padirbinių. Pirkdamas tokią priemonę, niekada negali atsakyti už jos kokybę. Todėl nepatikimos priemonės man – tabu.

– Dažnas ryto vaizdelis ir veidelis, ypač po savaitgalio, kai sutrikdomas miego ritmas, yra toks: pavargęs veidas, paburkę paakiai. Kokią greitąją pagalbą pasiūlytumėte, kad į darbą moteris ateitų graži?

– Atsikėlus atgaivins geras dušas, padės išgerta stiklinė vandens (ir apskritai jo reikia gerti). O paakių paburkimus panaikins ledukai, tik juos dėkite į audinio skiautę, o ne „plikus“ ant veido odos. Na, ir gal kiek juokinga, bet veiksminga procedūra – iš vakaro į šaldymo kamerą įmeskite porą šaukštų, ryte jiems leiskite šiek tiek atitirpti ir pamasažuokite jais paakius – paburkimas turėtų pranykti.

Po visų tų procedūrų patepkite veidą drėkinamuoju kremu. O paskui – pudra, blakstienų tušas, lūpdažis ir šypsena – jūs jau pasiruošusi išeiti pro duris.

TAIP PAT SKAITYKITE: Testas. Ką lūpdažio forma atskleidžia apie jūsų asmenybę

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Brigita Bisigirskytė
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Brigita Bisigirskytė. Fotografuota „Sarma by Douglas“ salone.

– Grožio rutina, kad veido oda atrodytų sveika, spindinti, elastinga – tokia, kaip jūsų.

– Oda – visa ko atspindys. Joje matome, kaip žmogus maitinasi, kaip gyvena ir kaip ta oda rūpinasi. Aš visada vakare nusivalau makiažą, kas 3-4 dienas švelniai nušveičiu odą, visuomet naudoju drėkinamąjį kremą, drėkinamąsias kaukes, taip pat losjonus, serumus... Žodžiu, prižiūriu odą, kaip ir dera. Geriu daug vandens.

Kai oda prižiūrėta, paruošta, tai ir makiažas geriau gula. Tai patikrinta tiesa. Jei oda atsišerpetojusi, išsausėjusi, joks vizažo specialistas nepadarys stebuklo. Pirmiausia reikėtų odą puoselėti, ja rūpintis, o paskui tik „puošti“ makiažu.

– Esu skaičiusi, jog makiažas – tarsi tam tikra terapija, kuri nuima stresą, pakelia nuotaiką, netgi gelbėja nuo depresijos.

– Dažydamasi moteris liečia savo veidą, suaktyvina kraujotaką, būna susitelkusi tą akimirką tik į vieną tašką – į save, o tai yra kuo puikiausia meditacija. Paskui juk mato save veidrodyje, kaip gražėja, o tai iškart pakelia nuotaiką, suteikia pasitikėjimo savimi. Kas paneigs, jog tai nesvarbu gerai savijautai? Kad ir kokia veikli moteris bebūtų, rūpintųsi šeima bei namais, sau rasti laiko ji tiesiog privalo.

Makiažas yra tam tikras žaidimas su taisyklėmis ir metodais, todėl kiekvienai moteriai linkėčiau nebijoti eksperimentuoti. Pati nebijau atrodyti kitaip, kaip sakau, būnu pirmasis bandomasis triušis. Tačiau lengvas akių makiažas ir ryškus lūpdažis yra tai, kas man mieliausia. Klasika.

Beje, netiesa, kai moteris sako, jog jai netinka raudonas lūpdažis. Tinka visoms, tik reikia atrasti deramą atspalvį!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis