2014 02 06

70 proc. europiečių filmus žiūri nemokamai

Europos Komisijos atlikto tyrimo apie filmų žiūrovų elgseną duomenimis, beveik 70 proc. europiečių nemokamai siunčiasi filmus arba žiūri juos tiesiogiai internetu – ir legaliai, ir nelegaliai. 40 proc. išmaniųjų telefonų savininkų ir daugiau nei 60 proc. planšetinių kompiuterių savininkų žiūri filmus šiuose įrenginiuose.
Kadras iš filmo „Mirties įrankiai: Kaulų miestas“
Kadras iš filmo „Mirties įrankiai: Kaulų miestas“ / „Clinic 212“ nuotr.

Tyrimas atliktas 10-yje ES valstybių narių – Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Italijoje, Ispanijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Kroatijoje, Rumunijoje ir Danijoje. Jo metu apklausta beveik 5 tūkst. 4–50 metų amžiaus žmonių.

Pagrindiniai tyrimo rezultatai:

* 97 proc. europiečių filmus žiūri bent retsykiais;

* Europoje kasmet sukuriama daugiau kaip 1 000 filmų, tačiau daugumą jų galima pamatyti tik šalyje, kurioje jie sukurti – santykinai nedaug filmų rodoma užsienyje.

* Lietuvoje 27 proc. gyventojų kino teatrai nutolę daugiau kaip per 30 min. kelio nuo namų. Tuo metu Europos vidurkis siekia 14 proc.

* Lietuva patenka tarp trijų šalių, kuriose kino festivaliai labiausiai mėgstami: Lietuvoje kino festivaliuose lankosi 35 proc. žmonių, Rumunijoje – 36 proc, Lenkijoje – 43 proc. Europos vidurkis siekia 28 proc.

Pagal programos „Kūrybiška Europa“ paprogramę „Media“ per ateinančius 7 metus bus skirta parama 2 000 kino teatrų ir 800 filmų. Didžioji dalis paprogramės lėšų bus skirta Europos filmų platinimui už šalies, kurioje jie sukurti, ribų skatinti. Programos „Kūrybiška Europa“ biudžetas 7 metams – 1,46 mlrd. eurų. 56 proc. šio biudžeto bus skirti paprogramei „Media“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis