Psichologė atskleidė seksualinės traukos paslaptį ilgalaikiuose santykiuose

Vos tik susipažinus su patinkančiu žmogumi ir pradėjus draugauti, aistra, rodosi, liejasi per kraštus. Puiku, jei ši ypatybė išlieka ilgą laiką, tačiau kartais aistra po truputį pradeda garuoti.
Aistra
Aistra / Shutterstock nuotr.

Retkarčiais ji blėsti pradeda po metų, dvejų, o kartais ir po kelių draugystės ar santuokos metų, tačiau tai dar tikrai nereiškia, kad savo partnerį mylėti liovėtės ir nemanykite, jog aistra išgaravo visam laikui.

Kalifornijos universitete daktaro disertaciją apsigynusi ir mokslus apie poros santykų psichologiją baigusi Amie M. Gordon tikina, kad bėgant laikui bet kuriuose ilgalaikiuose santykiuose seksualinis potraukis ir sekso dažnumas pradeda blėsti. Tai įrodė ir keletas atliktų didelių apklausų.

Vieno tyrimo metu netgi paaiškėjo, kad ryšys tarp sekso dažnumo ir santykių trukmės buvo stipresnis nei ryšys tarp sekso dažnumo ir poros amžiaus. Taigi, nesvarbu, kokio amžiaus esate, seksualinė aistra santykių pradžioje veršis pro kraštus, o vėliau vis labiau blės.

Taip pat skaitykite: Kokių moterų vyrai nepalieka

Tačiau ar tai tikrai yra istorijos pabaiga? Ar pradėjus ilgalaikius santykius belieka sėdėti ir susitaikyti su tuo, kad karščiausi santykių momentai vieną dieną liks praeityje? Remdamasi neseniai publikuoto tyrimo rezultatais, psichologė Amie M. Gordon sako tvirtą „ne“ ir tikina, kad yra būdas, padedantis seksualinį potraukį išlaikyti visą laiką.

Žurnalui „Psychology Today“ ji pateikia keletą žingsnių, kurie padės pakurstyti užgesusias aistros žarijas.

A. M. Gordon tikina, jog kiekvienai porai derėtų pagalvoti ir nusistatyti savo santykių tikslus.

„Apsvarstykite, ką iš santykių su savo mylimuoju norėtumėte gauti per keletą artimiausių mėnesių, ir atkreipkite dėmesį į savo tikslus. Ar galvojate, kad artimiausiais mėnesiais tiesiog norite smagiai praleisti laiką su savo mylimuoju (-a) ir dar labiau suartėti bei išsiugdyti glaudesnį tarpusavio ryšį? Jeigu taip, tuomet jūsų tikslai labai stiprūs ir geri, nes jie paremti pozityviais lūkesčiais, ir tai neleis išgaruoti aistrai“, – tikina psichologė.

Žmonės, kurie santykiams kelia tokius tikslus, yra kur kas labiau patenkinti savo ir partnerio seksualiniu libido nei tie, kurie kelia žemesnius ir ne tokius reikšmingus tikslus.

Kaip parodė tyrimas, žmonės, kurie santykiams kelia tokius tikslus, yra kur kas labiau patenkinti savo ir partnerio seksualiniu libido nei tie, kurie kelia žemesnius ir ne tokius reikšmingus tikslus.

Svarstote, kodėl geri tikslai yra tarsi magiškas aistros eliksyras? A. M. Gordon tikina, kad tie, kurie iš santykių tikisi vien tik pozityvių dalykų, to paties laukia ir galvodami apie seksą. Taigi, stiprūs santykių tikslai yra tiesiogiai susiję su didesniu pasitenkinimu sekso metu. Tokie partneriai ir į seksą žiūri ne kaip į prievolę, o kaip į būdą suartėti su savo partneriu ir jį/ją pamaloninti.

Taip pat skaitykite: Šeši garsiausi pasaulio sekso skandalai

Anot psichologės, tokios poros aistrą gali išlaikyti net ir po konfliktų, nes ji taip paprastai neišblėsta, bei ją dar labiau pakurstyti geromis dienomis: kai puikiai sutaria tarpusavyje ar kartu patiria daug smagių nuotykių.

Taigi, jei norite, kad santykiuose aistros netrūktų, tiesiog negalvokite, kad ji išgaravo ir nenusiteikite pesimistiškai. Psichologė A. M. Gordon tikina, kad visa aistros paslaptis tiesiog glūdi nusiteikime: „Tereikia mąstyti pozityviai ir nepasinerti į abejonių spąstus“.

Taigi išvada viena – mylėti žmogų yra valios aktas. Nusprendėte mylėti, tai viską ir darykite, kad ta istorija gražiai ir aistringai vystytųsi. Darykite tai drauge, patirdami buvimo dviese džiaugsmą, jausdami tikrumą bei pasitenkinimą santykiais. Kuo tvirtesni santykiai, tuo daugiau intymaus pasitenkinimo. Aistra nesibaigia – ji tik keičia formas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis