Michaelas ieško naujų vėjų
Kartu su jautriu ir romantišku filmu mineralinio vandens šaltiniais garsėjantis kalvotas Čekijos kurortas prisiviliojo populiarųjį aktorių Michaelą Pittą, žinomą vaidmenimis Bernardo Bertolucci „Svajotojuose”, Michaelio Haneke „Linksmuose žaidimėliuose”, Guso van Santo „Paskutinėse dienose” ir Martino Scorsese prodiusuojamame gangsteriniame TV seriale „Sausas įstatymas: mafijos gimimas” (Boardwalk Empire).
Karjeros pradžioje prieš devynerius metus sutikdavau priimti bet kokį pasiūlymą, o dabar atidžiai skaitau scenarijus, aktyviau dalyvauju pasiruošime ir net pats investuoju savo lėšas.
„Kai renkuosi naują vaidmenį, pirmiausia klausiu savęs, ar anksčiau esu daręs ką nors panašaus. Manęs jau nedomina paprasti ir nuspėjami personažai. Karjeros pradžioje prieš devynerius metus sutikdavau priimti bet kokį pasiūlymą, o dabar atidžiai skaitau scenarijus, aktyviau dalyvauju pasiruošime ir net pats investuoju savo lėšas. Stengiuosi dažniau dirbti su jaunais režisieriais ir ieškoti naujų kino srovių. Su režisieriumi Mike’u susipažinau Bruklino kavinėje, pažiūrėjau jo debiutinį filmą „Kita žemė” ir kelių savaičių gavau pradinę scenarijaus versiją, kurią vystėme kartu”, – teigė darbštusis Michaelas Pittas.
Dramos „Akys” titruose jis pirmą kartą įvardytas kaip vykdantysis prodiuseris. Neatmetama galimybė, kad jis vaidins režisieriaus Mike’o Cahillo sugalvotame ir scenarijuje jau užrašytame tęsinyje, kurio veiksmas persikels 15 metų į ateitį.
Lietus scenoje ir ankstyvos eilės
Pagrindiniams vaidmenims vis dažniau kviečiamą amerikietį vis dėlto užtemdė įžeidžiančiais pareiškimais, vairavimu išgėrus ir skandalingu elgesiu pasižymėjęs Holivudo veteranas Melas Gibsonas.
Šį Holivudo veteraną Karlovi Varų kino festivalio prezidentas Jiri Bartoška nutarė pamaloninti prestižiniu apdovanojimu už gyvenimo ir karjeros nuopelnus.
Ryškiausia atidarymo ceremonijos žvaigždė nesikuklino ir prisiminė populiariausius karjeros metus, kai iš prabangaus automobilio iki raudono kilimo jį lydėjo keturi, kartais net penki apsaugininkai, o vardą šaukė autografų išsiilgę žiūrovai. Tačiau jo veidą puošusi šypsena atrodė dirbtinai.
Ryškiausia atidarymo ceremonijos žvaigždė nesikuklino ir prisiminė populiariausius karjeros metus, kai iš prabangaus automobilio iki raudono kilimo jį lydėjo keturi, kartais net penki apsaugininkai, o vardą šaukė autografų išsiilgę žiūrovai.
M.Gibsono sugrįžimo ažiotažą padėjo įprasminti ypatingą Karlovi Varų atmosferą kuriantys žiūrovai.
Daugumą auditorijų užpildo jaunieji sinefilai, nakvojantys palapinių miestelyje arba parkuose.
Penkios bilietų kasos atveria langelius 8 val. ryto, o tuo metu eilėse jau rikiuojasi bent tūkstantis žiūrovų.
Visi oficialūs festivalio seansai vyksta absoliučiai sausakimšose ir net perpildytose salėse. Likus minutei iki filmo pradžios geranoriški apsauginininkai suleidžia po valandą ilgose eilėje stovinčius ir bilietų negavusius akredituotus žmones, neskaičiuodami ir netikrindami, ar liko bent viena laisva vieta.
Laimingieji ramiai susėda ant grindų praėjimuose ir šalia ekrano. Panašių stebuklų Lietuvoje neatleistų priešgaisrinės saugos tarnybos. Skaičiai iškalbingi – pirmuosius 96 seansus pamatė net 45,5 tūkst. žiūrovų.
Karlovi Varų kino festivalio senbuviai žino renginio organizatorių ambicijas apstulbinti net visko mačiusius ekstravagantišku atidarymo ceremonijos pasirodymu, kurio turinys ir scenarijus kruopščiai laikomas paslaptyje.
Šiemet viešbučio „Thermal” didžiojoje salėje susirinkę ir šventiškai pasipuošę svečiai stebėjo seksualių akrobatų bent du mėnesius repetuotą įmantrios choreografijos šlapią šokį lietuje su lietsargiais.
Scena iš tiesų mirko nuo vandens, o festivalis magiškai prisiderino prie prognozių, kad saulę pasigrobs debesys ir atgaivins miesto gatves lietumi. Dar viena šmaikšti Karlovi Varų tradicija – kiekvieną seansą pradėti specialiai nufilmuotu klipu, kuriuose asmeninius apdovanojimus atsiėmę aktoriai ir režisieriai nepadoriai, linksmai, provokuojančiai panaudoja gautą „Krištolinio gaublio” apdovanojimą.
Skandalistas gavo nuogą moterį
M.Gibsonas dar nespėjo suvaidinti festivalio vinjetėje ir prisijungti prie Damos Helen Mirren, Jude’o Law, Andy Garcia, Harvey Keitelio, Milošo Formano, Jiri Menzelio ir kovo mėnesį į Amžinybę išėjusios kultinės Veros Chitilovos. Tikriausiai skandalingasis australas grąžins skolą festivalio žiūrovams kitais metais.
„Visuomet svajojau turėti namuose nuogą moterį, laikančią kamuolį”, – atsiimdamas masyvų „Krištolinio gaublio” apdovanojimą pajuokavo lietuvių su golfo lazdomis ekspertas
„Visuomet svajojau turėti namuose nuogą moterį, laikančią kamuolį”, – atsiimdamas masyvų „Krištolinio gaublio” apdovanojimą pajuokavo lietuvių su golfo lazdomis ekspertas, kurį neapgalvoti antisemitiniai pasisakymai pavertė persona non grata.
Vasaros pabaigoje priblėsusią M.Gibsono šlovę mėgins gaivinti Sylvesterio Stallone's raumeningų pensininkų veiksmo trileris „Nesunaikinamieji 3”, o į Karlovi Varus jis atvyko tiesiai iš prancūzų režisieriaus Jeano Francois Richet veiksmo trilerio „Kraujo tėvas” (Blood Father) filmavimo aikštelės.
Atkentėjo už didžiausias nuodėmes
„Tai aštuonerių metų senumo istorija. Ji nuolat prisimenama ir atgaivinama lyg seno filmo pakartojimas, bet dabar atsakingai susitvarkiau ir nuoširdžiai atkentėjau už klaidas. Visos būtinos atgailos jau sukalbėtos begalybę kartų. Gailiuosi, kad nuvyliau savo gerbėjus, bet padariau viską, ką privalėjau. Šiek tiek apmaudu, kai tas pats skaudus klausimas kartojamas”, – Karlovi Varuose guodėsi šypseną susigrąžinęs M.Gibsonas.
Apdovanoto laureato garbei festivalis surengė nemokamą futuristinio trilerio „Beprotis Maksas” seansą po žvaigždėmis ir proginį istorinio epo „Apokalipto” pakartojimą didžiojoje salėje.
„Šio filmo, kaip ir „Kristaus kančios” niekas nenorėjo finansuoti. Abiejų kūrinių biudžetus padengiau iš savo kišenės. Daugiau nebenoriu užsiimti tokiu rizikingu verslu ir finansuoti savo filmus. Nebesu kvailys. Turiu gerų idėjų, kuriomis tikiu ir norėčiau režisuoti, tačiau gauti pinigų beveik neįmanoma. Režisuoti ryžčiausi tik filmus, kuriais pats tikėčiau ir galėčiau gyventi su jais dvejus metus”, – kalbėjo M.Gibsonas.
Tarp nuoširdumo ir arogancijos
Geranoriškai aukojantis archeoliginiams tyrinėjimams Gvatemaloje („Ten stūkso didžiausia pasaulyje piramidė, o po žeme slepiasi bent 50 žmonėms nežinomų miestų. Ten palaidota daugybė paslapčių”) M.Gibsonas vis dar tikisi dažniau būti matomas kino ekranuose ir neatmeta galimybės pasirodyti Brodvėjaus ar kito teatro scenoje.
Jis vengia kalbėti apie idėjas filmams, nes bijo, kad jos mikliai bus pavogtos ir prastai realizuotos televizijoje.
Istorijų pasakojimas yra nuostabi mūsų civilizacijos dalis. Gilioje senovėje žmonės susėsdavo prie laužo, dailino sienas piešiniais ir dalijosi istorijomis”, – pasakoja M.Gibsonas.
„Gyvenu su vaikišku entuziazmu atrasti ir nustebti. Man patinka pasakoti istorijas. Myliu stebėti savo jauniausios dukrelės (jai dabar ketveri) reakcijas, kai jos akys tiesiog nušvinta iš džiaugsmo išgirdus įdomią istoriją. Istorijų pasakojimas yra nuostabi mūsų civilizacijos dalis. Gilioje senovėje žmonės susėsdavo prie laužo, dailino sienas piešiniais ir dalijosi istorijomis”, – pasakoja M.Gibsonas.
Tačiau leidiniui „The Hollywood Reporter” rašantis žurnalistas ir dažnas „Kino pavasario” svečias Nickas Holsworthas aiškino, kad su šiuo aktoriumi sudėtinga bendrauti, o jo atsakymai kupini neišvengiamos arogancijos, ironijos, nepadorių žodžių.
Štai ir Karlovi Varuose į spaudą nepatekusius nepatogius klausimus apie antisemitinius pareiškimus suirzęs M. Gibsonas palydėjo riebiu keiksmažodžiu.
Oficialioje vakarienėje jautėsi įtampa, nes išdidų ir asmens sargybinių nuolat apsuptą laureatą ignoruojantys svečiai demonstratyviai vengė su juo bendrauti.
„M.Gibsonas atrodo sužlugdytas ir sugniuždytas”, – būtent taip apibūdino aktorių stebėję iš arti Karlovi Varų kino festivalio svečiai.
V.Putinui tai nepatiks
Į Čekiją jau keliauja ir rusų režisierius Andrejus Zviagincevas, kuris savaitgalį atsiėmė geriausio filmo titulą Miuncheno kino festivalyje su provokuojančia drama „Leviatanas”.
Liepos 1-ąją Rusijoje įsigaliojęs keiksmažodžių draudimo kine, muzikoje, literatūroje įstatymas kol kas apsaugos rusus nuo Vladimirui Putinui nepatogaus filmo.
Karlovi Varai pasaulinei premjerai pakvietė dar baisesnį dokumentinį kūrinį „Kadencija” (The Term), kurio dabartinė Rusija garantuotai nenorės prisileisti. Dveji metai nuolatinio filmavimo, trys bebaimiai režisieriai Pavelas Kostomarovas (Vilniaus tarptautinio kino festivalio „Kino pavasaris” komisijos narys), Aleksandras Rastorgujevas, Aleksejus Pivovarovas ir 144 operatoriai (vienas iš rekordų šiuolaikiniame kine) fiksuoja radikaliai nusiteikusių aktyvistų ir narsių revoliucionierių mūšį su trečiai kadencijai neva demokratiškai išrinktu Rusijos prezidentu V.Putinu.
Jo krikšto dukra Ksenija Sobčiak, TV laidų vedėjos būsimasis sutuotinis Maksimas Vitroganas, Ilja Jašinas, Sergejus Udaltsovas ir Aleksejus Navalnas bando paskatinti tautą masiniams mitingams prieš valdžią.
Vladimiras Putinas filme be užuolankų pakrikštytas vagimi, niekšu, melagiu, pinigų grobiku ir ožiu, kuris gyvena Kremliuje.
Vladimiras Putinas filme be užuolankų pakrikštytas vagimi, niekšu, melagiu, pinigų grobiku ir ožiu, kuris gyvena Kremliuje.
Režisieriai naudoja filmuose „Aš myliu Tave” ir „Aš nemyliu Tavęs” pasiteisinusią metodiką – jie paprašo filmuoti kameromis ir telefonais pasipriešinimo lyderius ir nematomus stebėtojus, todėl užfiksuoja daug unikalios medžiagos apie „Pussy Riot” merginų ir Aleksejaus Navalno teismo procesus, policininkų ir OMON pareigūnų agresiją prieš taikius protestuotojus.
Revoliucionierių opozijos štabo įvykiai sumaniai montuojami iš „Youtube” pasiskolintais linksmais vaizdeliais apie sklandantį su gandrais, dainuojantį angliškai ir rusiškai, dziudo praktikuojantį, sužvejojantį milžinišką žuvį Vladimirą Putiną.
Taip pat tinklaraštininko ir advokato Aleksejaus Navalno taktiką šlovinantį ir charizmatiškąjį mitingų lyderį būsimuoju prezidentu tituluojantį filmą „Kadencija” padėjo finansuoti koprodiuseriai iš Estijos.