2016 08 22

Kuo skiriasi vadovas nuo lyderio?

Klausimas, ar vadovai skiriasi nuo lyderių bei kaip jie skiriasi, jau seniai kelia nesutarimų. Kai kurios kompanijos bando savo darbuotojus išmokyti abiejų, o kitos laiko šias sąvokas visiškai skirtingomis. Tačiau iš tiesų atsakymas į šį klausimą lieka neaiškus, kadangi vadovas ir lyderis yra ir tas pats, ir du skirtingi dalykai.
Moteris darbe
Moteris darbe / Fotolia nuotr.
Temos: 1 Darbas

Vadovas – žmogus, pasirūpinantis, kad darbai būtų įvykdyti. Vadovas vadovauja žmonėms bei yra atsakingas už kasdienį logistikos, komunikacijos, darbo eigos bei užduočių organizavimą. Jis pasirūpina, kad viskas eitųsi sklandžiai – kad kiekvienas būtų tarsi didelio įrenginio dalis, be kurios įrenginys negalėtų tinkamai funkcionuoti.

Lyderis – tai žmogus, įkvepiantis kitus, turintis misiją, numatantis ateitį ir gebantis visą tai pateikti taip, kad aplinkiniai patikėtų tikslu – bei norėtų būti jo dalimi – ir būtų motyvuoti. Tam tikra prasme, darbovietės lyderiai turi pasekėjų. Vadovai, techniškai, jų neturi. Nebūtinai.

Tačiau viskas slypi kur kas giliau, nei sąvokos „vadovas-lyderis“ arba „lyderis-vadovas“. Iš tiesų viskas priklauso nuo vykdymo. Kitaip tariant, vadovas, kuris nesugeba vesti savo komandos arba tiesiog to nedaro, greičiausiai yra nekoks vadovas. Lygiai kaip ir lyderis, nesugebantis vadovauti, taip pat nėra labai efektyvus.

Bet taip neprivalo būti. Bet kuris, savo darbovietėje norintis pasiekti sėkmės tiek vadovavime, tiek lyderystėje, tiesiog turi atkreipti dėmesį, kur jų veiksmuose susikerta šių dviejų sąvokų savybės, bei suvokti, kad svarbiausia yra susitelkti į tai, kokį poveikį darote žmonėms. Juk tai ir skiria blogą nuo gero, gerą nuo puikaus.

TAIP PAT SKAITYKITE: Papildę vaisių kokteilį šiuo ingredientu, atsikratysite nereikalingo svorio

Savybės, kurių jums prireiks

Pirmas dalykas, kurį turi turėti geras vadovas ir lyderis, tai gebėjimas bendrauti. Ir nors kai kuriems tai geriau sekasi nei kitiems, tai yra toks įgūdis, kurį treniruojantis įmanoma išsiugdyti. Darbovietės komunikacija yra unikali ir būtent todėl į ją reikėtų žiūrėti kaip į kalbą, reikalaujančią darbo ir kartojimų, norint laisvai ja kalbėti.

Taip pat privalote rodyti pagarbą kitiems žmonėms bei jų jausmams, nepriklausomai nuo jų padėties organizacijoje. Labai paprasta prielaida: pagarba gimdo pagarbą.

Jei tai, kas svarbu kitiems, taps svarbu ir jums, jie jums atsakys tuo pačiu. Tiek kaip vadovui, tiek kaip lyderiui, jums reikia, kad žmonės arba atliktų darbą, arba įgyvendintų jūsų viziją, arba ir viena, ir kita. Juk tai, ką jie emociškai ir psichologiškai jaučia jums – ir, aišku, kompanijai – galiausiai nulemia to darbo kokybę.

Jei jie jausis nevertinami, išnaudojami ar kad su jais elgiamasi neteisingai, širdies į darbą jie neįdės, todėl geriausiu atveju jis bus atliktas vidutiniškai, blogiausiu – siaubingai.

Galiausiai, lyderių ir vadovų veiksmai turi sutapti su jų žodžiais. Geriausias būdas formuoti elgesį yra rodyti pavyzdį. Jei sakysite viena, o darysite kita, prarasite pasitikėjimą bei patikimumą, o kartu prarasite ir gebėjimą būti efektyviu, daryti įtaką kitiems bei stumti į priekį žmones, komandas ir organizacijas.

Tad nors ir galima kiekvieną vaidmenį apibrėžti pagal jo funkciją, sėkmė bet kuriame iš jų priklauso nuo abiem vaidmenims būdingų savybių.

Mums reikia vadovų, gebančių įkvėpti žmones jais sekti, bei lyderių, gebančių palaikyti tvarką ir sklandų darbą. Ir štai, baigiame ten, nuo kur pradėjome. Jie skirtingi, tačiau nelabai.

TAIP PAT SKAITYKITE: 8 paprasti įgūdžiai, pagerinsiantys jūsų gyvenimą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai