„Žmonės filmą gali pažiūrėti internete“, – į klausimą, kaip su jo kūryba gali susipažinti kino mėgėjai Irane. Režisierius pasakojo, kad kino kūrėjams šioje vis dar konservatyvių gyvenimo taisyklių smarkiai besilaikančioje šalyje tenka susidurti su griežta reguliavimo sistema – negavęs leidimo filmas negali būti rodomas kino teatruose. Tačiau režisierius sako neprarandantis vilties, kad jo filmas bus parodytas ir tėvynės kino ekranuose – iš pradžių jis ketina tartis su mažesniais kino teatrais, vėliau – su didesniais.
Pavyzdžiui, valstybė žino, kad žmonės geria alkoholį, o žmonės žino, kad tai daryti yra nelegalu.
Jo naujausio filmo „Dingimas“ tema Irane nėra labai patogi. Šioje kino juostoje pasakojama apie naktį Teherane: du jaunuoliai – Sara ir Hamedas desperatiškai ieško medikų pagalbos. Merginai reikia atlikti delikačią operaciją, tačiau medikai nesutinka jos daryti – pagal Irano įstatymus norint atlikti tokią operaciją pora turi būti vedusi arba gauti moters tėvų sutikimą. Beviltiška kelionė po Irano ligonines tampa ir poros santykių išbandymu.
„Taisyklės Irane vis dar paremtos religija, ir ligoninės turi vadovautis jomis, – apie tai, kiek realistiška yra kino ekrane rodoma istorija. Beje, režisierius pasakojo, kad filmas paremtas tikra istorija – smarkiai nuo realybės skyrėsi tik juostos pradžia ir pabaiga. Tiesa, režisierius pripažįsta, kad daug dalykų, kurie Irane oficialiai uždrausti, vyksta už uždarų durų. – Pavyzdžiui, valstybė žino, kad žmonės geria alkoholį, o žmonės žino, kad tai daryti yra nelegalu“.
Tas pats liečia ir seksualinius santykius, kurie oficialiai toleruojami tik porai susituokus, tačiau iraniečiai randa būdų, kaip apeiti ir tai – tarkime, poros susituokia valandai ar parai.
Tradicijų ir modernumo susikirtimas
Kalbėdamas apie pagrindines savo filmų temas, režisierius sakė, kad jam labai svarbu parodyti tradicijomis besekančių konservatyvesnių visuomenės sluoksnių ir modernumo siekiančių jaunuolių kultūrų susikirtimus. „Taisyklės vis dar egzistuoja, tačiau technologijos vystosi, šalyje yra labai daug jaunimo. Šis konfliktas yra labai svarbus ir pavojingas“, – teigė režisierius. Jis sako, kad dabar labai daug kas Irano visuomenėje priklauso nuo to, kokioje – konservatyvesnėje ar liberalesnėje – šeimoje augai. Tačiau pastebima, kad jaunoji karta vis labiau nori būti artimesnė pasauliui.
Jo kino juostose svarbi ir moterų padėties visuomenėje tema. A.Asgari tai aiškina iš dalies ir tuo, kad vaikystėje augo labai moteriškoje aplinkoje – jis turėjo šešias seseris. „Taigi, man puikiai pažįstamos su moterimis susijusios temos“, – sakė kino režisierius.
Svarbu priversti ir mąstyti
Jo filmo „Dingimas“ pabaiga metaforiška, tuo sukurianti kontrastą bendram realistiškam filmo tonui. Autorius sako, kad tokia pabaiga norėjo iškelti svarbesnius žmonių santykių klausimus, o ne tik tai, kaip pasisekė jaunuoliams išspręsti su operacija susijusią problemą.
Režisierius sako, kad neretai dabar, ypač kuriant Holivudo filmus, pamirštama tai, kad kinas turi priversti susimąstyti, o būtent tai jis siekia pasiekti savo kuriamomis kino juostomis. „Dažnai kuriami filmai, skirti eiti į kino teatrą, valgyti popcornus ir apie nieką negalvoti. Pramoga yra gerai, tačiau blogai, kai užmirštama apie tai, kad kinas turi ir kitą funkciją“, – sakė kino kūrėjas iš Irano.