Tomas Ramanauskas: po geros idėjos esi truputį kitas žmogus

Reklamos agentūros „New!“ partneris Tomas Ramanauskas – tarsi medžiotojas iš legendų. Tik šiandien jį kviečia norintys sugauti ne žvėrį ar šmėklą, o gerą idėją. Kartu su Krsitupu Saboliumi parašęs knygą „Žmogus, kuris žinojo viską“, jis išsiaiškino, kaip visais laikais žmonės ieškodavo idėjų, jas provokuodavo pasirodyti ir ką veikdavo jas pačiupę.
Tomas Ramanauskas
Tomas Ramanauskas / Asmeninio archyvo nuotr.

Kovo mėnesį vyksiančiame fotofestivalyje „SNAP“ Tomas Ramanauskas idėjas medžioti mokys fotografijos gerbėjus – skaitys paskaitą “Daugiau nei fotografija: kur slepiasi idėjos?”.

– Tomai, kada pastebėjai, kad idėjos žaidžia slėpynių?

– Kaip ir visi iki vieno – vaikystėje. Kūrybingumas vaikystėje yra nuostabi duotybė, kurią mes metai iš metų labai stengiamės prarasti.

– Kas atsitinka fotografijai, kai ji padaroma be idėjos?

– Fotografijoje už idėją svarbiau kiek ji tave paliečia, sujaudina, sujudina, smeigia per akis į širdį (čia šiek tiek beždžioniauju Rolandą Barthesą). Fotografinės perkrovos laikais, kai visi amžinasi visais būdais ir net nelabai turi laiko žiūrėti į tai, ką įamžino, nuotraukų magnetizmas neišvengiamai menksta. Kita vertus, mes prigaminame perteklių vidutinybiškos fotografijos, tad stiprieji pavyzdžiai vis tiek prasimuš.

Kūrybingumas vaikystėje yra nuostabi duotybė, kurią mes metai iš metų labai stengiamės prarasti.

– Iš kur idėjų gauti žmogui, kuris nelaiko savęs kūrybingu?

– Pradėti laikyti save kūrybingu. Tada imti žingeidauti su kuo platesniais užmojais. O tada jau pakalbėsime, ar tikrai jie nekūrybingi.

– Neturintys fantazijos kopijuoja kitų idėjas. Smerki ar pateisini?

– Mano mėgstama frazė apie kūrybingumą –  „juodos ir baltos maišymas negaunant pilkos” – išduoda, kad pateisinu ir net skatinu. Kiekvieno rašytojo startinė pozicija – tas pats žodynas. Tik aklas kopijavimas niekur neveda, o skolintis ir prakošti pro save, pridėti kažką savo – labai geri vitaminai.

– Kaip atpažinti gerą idėją?

– Tu ją pajauti. O apie jausmus kalbėti juk sunku. Bet geros idėjos pakeičia tai, kaip tu matai pasaulį. Ar tai būtų fotografija, ar filmas, ar reklama. Po geros idėjos tu esi truputį kitas žmogus.

–  Ar tu gali išmokyti rasti gerų idėjų?

– Savo kūrybingumo mokymuose, kuriuos su knygos bendraautoriumi Kristupu Saboliumi vedame, akcentuojame – nėra viską išsprendžiančių formulių, bet yra daug patirčių, kurios gali įkvėpti.  Manau, galiu įkvėpti ieškoti. Tikiuosi.

Susitikti su Tomu Ramanausku ir išgirsti jo paskaitą „Daugiau nei fotografija: kur slepiasi idėjos?“ galima kovo  15 d. LITEXPO parodų centre, kur jau 7 kartą vyks didžiausias renginys fotografijos mėgėjams – fotofestivalis „SNAP“.  Festivalio programą rasite čia.

Tomo Ramanausko išrinktieji fotografijų pavyzdžiai, kurie smeigia per smegenis į širdį.

1. Jack Bradley (žiūrėti čia)
Įrodymas, kad nuotraukos istorija yra svarbi nuotraukos dalis. Vienaip ji žiūrisi, kai nežinai nieko, ir kitaip, kai žinai, kad joje pravirksta kurčiu gimęs berniukas, pirmą kartą išgirdęs garsą.

2. Helmutas Newtonas (žiūrėti čia)
Newtonas yra kol kas neprilygtas seksualumo vaizduotojas, su seksu elgęsis labai žaismingai.

3. Ellen Von Unwerth (žiūrėti čia)
Šita nuotrauka yra ir seksas, ir vasara, ir jaunos dienos, ir visiškas atsipalaidavimas.

4. Tim Walker (žiūrėti čia)
Grandiozinių užmačių estetas.

5. Gary Winogrand (žiūrėti čia)
Ar yra žemėje moteris, labiau apžavėta savo šokių partnerio, nei ši?

6. Maurizio Catellan & Pier Paolo Ferrari (žiūrėti čia)
Jų leidžiamas fotografijos žurnalas “Toilet Paper” pilnas subversijų
ir nepatogumų.

7. Vivian Maier (žiūrėti čia)
Savamokslė auklė, atrasta netyčia aukcione, nupirkus jos tūkstančius
negatyvų už centus. Jos istorija virto ir filmu, ir dešimtimis knygų.

8. Elliott Erwitt (žiūrėti čia)
Dokumentika su humoru. Nežinau, kaip jis pagaudavo tokius kadrus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis