„Prie jūros“ (orig. By the Sea) – 2015 m. kino teatrus pasiekęs jau trečiasis A.Jolie filmas, režisuotas pagal jos pačios kurtą scenarijų.
Pirmoji romantinė/karinė drama „Kraujo ir medaus šalyje“ (orig. In the Land of Blood and Honey) pasirodė 2011 ir sulaukė tiek teigiamų, tiek neigiamų kritikų atsiliepimų.
Antrasis A.Jolie režisuotas darbas karine tematika – „Nepalūžęs“ (orig. Unbroken), pasirodęs 2014 m. – buvo itin gerai įvertintas kino mylėtojų auditorijos bei buvo nominuotas 3-ims oskarams.
Tačiau kurdama trečiąjį filmą A.Jolie šį sykį nusprendė panarplioti kitą, ne ką mažiau sudėtingą, nei karas, temą – sutuoktinių poros santykius.
Išblėsę jausmai
Filmo „Prie jūros“ veiksmas vyksta aštuntojo dešimtmečio Prancūzijoje. Čia krizėje skendinčios santuokos atvyksta gelbėti sutuoktinių pora – buvusi šokėja Vanesa ir rašytojas Rolandas.
Jiedu apsistoja nedideliame Prancūzijos miestelyje, išsidėsčiusiame ant jūros kranto. Miestelio bendruomenė – itin jauki ir draugiška, tad pora greitai susibendrauja su vietos miestelėnais.
Tačiau dviejų žmonių konflikto ašys – itin gilios, ir jų savaime negali išspręsti nei idiliška aplinka, nei draugiškos bendruomenės apsuptis.
14-ką metų drauge praleidusi bevaikė pora po tiek metų santuokos beveik neturi, ką vienas kitam pasakyti. Rodos, jų niekas nebedomina, ypač jų santykiai.
Įtampos, tvyrančios tarp sutuoktinių, nelengvina nei prabanga, kurioje jie gyvena, nei žavingas kurortas, kuriame jie apsistoję.
Intrigos pagava
Filmo kuriama atmosfera tarsi dar sykį patvirtina, jog laimė slypi dvasiniuose patyrimuose ir tarpusavio harmonijoje, be kurios visa kita tarsi netenka prasmės.
Tiesa, apatijos ir tylos momentų kupinas filmas, veikiausiai, netektų intrigos, jeigu jame nebūtų išplėtota paralelinė istorija.
Taigi, nykią sutuoktinių būvio atmosferą filmo eigoje pertraukia medaus mėnesiui atvykusi kaimynystėje apsistojusi prancūzų porelė, kurios santykiai – pačiame įkarštyje.
Vanesa ima paslapčia tyrinėti šios poras santykius, prisimenant saviškius, kurie kažkada buvo tokie pat audringi. Prie jos siužeto eigoje prisijungia ir Rolandas, tai tampa savitu poros laiko leidimo būdu.
Filmo potekstė
Žiūrint šį filmą (ar skaitant jo aprašą) daugeliui smalsių žiūrovų veikiausiai kyla klausimas, ar šis filmas – tam tikras užslėptas tikrųjų A.Jolie ir B.Pitto santykių atspindys.
Tačiau tokias abejones pati režisierė išsklaidė Los Andžele vykusios filmo premjeros metu, kuomet ji jausmingai pripažino, jog būtent tokio siužeto vaizdinį sukūrė įkvėpta jausmų, ją užklupusių po motinos mirties.
Kodėl pagrindinės filmo herojės veide retai išvysti šypseną? Kokius išgyvenimus ji slepia po savo apatijos kauke? Sužinosite, jeigu filmą žiūrėsite nuo pradžios iki galo.