Filmas „There Is No Evil“ pasakoja keturias istorijas apie mirties bausmę ir kelia klausimą, kiek asmens laisvė gali būti išreikšta veikiant režimui.
Režisierius Mohammadas Rasoulofas Irano režimo nebuvo išleistas dalyvauti Berlyno kino festivalyje. 2019 režisierius dėl savo filmo „A Man of Integrity“ buvo nuteistas metams kalėjimo, jam dvejus metus uždrausta palikti šalį ir dalyvauti socialinėje bei politinėje veikloje.
Didysis žiuri prizas buvo įteiktas Elizos Hittman filmui „Never Rarely Sometimes Always“, pasakojančiam apie paauglę ir jos siekį nutraukti nepageidaujamą nėštumą. Šioje kelionėje ją lydi pusseserė.
„Sidabrinis lokys“ geriausiam režisieriui atiteko filmą „The Woman Who Ran“ sukūrusiam Hong Sang-soo. Šiame minimalistiniame filme moteris, kol jos vyras yra išvykęs į komandiruotę, lanko draugus Seule.
Christiano Petzoldo filme „Undine“, moderniai interpretuojančiame undinės mitą, suvaidinusi Paula Beer pelnė geriausios aktorės apdovanojimą.
Geriausiu aktoriumi buvo pripažintas Elio Germano, filme „Hidden Away“ (rež. Giorgio Diritti), įkūnijęs italų naiviojo meno atstovą Antonio Ligabue.
Broliai D’Innocenzo, režisavę ir parašę scenarijų filmui „Bad Tales“, pelnė apdovanojimą už geriausią scenarijų.
„Sidabrinis lokys“ už indėlį į kino meną atiteko operatoriui Jürgenui Jürgesui, filmavusiam konkursinėje programoje pristatytą filmą „Dau. Natasha“, o taip pat ir kitus 12 projekto DAU filmų.
Įteikdamas apdovonojimą, žiuri pirmininkas Jeremy Ironsas atkreipė dėmesį, jog šis filmas sulaukė prieštaringų vertinimų – interviu su jo režisieriais skaitykite čia.
Festivalio jubiliejaus proga buvo įteiktas ir specialus prizas. 70-osios Berlynalės „Sidabrinis lokys“ atiteko režisierių Benoît Delépine ir Gustave Kervern komedijai apie gyvenimą interneto eroje „Delete History“.
Pagrindinės konkursinės programos žiuri šiemet vadovavo aktorius, „Oskaro“ laureatas Jeremy Ironsas. Žiuri taip pat sudarė aktorė Bérénice Bejo, prodiuserė Bettina Brokemper, režisierė Annemarie Jacir, režisierius ir scenaristas Kennethas Lonerganas, aktorius Luca Marinelli, kino kritikas ir kino programų sudarytojas Kleberas Mendonça Filho.
Naujai sukurtoje programoje „Encounters“, dedikuotoje naujoms ir drąsioms formoms, geriausio filmo apdovanojimas atiteko 480 min. trukmės filmui „The Works and Days (of Tayoko Shiojiri in the Shiotani Basin)“, sukurtam režisierių dueto – C.W. Winter ir Anderso Edströmo.
Sandra Wollner filmas „The Trouble With Being Born“ pelnė specialųjį žiuri prizą. Programoje už geriausią režisūrą apdovanotas Cristi Puiu, sukūręs filmą „Malmkrog“. Specialusis paminėjimas atiteko Matías Piñeiro filmui „Isabella“.
„Auksinį lokį“ už geriausią trumpametražį filmą pelnė Keishos Rae Witherspoon filmas „T“. „Sidabrinis lokys“, žiuri prizas trumpametražiam filmui buvo skirtas „Filipiñanai“, sukurtai režisieriaus Rafaelio Manuelio. AUDI apdovanojimas trumpametražiam filmui atiteko Adrien Mérigeau darbui „Genius Loci“.
Šioje programoje šiemet įvyko ir Lauryno Bareišos trumpametražio filmo „Atkūrimas“ premjera. Konkursinėje programoje dalyvavęs filmas pasakoja apie ikiteisminį tyrimą. Tyrimo pareigūnė vadovauja parodymų patikrinimui nusikaltimo vietoje, jo metu kaltinamasis pateikia savo įvykių versiją. Interviu su režisieriumi skaitykite čia.
Ceremonijos metu buvo paskelbtas geriausias festivalio dokumentinis filmas. Juo buvo pripažintas konkursinėje programoje dalyvavęs Rithy Panh filmas „Irradiated“. Specialųjį paminėjimą pelnė Tizza Covi ir Rainerio Frimme filmas „Notes from the Underworld“.
GWFF žiuri, skirianti apdovanojimą geriausiam ilgametražiam debiutui, prizą įteikė Camilo Restrepo filmui „Los Conductos“. Melanie Waelde juosta „Naked Animals“, dalyvavusi naujai sukurtoje „Encounters“ konkursinėje programoje, pelnė specialųjį paminėjimą GWFF apdovanojimuose.