Muzika: Algimanto Bražinsko „Karčiama“
Kalbėdama apie muziką L.Lapelytė prisiminė vaikystę ir stipriai į atmintį įsirėžusį bei muzikos sąvoką praplėtusį kūrinį: „Lankydavausi visose choro repeticijose ir koncertuose, tad girdėdavau šį kūrinį labai dažnai ir tik šiandien pagaliau išsiaiškinau, kas jį parašė!“
Spektaklis: Meredithos Monk „Dolmen Music“
Amerikiečių tarpdisciplininio meno kūrėjos Meredithos Monk spektaklį „Dolmen Music“ L.Lapelytė matė tik ekrane.
„Šio pasirodymo nesu mačiusi gyvai, tačiau ir video dokumentacija, užfiksuota režisieriaus P.Greenaway'aus, yra labai stipri. Žavi, jog tai ir koncertas, ir spektaklis, kuriame dalyvauja pati M.Monk. Taip pat tai kūrinys, kuriame nėra teksto, bet veikia įsivaizduojama kalba. Charakteriai, naratyvas kuriami muzikiniais motyvais bei subtiliais režisūriniais elementais“, – pasakojo ji.
Kinas: P.Greenaway „Virėjas, vagis, jo žmona ir jos meilužis“ bei Ch.Marclay „Laikrodis“
Kalbantis apie kiną, paaiškėjo, kad Peterio Greenaway'aus režisuotas „Virėjas, vagis, jo žmona ir jos meilužis“ šešiolikmetei L.Lapelytei ilgam įsirėžė į pasąmonę.
Menininkė išskiria stiprų kompozitoriaus Michaelo Nymano garso takelį, dramatišką scenarijų ir operatoriaus darbą.
Šį filmą L.Lapelytė pamatė anksčiau Vilniuje veikusioje kultūros instituto filmų bibliotekoje, į kurią būdama moksleivė filmų žiūrėti vykdavo iš Kauno. Tuo metu filmus dažniausiai rekomenduodavo menotyrininkas ir rašytojas Valentinas Klimašauskas.
O Christiano Marclay „Laikrodis“ svarbus tuo, kad tai ir filmas, ir meno instaliacija, kurioje telpa visa kino istorija. 24 valandų filme kiekviena minutė yra ištrauka iš vieno ar kito filmo scenos, kurioje yra matomas laikrodis.
Literatūra: Raymondo Murray Schaferio „The Tuning of the World“
Didelę įtaką L.Lapelytei padarė kompozitoriaus ir muzikos kritiko Raymondo Murray Schaferio knyga „The Tuning of the World“. Anot jos, šioje knygoje siūloma kasdienybės klausytis lyg muzikinės kompozicijos. „Nors tai utopinė idėja“, menininkės manymu, ji paliečia daug svarbių šiandieninių klausimų.
„R.M.Schaferis siūlo sulėtėti ir suklusti. Iš tiesų šiandien, ypač miestuose, mus supanti akustinė aplinka yra perteklinė ir triukšminga, dažnai atspindinti nervingą gyvenimo tempą ir pačius mus.“