Kristinos Buožytės ir Bruno Samper režisuotas filmas „Vesper“ rodo distopinę ateitį, nualintą mūsų planetą, kurioje stinga maisto, tvyro įtampa tarp žmonių ir jų sukurtų humanoidų, kurie filme vadinami džagais. Visgi užsispyrusi trylikametė Vesper miško gilumoje užsiima biologiniais eksperimentais ir yra įsitikinusi, kad kažkada pavyks padaryti atradimą, išgelbėsiantį žmoniją nuo bado. Filmas jį jau mačiusius festivalių organizatorius ir kritikus sužavėjo savo vizualumu – neregėti ateities išradimai ir užburianti ateities pasaulio augmenija pavaizduoti itin originaliai ir profesionaliai.
Sukurti personažą pasitelkiant tik žvilgsnį
Filme prie lovos prirakintą Vesper tėvą Darių vaidinęs britų aktorius Richardas Brake’as prisipažįsta, kad toks vaidmuo jam buvo iššūkis, bet kartu ir viena iš priežasčių, paskatinusi dirbti šiame filme.
„Buvo iššūkis išreikšti personažą turint tiek nedaug. Nebuvo jokio teksto, aš net negalėjau judėti, viskas ką turėjau – buvo mano akys. Ir tai man labai patiko! Esu iš tos vaidybos mokyklos, kur mažiau reiškia daugiau. Manau, visas darbas vyksta aktoriaus galvoje ir žiūrovas turi tai matyti. Visgi dažniausiai turi bent kelias eilutes ar dalykus, galinčius padėti, o šiuo atveju, turėjau tik žvilgsnį. Labai patiko kurti su Kristina, nes ji daug dirba su aktoriais, ji puikiai suprato situacijos sudėtingumą, daug bendravome ir stengėmės, kad išreikštume būtent tiek kiek reikia – nei per daug, nei per mažai. Man labai patiko ši patirtis.“
Visgi aktoriaus balsą žiūrovai filme išgirs – jis įgarsino droną, kuris įkūnija Dariaus smegenis ir visur lydi ryžtingąją Vesper. „Šioje istorijoje yra labai daug sluoksnių: klasių sistema, klimato kaitos problemos, coming of age istorija, totalitarizmas ir mano veikėjui bei man asmeniškai svarbiausia tema – tėvų ir vaikų santykiai. Darius yra Vesper tėtis ir aš pats turiu tris vaikus, todėl mane domina, ką mes, tėvai darome ruošdami vaikus tam laikui, kai mūsų nebebus, kad jie mokėtų susitvarkyti gyvenime patys.“
Parodo, kokie esame dabar
Dar vienas Vesper giminaitis – antagonistas Jonas, gyvenime besivadovaujantis kitokiomis vertybėmis. Ūkyje gyvenančios gausios šeimos galva ištverti postapokaliptiniame pasaulyje bando megzdamas sandorius su Citadele, uždara elitine organizacija. Šį vaidmenį sukūrė britas Eddie Marsanas, žinomas iš filmų apie Šerloką Holmsą.
„Geriausia mokslinė fantastika pasitelkia ekstremalias ateities gyvenimo sąlyga tam, kad atskleistų, kokie mes esame dabartyje. Manau, kad šis filmas tai atlieka labai gerai“, – teigia aktorius. Anot jo, filmo komandos sukurtas pasaulis – puikiai atskleidžiantis pradinę režisierių idėją, stulbinantis, daugiabriaunis ir kompleksiškas. „Šiame filme labai lengva vaidinti, būti jame, tiesiog gyventi – dėl to, kad jis toks tikras“, – įsitikinęs E.Marsanas.
Pagrindinė aktorė susižavėjo Lietuvos miškais
Pagrindinę heroję Vesper įkūnijusi netrukus penkioliktąjį gimtadienį švęsianti britų aktorė Raffiella Chapman sako: „Kai pirmą kartą perskaičiau scenarijų, pajutau, kad filme nagrinėjamos tikrai įdomios ir neatidėliotinos temos apie ekologines problemas, taip pat pasakojama tikrai įtikinama ir jaudinanti istorija. Vesper labai skyrėsi nuo visų kitų iki tol mano vaidintų personažų. Vesper nerūpi, kaip ji atrodo, ji tiesiog turi užsibrėžtus tikslus, tik jie ir šeima jai rūpi. Ji itin protinga, ryžtinga ir ištverminga. Man patiko jos aistra ir ypač patiko jos viltis dėl ateities.“
R.Chapman pasakoja, kad vaidinant reikėjo nemenko fizinio pasiruošimo ir dirbti gan ekstremaliomis sąlygomis, bet jaunajai aktorei patinka iššūkiai, tad problemų nebuvo, be to, nuolat jautė palaikymą iš kitų aktorių ir filmavimo komandos.
„Tiesiog įsimylėjau Lietuvos žmones, jie šilti ir svetingi. Taip pat tiesiog įsimylėjau šalį. Lietuva tokia graži. O miškas... Jis toks nuostabus, man labai patiko ten filmuotis. Galėčiau ten praleisti visą laiką. Tai neįtikėtina. Taip pat labai patiko leisti laiką Vilniuje, įsiminė senamiesčio architektūra, nuostabus maistas.“
Glaudesnis ryšys susiformavo dėl karantino
Daugiausiai laiko su Raffiella Chapman aikštelėje praleidusi kita kylanti britų kino žvaigždė Rosy McEwen pasakoja: „Buvome vienintelės, kurios filmavosi visą laiką. Net prieš prasidedant filmavimams, jau buvo užsimezgęs ryšys, nes abi atvyko iš Didžiosios Britanijos, gyvenome viename viešbutyje, kartu atsidūrėme naujose karantino aplinkybėse, naujame pasaulyje. Manau, tai labai padėjo ir filmui, nes tas ryšys persikėlė į ekranus. Kamelija lyg ir užima Vesper mamos, vyresnės moters vaidmenį, o Vesper Kamelijai suteikia moterišką draugystę, kurios ši niekad neturėjo, nes visad tik turėjo klausyti autoriteto, įtikti Elijui, todėl lygiavertiškas santykis jai labai patinka.“
Rosy McEwen sako, kad filmuojantis Lietuvoje dėl karantino negalėjo daug kur lankytis, veikė tik kelios kavinės, tad didžioji jos praleisto laiko ir socializacijos dalis buvo kino aikštelėje, todėl susiformavo glaudesni ryšiai su komanda. „Man labai patiko lietuviai. Jūs visi tokie atsipalaidavę, paprasti, lengvai bendraujantys, nesijaudinate dėl niekų. Britai iš pirmo žvilgsnio labai mandagūs, bet šiek tiek įsitempę, o lietuviai – visiškai nuoširdus, sako, ką galvoja. Kai tai supratau, pagalvojau, kaip šaunu, lengva bendrauti. Labai patiko ir Lietuvos gamta – tos pelkės, miškai ir ežerai yra be galo gražūs. Yra tokia viena scena, kur saulei leidžiantis einame per pelkę iki Vesper sodo, ji man labai įsiminė. Nesu mačiusi tokio kraštovaizdžio – pelkės vaizdas, atspindimas saulės ir tūkstančiai medžių! Atrodo, lyg dailininkų būtų sukurta aplinka filmui, bet tai gamta. Labai gražu!“
Filmo „Vesper“ premjera Lietuvoje įvyks jau rugsėjo 30 d., penktadienį.
„Vesper“ kuria prodiuserių kompanija kompanijos „Natrix Natrix“ (Asta Liukaitytė, Daiva Varnaitė-Jovaišienė, Kristina Buožytė, Lietuva), „Ruble Fish“ (Alexis Perrin, Prancūzija) „1080 Films“ (Benoit Ronald, Belgija). Projektą iš dalies finansavo Lietuvos kino centras.