Emocijos, dėl kurių auga svoris

Jausmai veikia įvairiapusiškai – netgi ir mūsų išvaizdą bei svorio pokyčius. Ir tai tam tikra prasme yra visiškai natūralu. Vieni trokšta kuo labiau prikrauti skrandžius tuomet, kai kamuoja nerimas, o štai kiti taip besijausdami negali nė kąsnio į burną paimti.
Mityba
Mityba / Fotolia nuotr.

Taigi, tiek laimė, tiek nerimas ar vienišumas gali priversti mus pilnėti, kadangi kūnas reaguoja į emocijas: baimę išduoda pagreitėjęs širdies ritmas, pyktį – pakilęs kraujo spaudimas, kaltę – nemalonus jausmas skrandyje.  

Visa tai verčia mūsų hormonus tiesiogiai bendradarbiauti su riebalų ląstelėmis, tad svarstyklių rodyklė nukrypsta kiton, pavojingon pusėn.

Taigi, kokie jausmai skatina kauptis riebalus?

Vienišumas

Bet kokią blogą nuotaiką galime nugalėti ir jaustis komfortiškai, kai prieš akis prisikrauname maisto. O vienišumas yra vienas iš tų jausmų, kurį norisi malšinti įvairiais skanėstais. Tyrimai taip pat pabrėžia vienišumo ir svorio augimo bėdą – jų rezultatai buvo pateikti žurnale Hormones and Behavior. Paaiškėjo, kad kenčiančių nuo vienatvės organizmas pagamina daugiau hormono grelino, kuris stimuliuoja apetitą bei priverčia greičiau išalkti.

Jūs laimingai susituokę

Netikėta? Pasirodo, kopijuojate savo partnerio įpročius. Daugiau kaip 600 tyrimų patvirtino, kad susituokę žmonės dažniausiai priauga svorio. Viskas paprasta – valgote kartu, perimate vienas kito mitybos įpročius, mėgaujatės didesnėmis porcijomis, o štai fizinis aktyvumas mažėja... Rezultatas – prilipę kilogramai.

Taip pat skaitykite: Negalite atsikratyti antsvorio? Dėl to gali būti kalti ir jūsų namai

Jūs save griežtai ribojate

Mūsų smegenys tuos uždraustus skanėstus traktuoja kaip apdovanojimą, o tai lyg aistra, kurios neįmanoma iki galo patenkinti. 

Nesvarbu, kas tai bebūtų – maistas, seksas, potyriai, šis jausmas gali išsilieti kilogramų pavidalu, kadangi dažnai pasireiškia didžiulis alkis ar persivalgymas. Bandydami save apriboti, laikytis atokiau nuo tam tikrų dalykų, jaučiamės įkalinti, todėl emocijos tam tikru būdu ras būdą prasiveržti.

Štai net specialistai sako, kad kuo labiau priešinsitės, tuo jausite didesnį potraukį tam, ko negaunate. Mūsų smegenys tuos uždraustus skanėstus traktuoja kaip apdovanojimą, o tai lyg aistra, kurios neįmanoma iki galo patenkinti. Taigi, būtent dėl šios priežasties griūva daugelis dietų ir sveiko maitinimosi įpročių.

Taip pat skaitykite: Dieta ir alkoholis: kiek kilokalorijų slypi gėrimuose

Jūs nerimaujate

Šis jausmas gali būti susijęs su mitybos sutrikimais. Kai nerimaujate, kūnas visą laiką jaučia stresą ir įtampą. Štai kodėl nerimas turi tokią didelę įtaką svorio augimui. Žurnalas Eating and Weight Disorders nerimui skyrė nemažai vietos – „tai vienas svarbiausių faktorių, kuris lemia kūno pokyčius“. Faktas tas, kad net du trečdaliai žmonių, kurie kenčia nuo nerimo priepuolių, taip pat turi problemų ir su mityba.

Streso spąstai

Kai stresas smogia visa jėga, pirmiausia, ką daro jūsų kūnas, tai išskiria adrenaliną. Dėl jo riebalų ląstelės savo riebalų rūgščių atsargas perkelia į kraujotaką, kad galėtų jas panaudoti kaip energiją.

Kitas streso hormonas kortizolis pagriebia visas nepanaudotas riebalų rūgštis ir perkelia į pilvo sritį, kurios vėliau virsta liulančiu pilvuku. Taigi, riebalai yra saugomi, o ne deginami, o kūnas reikalauja daugiau kalorijų, kadangi kai kurios riebalų rūgštys jau buvo iššvaistytos.

Taip pat skaitykite: 5 minučių technika sumažins stresą perpus

Nuobodžiaujate

Nuobodulys kelia sąmyšį jūsų smegenyse, be to, jūs prarandate galimybę protingai rinktis maisto produktus. Paprasta – tampate emociniu valgytoju, pasak Journal of Health Psychology. Taip pat nuobodžiaudami renkatės kur kas riebesnius patiekalus negu įprastai. Beje, tai vienas dažniausių atsakymų „man nuobodu“, kurį pateikia žmonės, paklausti, kodėl jie persivalgo. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis