Paveikslą, kuris visiškai neseniai buvo restauruotas, kaip manoma, nutapė paties Leonardo Da Vinci asistentas.
Kovo mėnesį šis paveikslas bus pervežtas į garsųjį Luvro muziejų, Paryžiuje. Lankytojams bus leista palyginti originalų paveikslą su jo kopija, kadangi šie meno kūriniai kybos greta.
Maždaug dvejus metus trukusi paveikslo kopijos restauracija leido į šį meno kūrinį pažvelgti kiek kitu žvilgsniu.
Restauruotoje paveikslo kopijoje matoma ta pati moteris, ta pati šypsena ir ta pati poza, kurią piešė ir L.Da Vinci, tačiau šioje versijoje Mona Liza atrodo kur kas jaunesnė, o jos veidas – daug gaivesnis.
Leonardo Da Vinci kūrinys apsaugotas keliais jau skeldėti pradėjusio lako sluoksniais, vis dėlto restauruoti šio paveikslo nesiruošiama, kadangi baiminamasi, jog šis procesas galėtų jį pažeisti.
Abiejų paveikslų fonas buvo užteptas juodų dažų sluoksniu, kuriuos restauratoriams nuo paveikslo kopijos nelengvai, bet pavyko nuvalyti.
Kopijos fone nupieštos tokios pačios kalvos, kaip ir originaliame paveiksle, įrodė, kad ši Mona Liza buvo nutapyta tokiu pat metu, kaip ir originalusis paveikslas.
Paveikslą tyrinėję ekspertai atskleidė, kad ši kopija buvo nutapyta ant riešutmedžio plokštės, būtent ant jos savo studijoje kai kuriuos paveikslus piešė ir Leonardo Da Vinci.
Šiuo metu pasaulyje randama nemažai paveikslo Mona Liza replikų iš 16 ar 17 amžių, kadangi tuo metu garsių menininkų paveikslų kopijavimas buvo klestintis verslas.
Tuo tarpu, originalusis paveikslas, šiuo metu saugomas Luvre, buvo sukurtas dar 16-ojo amžiaus pradžioje. Leonardo Da Vinci kūrinys apsaugotas keliais jau skeldėti pradėjusio lako sluoksniais, vis dėlto restauruoti šio paveikslo nesiruošiama, kadangi baiminamasi, jog šis procesas galėtų jį pažeisti.