Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauno moksleiviai viešąjį transportą pavers kultūros erdve:  pirmoji pažintis – užrištomis akimis

Nuo rugsėjo mėnesio Kauno viešajame transporte ir traukiniuose iš Vilniaus į Kauną skambės poezija bei miesto pasakojimai, o kartu sukurti turinį grupė moksleivių kviečia visus kauniečius.
„Kauno iššūkis“ nugalėtojų projekto pristatymas visuomenei
„Kauno iššūkis“ nugalėtojų projekto pristatymas visuomenei / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.

Pirmadienio vakarą Kauno menininkų namuose visuomenei pristatytas projektas „Puota: audio kultūra. Pojūčiai“, kurio idėja – garso instaliacijos viešajame transporte. Jį pristatė „Kaunas 2022“ programos „Kauno iššūkis“ šių metų nugalėtojai.

„Puotos“ ašine idėja tapo autobusuose ir traukiniuose instaliuotos kolonėlės, kur skambės poezija ir pasakojimai. Projektas gvildena kultūros nepasiekiamumo idėją ir bandoma įtraukti kuo didesnę auditoriją.

Pirmadienį labiau kalbėta tik apie Kauno miesto viešąjį transportą.

„Mes norime surinkti auditoriją – turinio kūrėjus – kurie kurs ir įrašys savo poeziją. Tai – pirmas renginys, kuriame norime supažindinti su pačiu projektu ir jo idėja“, – sakė viena iš projekto kuratorių Jorė Gritėnaitė.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Jorė Gritėnaitė
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Jorė Gritėnaitė

Pirmajam savo renginiui organizatoriai pasirinko ir neįprastą formatą. Visiems, užsukusiems į Kauno menininkų namus, visų pirma buvo užrišamos akys – tam, kad renginio dalyviai patirtų muziką. Tada svečiai pakviesti pasiklausyti grupės „Basaka“ koncerto.

Greta esančioje erdvėje – ir pojūčių takas, kuri padarė Zapyškio jaunimo bendruomenė.

Vėliau pristatydami projektą organizatoriai taip pat akcentavo pojūčius.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./„Kauno iššūkis“ nugalėtojų projekto pristatymas visuomenei
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./„Kauno iššūkis“ nugalėtojų projekto pristatymas visuomenei

„Ne vienam iškilo klausimas, kodėl renginys yra „Pojūčiai“, nors pats projektas vadinamas „Puota“. Daugelis iš jūsų žinote vizualų meną, tačiau „Puota“ gvildena visiškai kitą – audio kultūrą.

Tikimės, kad patirtys, kurias įgijote klausydamiesi koncerto užrištomis akimis, taip pat turėsite galimybę praeiti pojūčių taku, visi šie pojūčiai jums padės kurti ir įkvėps.

Mes labai tikimės, kad būsite mūsų turinio kūrėjais ir savo balsu ar kūryba prisijungsite prie projekto.

Pasirinkome, kad poeziją kurtų kauniečiai. Ir nesvarbu, ar esi fanatikas, ar tik mėgėjas, nesvarbu, kokia kalba kalbi – laukiame visų, kurie kurie rašo, skleidžia savo jausmus poezijos žodžiais.

Kalbant apie turinį, tema yra Kauno pojūčiai. Norime, kad pasireikštų kauniečių individualumas. Tačiau yra ir tam tikri kriterijai. Pavyzdžiui, kūrinys gali skambėti ne ilgiau nei vieną minutę“, – kalbėjo renginio organizatoriai.

Projektas „Puota“ audio formas miesto viešajame transporte įgis jau nuo rugsėjo mėnesio. Tuo tarpu traukiniuose skambės ne poezija, bet dialogo forma įrašyti miesto pasakojimai.

„Puotos“ organizatoriai per vasarą surengs ir kūrybinio rašymo dirbtuves, į kurias kviečiami kauniečiai, norintys savo eilėmis dalintis miesto viešajame transporte.

Projekto rengėjai savo idėją jau išbandė ir gyvai: kai Kaune šiemet buvo pristatomi nauji autobusai, Kauno miesto moksleiviai čia skaitė poeziją.

Praktinė ugdymo programa „Kauno iššūkis“ yra viena iš „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programos dalių. Jos metu dalyviai – moksleiviai – įtraukiami į programos, o kartu ir miesto bei rajono ateities pokyčių kūrimą, skatinami įgyvendinti savo kultūrines, socialines ir verslo iniciatyvas.

Šių metų nugalėtojams už projektą „Puota“ skirti 2022 eurai. „Kauno iššūkio“ programa tęsis kasmet, iki 2022 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?