Psichoterapeutas Andrius Kaluginas: apie ką nutyli vyrai, arba kodėl vyrą galima paveikti tik manipuliacijomis

Moterims skirtoje konferencijoje „Veikli“ psichologas psichoterapeutas, knygos apie moterų ir vyrų psichologinius kompleksus autorius Andrius Kaluginas atskleidė, kuo skiriasi vyrų ir moterų mąstymas ir kaip moteris gali paveikti vyrą, kad jis pateisintų jos lūkesčius.
Psichologas Andrius Kaluginas
Psichologas Andrius Kaluginas / Asmeninio archyvo nuotr.

Vyrai moteriškėja ir darosi sentimentalūs

Savo pranešimą psichoterapeutas pradėjo nuo inscenizuotos buitinės mizanscenos.  „Tai ko tu tyli?.. Kiek gali tylėti?.. Sakyk ką nors!“ – priekaištauja moteris. – „Aš daugiau dirbsiu“. – „Ne, ne tai“. – „Važiuosime atostogauti į Kanarus“. – „Ne tai“. – „Nupirksiu tau kailinius“. – „Tai gerai, bet ne tai. Pasakyk gi ką nors!“ – „Ką, po velnių, aš turiu pasakyti?!“

Taigi kas iš tiesų vyksta vyrų smegenyse, kai jie tyli netgi kalbėdami? Ar iš tiesų vyrai ir moterys tokie skirtingi, kad nesugeba susikalbėti? Ir taip, ir ne. Šiaip ar taip šiuolaikinėje visuomenėje, pasak pranešėjo, skirtumai tarp vyrų ir moterų švelnėja.

„Vyrai moteriškėja, tampa sentimentalesni, jautresni, atviresni, jausmingi, o moterys vis dažniau perima vyrų mąstymo ir elgesio formas. Seksologai pasaulyje jau visai rimtai, tyrimų srityje, kalba apie vyrų frigidiškumą. Niekada to anksčiau nebūdavo – arba esi impotentas, arba ne. Kalbama ir apie vyrų mėnesines. Jų priežastys psichologinės, bet taip sakoma.

Narcizizmas, vienas vertus, skatina judėti į priekį, tobulėti, kita vertus, jis daro vyrą priklausomą nuo kitų dėmesio, gimdo poreikį, kad jo klausytųsi, žavėtųsi.

Kita vertus, skirtingai nuo moterų, kurios labiau orientuotos į procesą, į išgyvenimą, emocijų reiškimą, vyrai emocine prasme labiau orientuoti į rezultatus. Dėl to ir kyla nesusipratimų. Pavyzdžiui, vyras, matydamas moters ašaras, bando ieškoti sprendimų, o jai tiesiog reikia išsikalbėti. Taip yra todėl, kad vyras labiau orientuotas į konkrečius faktus ir nelinkęs kalbėtis. Kartą atėjo pas mane konsultuotis pora. Žmona pasiskundė, kad vyras su ja nesikalba. Šis buvo labai nustebęs – kaip nesikalbame, juk viską šiandien aptarėme... Vyrai ir moterys kalbėjimąsi suvokia skirtingai.

Taip pat skaitykite: Psichologas Andrius Kaluginas: „Nebijokite kalbėtis apie intymius dalykus“

Kitas svarbus dalykas, kad vyrai yra labiau narcizai nei moterys, jų ego išpūstas iki padangių. Vyras jaučiasi esą Visatos centras, apie kurį sukasi įvairaus dydžio planetos, suprask, moterys. Kadangi vyro ego išpūstas kaip balionas, jis yra labai trapus. Toks trapus, kad, nepaisant tvirtos vyro psichologinės povyzos, vienas neatsargus žodis gali jį visiškai sugriauti.

Pavyzdžiui, grįžta vyras namo, visas laimingas, pasipūtęs, nes ką tik pasirašė kontraktą, o žmona klausia: „Ką valgysi vakarienės?“. Regis, neutrali frazė, tačiau vyrą ji gali visiškai išmušti iš vėžių. Kokia dar vakarienė, kai tokie grandioziniai darbai nuveikti! Ir jis įsižeidžia. Tai vienas mėgiamiausių vyro fokusų – tariamas įsižeidimas. Tačiau tiesiogiai vyras niekada nepripažins esąs narcizas. Narcisizmas, vienas vertus, skatina judėti į priekį, tobulėti, kita vertus, jis daro vyrą priklausomą nuo kitų dėmesio, gimdo poreikį, kad jo klausytųsi, žavėtųsi“, – pasakojo A. Kaluginas.

Nesėkmės baimė prasideda lovoje

Taigi apie ką, psichoterapeuto teigimu, tyli vyrai? Žinoma, pirmiausiai jie tyli apie savo baimes. Jie bijo pasirodyti išskydę, sentimentalūs, nes rodyti jausmus, būti sentimentaliam – nevyriška.

„Vyrai dažniausiai yra bailiai. Viena pagrindinių jų baimių – nesėkmės baimė. Vyrui labai svarbi sėkmė, be to, vyrų ir moterų sėkmės supratimas skiriasi. Moteriai sėkmė susideda iš daug dedamųjų, o vyras galvoja apie paprastus diferencijuotus dalykus – karjera, šeima, vaikai, darbas… Nesėkmė vyrui – baisus dalykas ir prasideda nuo baimės patirti nesėkmę lovoje, net jei nėra jokių problemų ir sutrikimų, o baigiasi globaliais projektais“, – aiškino pranešėjas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis