Filmo „Išsiskyrimas“ gerbėjams
Bene geriausiai žinomas lietuvių auditorijai Irano režisierius Asgharas Farhadi yra ir vienas iš sėkmingiausių šiuolaikinių šalies kūrėjų. A. Farhadi kino meno mokėsi gimtajame Irane – baigė kino ir teatro režisūrą Teherano universitete, pirmuosius eksperimentinius darbus kūrė naudodamas 8 mm ir 16 mm juostas. Jo ketvirtasis filmas „Apie Elę“ atnešė režisieriui „Auksinį lokį“ Berlyno kino festivalyje 2009 m. Pasimėgauti pastarąja juosta galėjo ir „Kino pavasario“ žiūrovai. Visgi daugiausia apdovanojimų susišlavė A. Farhadi režisuota drama „Išsiskyrimas“. Tai pirmasis Irano filmas laimėjęs „Oskarą“ (jį gavo Geriausio filmo užsienio kalba kategorijoje). „Išsiskyrimas“ taip pat buvo įvertintas „Auksiniu lokiu“ bei „Auksiniu gaubliu“ kaip geriausias filmas užsienio kalba.
Šiemet jubiliejinio „Kino pavasario“ žiūrovai galės mėgautis net keliais skirtingais filmais iš Irano. Pasiilgusiems filmo „Išsiskyrimas“ pagrindinės aktorių poros – Naderą vaidinusio Peymano Moaadi ir Siminos vaidmenį atlikusios Leilos Hatami – laukia staigmena: aktoriai, tiesa, ne kartu, vaidins dvejose festivalio juostose.
P. Moaadi vaidins vieną pagrindinių personažų programos „Metų atradimai“ filme – debiutinėje režisieriaus Nima Javidi pilnametražėje juostoje „Melburnas“ („Melbourne“). Aktoriaus įkūnytas Amiras kartu su sužadėtine Sara ruošiasi išvykti į tolimąją Australiją. Melburne mylimųjų laukia studijos, o iki tol reikia sutvarkyti daug reikalų – sutvarkyti butą, susipakuoti daiktus, prižiūrėti kaimyno vaiką... Filmą, kurį režisierius N. Javidi kūrė remdamasis asmenine patirtimi, užsienio kritikai dėl įtempto siužeto lygina su Alfredo Hitchcocko šedevrais.
Aktorė L. Hatami sugrįš režisieriaus Safi Yazdaniano juostoje „Kiek valandų tavo pasaulyje“ („What's the Time in Your World?“), kurioje ji vaidina kartu su sutuoktiniu Ali Mousaffa. Tai poetiškas, kelio filmą primenantis pasakojimas apie iš Prancūzijos į Iraną po dvidešimties metų grįžtančią Goli. Pas ją vis užsuka Farhadas, kuris, atrodo, daug žino apie moterį, o ši jo neprisimena. Taip pat programoje „Metų atradimai“ rodoma juosta kalba apie atminties reikšmę žmogaus gyvenime. Drama įvertinta FIPRESCI kino kritikų asociacijos prizu kaip geriausias filmas 2014 m. Busano kino festivalyje.
Pasivažinėjimas taksi su žymiu režisieriumi
Turbūt geriausiai prie Irano realybės priartina 2015 m. Berlyno kino festivalyje „Auksinį lokį“ laimėjęs Jafaro Panahio „Taksi“ („Taxi“). Šį kartą – tai programos „Meistrai“ filmas. Irano režisierius kūrė šią juostą surištomis rankomis: nubaustas už nepatogius režimui filmus, J. Panahis negali imtis filmavimo. Todėl kamerą menininkas įtaiso taksi automobilyje, o pats sėda už jo vairo. Jo keleiviais tampa Teherano gyventojai: nuo nelegalių DVD pardavėjų iki mirtinai sužeistųjų. Kiekvienas įlipa į taksi su sava istorija, panaikindami ribą tarp vaidybinio ir dokumentinio filmų. Kadangi J. Panahiui draudžiama išvykti iš šalies, „Auksinį lokį“ už režisierių atsiėmė jo dukra.