Perspėjimas: tekste atskleidžiamas filmo siužetas
Nepaisant komplikuoto montažo proceso — buvo sutrumpintas akivaizdžiai per ilgas variantas, ties kuriuo kankinosi D.Hopperis — pavyko sukurti šedevrą. Kaip išsireiškė vienas iš studijos bosų, peržiūrėjęs filmą prieš premjerą: „Nežinau, apie ką šis filmas, tačiau susikrausime krūvą pinigų“.
Šis filmas iki šiol atrodo šviežias, tarsi dokumentika, paskaninta to meto įspūdingiausiomis dainomis. Žinoma, prie to prisidėjo nuostabi operatoriaus Laszlo Kovacso akis.
Kokią problemą sprendžia autoriai?
Kūrėjai testuoja, kaip išsaugoti asmeninę laisvę, konfrontuojant su visokio plauko bendruomenėmis, o tai leidžia žiūrovui susikurti iliuziją, kad išvydo Amerikos socialinę panoramą.
P.Fonda su D.Hopperio herojai Wyattas (Captain America) ir Billy trokšta būti laisvi, ir tai pasireiškia įvairiais aspektais: jie užsiima kokaino kontrabanda iš Meksikos, kad išsivaduotų iš buities nelaisvės ir galėtų važinėtis motociklais be rūpesčių, net kelionės tikslą susigalvoja apsirūkę žolės (tačiau tai — greičiau kryptis, o ne planas).
P.Fonda atsisako ragauti siūlomo kokaino, nes prie jo priprantama, išmeta rankinį laikrodį, kad nereikėtų vergauti laikui, nenori būti vidutinybe (Fondos motociklas yra keistos konstrukcijos, D.Hopperis buvo nepatyręs motociklininkas, todėl jam parinko įprastą motociklą, tačiau šį trūkumą jis kompensuoja ilgais plaukais), vengia šeimyninių įsipareigojimų (į žygį išvyksta du heteroseksualūs vyrai).
Veikėjus galima apibūdinti dviem žodžiais: bręstantys paaugliai. Jie sukuria grupę, jiems būtina atrodyti išskirtiniais, problema ta, kad išsiskirti jie tegali išvaizda, nes darbo ar kitokių įgūdžių neturi. Savo kelio ieško per konfliktą, konfrontuodami su autoritetais. Visos bendruomenės juos paverčia atpirkimo ožiais, o ožiai... medžiojami.