2015 01 21

Partnerio veidas: ką jis atskleidžia?

Pasimatymai būtų daug paprastesni, jei vos pažvelgę į mums patinkančio žmogaus veidą galėtume pamatyti jo asmenybę, tiesa? Būtų puiku turėti kokią programėlę, kuri padėtų tai padaryti, tačiau jau ir smegenys atlieka nemažą dalį darbo. Panašu, kad mūsų išankstinė nuomonė apie žmogų yra gana teisinga.
Jaunimas.
Jaunimas. / Shutterstock nuotr.

Tinklalapiui match.com daktaras Jeffrey Spiegelis aiškina, jog žmonės, kurie yra patrauklesni, priimami pozityviau. Pavyzdžiui, moteriška išvaizda siejasi su patikimumu. Šitoks mūsų suvokimas gali taip paveikti nuomonę apie kitą žmogų, kad jo elgesį iškart susiesime su charakterio savybėmis, kurių tikimės. Iš tiesų mūsų akimirkos sprendimai, pamačius žmogaus veidą, yra labai tikslūs.

Neseniai atlikti tyrimai parodė, jog žmonės gali atspėti, kas laimės rinkimus, vos pažvelgę į kandidatų nuotraukas. Jei norite patobulinti savo žinias apie veidus, skaitykite toliau.

Vyrai platesniais veidais labiau pasiaukojantys

Tyrimas, vadovaujamas psichologo daktaro Michaelo Stirrato ir jo partnerio Davido Perretto, buvo paskelbtas „Psychological Science“. Tyrimo dalyviai buvo Šv. Andriejaus (St. Andrews) universiteto (Škotija) studentai. Jie buvo suskirstyti į grupes, duota pinigų suma ir paprašyta žaisti žaidimą, kurio metu jie galėtų laimėti daugiau pinigų. Buvo galima patiems daugiau laimėti arba rizikuoti bei leisti laimėti ir kitiems grupės nariams.

Taip pat skaitykite: Veidotyros specialistė Eglė Pelienė: „Veido bruožai išryškina ne tik teigiamas, bet ir neigiamas asmens savybes“

Pusei dalyvių buvo pasakyta, jog rezultatai bus palyginti su jų pačių universiteto komanda, o kitai grupei – su rezultatais iš kito universiteto. Tyrėjai nustatė, jog vyrai platesniais veidais buvo labiau linkę pasiaukoti dėl kitų (leido laimėti kitiems grupės nariams) negu tie, kuriems buvo pasakyta, jog vyksta konkursas su kitu universitetu.

Šie rezultatai paneigia mitus apie vyriškesnius vyrus, nes manoma, jog tokiais negalima per daug pasikliauti. Daktaras Mikaelis sako, jog tokie vyrai nėra nepatikimi ar agresyvūs, tiesiog labiau linkę konkuruoti su kitais.

Šypsena išduoda hormonų kiekį

Kūno kalbos ekspertė Patti Wood sako, jog vyriški bruožai, tokie kaip aukšta kakta ir kampuotas veidas dažnai siejami su tokiomis emocijomis kaip pyktis. O veido apvalumas ir švelnūs bruožai – atvirkščiai – su geromis emocijomis, pavyzdžiui, džiaugsmu.

Taigi, dažniausiai siejame besišypsančius veidus su moteriškumu, o piktus – su vyriškumu. Įdomu ir tai, jog vyrai, kurie turi didesnį testosterono kiekį, šypsosi mažiau.

Grožis – teigiamas požiūris

Plastikos chirurgas daktaras Johnas M. Anastasatosas sako, jog gražus veidas – simetriškas, jaunatviškas ir geresnis nei vidutinis. Kuo daugiau sveiko gyvenimo įpročių gražūs žmonės turi, tuo geriau jie atrodys aplinkiniams, nes jie bus laikomi patrauklesniais nei negražūs žmonės. Kitaip tariant, grožis apima ir sveikus įpročius, gyvenseną bei pasaulėžiūrą.

Visgi būkite atsargūs ir turėkite omenyje „halo efektą“. Tai yra, nereikėtų manyti ir apsigauti, jog jei vienas žmogaus bruožas yra teigiamas, tai reiškia, jog ir visi kiti bus tokie patys. Tai tas pats, kaip parduotuvėje pirkti gražiai supakuotą daiktą manant, kad ir viduje bus tai, ko tikimės.

Veido asimetriškumas siejamas su  depresija

Yra priežastis, kodėl žmones taip traukia veido simetriškumas, kartais net ir patiems sąmoningai to nesuvokiant.

„Tyrėjai išsiaiškino, jog yra ryšys tarp taisyklingų veido bruožų ir sveikatos, o tai siejasi su teorija, jog, tiek gyvūnai, tiek žmonės ieško partnerio, kuris būtų sveikas ir nesirgtų, – teigia Patti Wood. – Vienas tyrimas parodė, jog vyrai su asimetriškais veido bruožais labiau kentė nuo depresijos, nerimo, galvos skausmų ir net migrenos.

Moterys su netaisyklingais veido bruožais yra silpnesnės sveikatos ir turi didesnį polinkį į emocinį nestabilumą bei depresiją“.

Žmogaus akys – pasitikėjimo ženklas

Shutterstock nuotr./Mergina be makiažo
Shutterstock nuotr./Mergina be makiažo

„Face Reading: Secrets of the Chinese Masters“ autorius Simonas G. Braunas sako, jog anot senovės kinų išminties apie žmonių veidus, didesnės akys yra ženklas, jog šitas žmogus yra atviras ir jį yra lengviau pažinti. Platesnes akis turintys žmonės yra linkę labiau atsiskleisti kitiems, atrodo švelnesni, geresni ir lengviau bendraujantys.

Taip pat skaitykite: Santykių suderinamumas pagal akių spalvą

Tuo tarpu aplinkiniai manys, kad tokiu žmogumi yra lengviau pasitikėti ir galės lengviau pasidalyti savo problemomis. Atvirkščiai – mažesnės akys yra tikslumo, griežtumo bei kruopštumo ženklas.

Rožiniai skruostai nėra sveikatos požymis

George'as Costanza (veikėjas iš amerikiečių serialo „Seinfeld“) rinkosi protingai, ieškodamas rausvaskruostės merginos, tačiau būtų buvę protingiau ieškoti gelsvų atspalvių potencialių merginų skruostuose. Daktaras M. Stirratas aiškina, jog gelsvas veido atspalvis yra susijęs su sveika mityba. Nuo karotenoidų, esančių vaisiuose ir daržovėse, oda įgauna švelnų geltonį.

Kuomet žmonės vertino jiems rodytas nuotraukas, jie mieliau linkosi žmones, kurie atrodė sveikiau besimaitinantys. Svarbu paminėti, jog tai neturi nieko bendro su kitais odos atspalviais, nes tai yra tikroji odos struktūra, nesvarbu, kokios rasės žmogus bebūtų.

Taip pat skaitykite: Galvos skausmas orgazmo metu praneša apie rimtas sveikatos problemas

Jei jau perskaitėte šiuos patarimus ir nuspręsite, kad jums reikia laiko pažinti kitą žmogų, jūs esate visiškai teisūs.

Dailininkas ir dizaineris iš Teksaso Pablas Solomonas sako, jog „esmė yra ta, jog mus traukia žmonės, su kuriais jaučiamės gerai. Gebėjimas atskleisti savo pomėgius, parodyti pagarbą ir simpatiją – štai kas bus svarbiausia pasimatyme". Juk viskas prasideda nuo šypsenos ir akių kontakto, tiesa?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis