Rankinių kūrėja Indrė Jakumaitė sužavėjo Londoną

Rankinė – neatsiejama moters gyvenimo ir stiliaus detalė. Ir visai nesvarbu, kad galbūt jūsų spintose slypi tikri rankinių klodai, turite jų tiek, kad visada atrasite, kaip priderinti prie savo garderobo, tačiau dar viena juk niekada nepamaišys!
Rankinės
Rankinės / Kristinos Bondar nuotr.

Londone gyvenanti ir kurianti rankinių dizainerė Indrė Jakumaitė dalijasi su Ji24.lt portalo skaitytojais savo sėkmės istorija. Ryškiaspalvės, nepakartojamos ir akį traukiančios rankinės tapo jos tramplinu į sėkmę ir pripažinimą.

– Kaip atsidūrėte Londone ir kaip jūsų gyvenime atsirado rankinės? Kodėl būtent jos, o ne, tarkim, papuošalai ar batai?

Asmeninio archyvo nuotr. /Indrė Jakūmaitė
Tomo Tereko nuotr. /Indrė Jakumaitė

– Londone jau gyvenu beveik 10 metų. Nors į šį didmiestį atvykau norėdama tik pakeliauti ir apsidairyti, gana greitai įsimylėjau Londono šurmulį ir margumą.

Pradėjau karjerą žmogiškųjų išteklių srityje. Sekėsi neblogai, bet labai greitai suvokiau kad šis darbas ne man – buvo paprasčiausiai nuobodu ir trūko saviraiškos. 

Svajojau apie kūrybinį darbą, nes visada traukė spalvos, raštai ir įdomios tekstūros. Nuo pat mažens buvau linkusi į meną – lankiau muzikos mokyklą ir šokių grupę, grojau įvairiais instrumentais, laisvalaikiu užsimaniusi pasidarydavau papuošalų ar susiradusi seną rūbą perkurdavau į madingesnį variantą.

Turbūt iš to nuobodulio ir atsirado mano hobis. Po truputį pradėjau mokytis daryti rankines: pirma iš veltinio, o po to perėjau prie odos. Vieną dieną trūko kantrybė darbe – susikroviau daiktus ir išėjau!

Mane lydėjo sėkmė – vos po poros mėnesių nuo oficialaus Alexa Jay prekės ženklo įkūrimo mano rankinės jau puikavosi įžymaus parduotuvių tinklo Anthropologie lentynose. Taip pat laimėjau Marie Claire žurnalo organizuojamą konkursą Inspire & Mentor, kuris leido ne tik patekti į žurnalo vyriausiosios vadybos biurą, bet ir pasimokyti iš populiaraus parduotuvių tinklo Donna Ida įkūrėjos Donnos Idos Thornton. 

Asmeninio archyvo nuotr. /Indrės Jakūmaitės kuriamos rankinės
Kristinos Bondar nuotr. /Indrės Jakumaitės kuriamos rankinės

Žinoma, tai nebuvo vien tik sėkmės reikalas, bet ir smarkaus užsispyrimo ir sunkaus darbo vaisius. Iš pradžių sulaukiau nemažai skepticizmo, bet tai tik padėjo stumtis į priekį, pasiekti daugiau nei pati galvojau, kad galiu.

– Kuo išsiskiria jūsų kuriami produktai? Kaip manote, kodėl jie sulaukia pirkėjų susidomėjimo?

– Spalvos! Alexa Jay prekės ženklo rankinės visada bus elegantiškų formų ir drąsių žaismingų spalvų. Tikiu, kad spalva yra labai galingas įrankis – ji padeda moteriai išsiskirti ir pakelti nuotaiką, atrodyti linksmesnei ir labiau savimi pasitikėti.

Žmonės visada pastebi gražios spalvos drabužius ir aksesuarus bei negaili tam komplimentų. Manau, kad per daug žmonių slepiasi tarp tamsių ir niūrių spalvų, tuo labiau, kad gyvename laiku, kai spalvų derinimas yra nebemadingas, tad populiarus komentaras „neturiu prie ko priderinti“, kaip ir nebeegzistuoja, praranda savo reikšmę.

Asmeninio archyvo nuotr. /Indrės Jakūmaitės kuriamos rankinės
Asmeninio archyvo nuotr. /Indrės Jakumaitės kuriamos rankinės

– Kokiai pirkėjai skirti jūsų kūriniai?

– Tai moteris, kuri myli gyvenimą, yra linksma, mėgsta humorą ir pasipuošti, yra linkusi pašmaikštauti ir pakoketuoti bei nebijo aplinkinių dėmesio ir komplimentų. Mada jai yra viena iš saviraiškos priemonių.

– Ir kodėl Alexa Jay? Kaip kilo pavadinimo idėja?

– Kai išėjau iš darbo ir pradėjau verslą, vardas buvo sugalvotas skubotai ir man kėlė daug abejonių. Kai Marie Claire patvirtino, kad mano istorija bus išspausdinta kitame numeryje, turėjau mažiau nei mėnesį laiko sugalvoti naują vardą ir perdaryti visą internetinę parduotuvę. Prireikė ne vienos šampano taurės! Mano partneris (Aleksandr) pajuokavo kad Alex ir J (mano pavardės pirmoji raidė) skamba neblogai, o aš viską sujungiau ir gavome Alexa Jay. Tokį pavadinimą lengva atsiminti ir ištarti, o ir skamba elegantiškai, moteriškai ir gal netgi šiek tiek viliokiškai.

Asmeninio archyvo nuotr. /Indrės Jakumaitės kuriamos rankinės
Tomo Tereko nuotr. /Indrės Jakumaitės kuriamos rankinės

– Ar rankines kuriate pati? Kaip prasideda ir kaip vyksta kūrybinis procesas?

– Iš pradžių rankines siuvau pati. Po to greitai suvokiau, kad visko viena neaprėpsiu ir suradau smagų fabrikėlį Londone. Tenai dirbantys žmonės didžiuojasi daugiau kaip 20 metų patirtimi, todėl kartu dirbti yra tikras malonumas. 

Mano žodyne „einu dirbti“ yra pakeistas į „einu žaisti“. Man labai patinka pradinė kūrybos stadija, kai gimsta idėjos ir, žinoma, galutinė, kai pirmą kartą pamatai užbaigtą pavyzdį.

Na, o kūrybinis procesas prasideda nuo spalvų: nusprendusi, kokias naudosiu savo kolekcijai, ieškau aukščiausios kokybės natūralios odos, kurią užsisakau iš Italijos, ir gavusi ją, pradedu galvoti, ką iš jos galiu sukurti. Visada stengiuosi suderinti komercinę dalį su kūrybine. Stengiuosi susipažinti su tendencijomis, ypač tomis, kurios pasakoja apie spalvas, bet jomis aklai neseku.

Dizaino idėjų turiu daugybę, bet kiekvieną kartą pasirenku 2–3 dizainus ir padarau pavyzdžius. Dažnai gautus pavyzdžius dar reikia koreguoti ir iš jų koks kas trečias patenka į apyvartą. Visas procesas gali užtrukti ir pusę metų, todėl jau dabar pradedu kurti kitų metų rudens/žiemos kolekciją.

Mano žodyne „einu dirbti“ yra pakeistas į „einu žaisti“. Man labai patinka pradinė kūrybos stadija, kai gimsta idėjos ir, žinoma, galutinė, kai pirmą kartą pamatai užbaigtą pavyzdį. O proceso viduryje būna visko, nes tai nėra lengvas darbas – sugebėjimas pasirinkti tinkamą odą, vaizduotėje pamatyti 3D formas, padaryti milimetrų tikslumo brėžinius reikalauja nemažai kantrybės, atidumo detalėms ir net matematikos! Dėl to jaučiu didžiulį pasididžiavimą (ar net garbę), kai pamatau gatvėje moterį su mano rankine. 

– Kuo ateityje ruošiatės nustebinti pasaulį?

– Planuoju paeksperimentuoti su lazerinio pjaustymo galimybėmis. Šiuo metu kuriu dizainą naujai kolekcijai, kuri turėtų pasirodyti jau pavasarį.

– Dabar Lietuvoje taip pat daug kas kuria rankines. Kaip vertintumėte tautiečių kūrybą? Dažnai pastarųjų produkcija būna brangi, kartais sulaukia pačių klientų kritikos.

– Visada žaviuosi kitų dizainerių darbais. Pradėti savo verslą ir pardavinėti savo kūrinius yra intensyvus ir daug laiko, drąsos ir ištvermės reikalaujantis darbas. Jie investuoja ir viskuo rizikuoja, todėl jų sėkmė, mano manymu, turėtų būti tik švenčiama, o ne kritikuojama. 

Galerijoje – Indrės Jakumaitės kurtos rankinės:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis