Dabar tai yra viena galingiausių nuotraukos redagavimo programų. Ji pripratino žmones prie to, kad fotografijos yra modifikuojamos, pakeičiamos, filtruojamos ir redaguojamos. Todėl nesuredaguotos įžymybių nuotraukos mus šokiruoja ir tampa virusinėmis.
Pastarosiomis savaitėmis socialiniuose tinkluose kilo diskusija dėl nuotraukų, kuriose matyti įžymybių celiulitas ar odos nelygumai.
Būdų, kaip gali būti pakeistas žmogus su „Photoshop“, sąrašas neturi pabaigos: galima pailginti kaklą ir kojas, papurinti plaukus, pakeisti odos spalvą ir pan.
American Horror Story: Beyoncé without photoshop pic.twitter.com/ZLNwpTDwD9
— Call me V (@victororvikk) February 25, 2015
„Visa mados pramonė etiniu požiūriu yra problematiška. Kai pailginamos žvaigždžių kojos, paploninami liemenys, ištrinamos raukšlės ir odos nelygumai, žmonės dar labiau jomis žavisi ir bando jas kopijuoti“, – sakė Vokietijos mokslininkas Thomas Knieperis.
Tyrimai rodo, kad žmonės, dažnai matantys tokias suredaguotas nuotraukas, ten pavaizduotas žmonių savybes laiko norma, todėl jie dar labiau kenčia dėl maisto sutrikimų, tokių kaip bulimija ir anoreksija.
„Tai kartais baigiasi depresija žmonėms, kurie negali pasiekti grožio idealų, kuriuos nustato žiniasklaida, net jeigu jie ir badauja ir ryžtasi operacijoms. Kai kas tiesiog yra anatomiškai neįmanoma“, – sakė T.Knieperis.
Viena iš tokių sutrikimų turinčių žmonių yra kanadienė Erin Treloar. Ji paauglystėje kentėjo dėl valgymo sutrikimų.
„Būdama 17, aš svėriau 40 kilogramų, o mano ūgis buvo 180 centimetrų. Mano vidaus organai pradėjo nebefunkcionuoti, man slinko plaukai ir aš buvau paguldyta į ligoninę“, – pasakojo ji.
Ji pasakojo, kad jos valgymo sutrikimą lėmė tai, kaip žiniasklaida apibrėžė grožį.
Dabar jai yra 30. Moteris pradėjo kampaniją, skirtą padėti su panašiomis problemomis susiduriančioms meergaitėms. Ji dabar skatina pasirašinėti peticiją #LessIsMore, kuri reikalauja žurnalus naudoti mažiau „Photoshop“ efektų.
„Aš žinau, kad nuotraukų redagavimo nebus atsisakyta ir nemanau, kad reikia jo atsisakyti. Bet aš noriu, kad žurnalai nebekeistų žmonių kūno ir veido bruožų“, – sakė ji.
Moteris, kovojanti prieš nuotraukų redagavimą, nėra vienintelė. Amerikos apatinių drabužių įmonė „Eagle Outfitters“ pradėjo kampaniją #AerieReal, kurioje dalyvauja tik visiškai neredaguoti modeliai.
Kas penkta prestižinio žurnalistinės fotografijos konkurso „World Press Photo“ nuotrauka šiemet buvo pašalinta dėl per didelio redagavimo.
„Bet ką reiškia per daug suredaguota nuotrauka? Ar spalvų pakeitimas jau yra per daug?“, – klausė T.Knieperis, pabrėžęs, kad būtina įvesti taisykles, ką galima daryti su tokiomis programomis kaip „Photoshop“, ir ko ne.