„Laukiniai berniukai“, režisierius Betrand Mandico
Gali būti, kad šis perversiškos botanikos filmas taps įdomiausiu festivalio atradimu. Čia niekas neatrodo organiška – nei šunys žmonių veidais, nei brangakmenius primenantys tropiniai augalai, nei sujaukta erotika, netgi pati filmo centrinė tema – antisisteminis paauglių maištas prieš edukacines represijas. O labiausiai sufalsifikuota atrodo tai, kas tikriausia – Reuniono sala Indijos vandenyne – reali filmo lokacija, kurioje jis ir buvo filmuojamas. Vieną akimirką net pamaniau, kad Betrando Mandico šią tropinę karštinę pagamino savo močiutės plastmasinių augalų parduotuvėje. Eksperimentuojančio šiuolaikinio menininko rankomis tvarkomas filmo audinys duoda tai, ko labiausiai pasigendu šiandien – spjūvio į žanrus, konvencijas ir festivalių madas.
„Veidas“, režisierė Malgorzata Szumowska
Berlyno Didžiuoju žiuri prizu apdovanotoji Szumowska kuria šio festivalio stiliaus geriausias kinematografines versijas. Sunkiai pakeliama Jėzaus statulos našta yra esminė filmo metafora, suteikianti tematinę energetiką, kartu slegianti ir traiškanti pasirinkimus ir kelialypę mums tokios artimos tikrovės struktūrą. Ir nors kartais jos potėpiai mano skoniui kartais per stambūs, tai vis dar išlieka puikus pavyzdys, kuriuo verta sekti Lietuvos kinui – drąsiai rodantis, kaip dekonstruoti Rytų Europos veidmainystes ir fetišizuotus tikėjimus.
„Dabar tai jau padėk man, Dievuli“, režisieriai Jean Libon, Yves Hinant
Šita juridinė fantasmagorija yra dar vienas pavyzdys, kad geriausia dokumentika atrodo kaip fikcija, o fikcija – kaip jūsų kasdienybės sapnai. Filmas apie teisėją, atliekančią makabrišką savo pačios vaidmenį ir ekscentriškai sklaidančią objektyvios teisės mitą. Nusikaltimų beprasmybė negali būti išspręsta kafkiško stiliaus formaliais procesais. Paradoksaliame performanse „Tegu kraujas liejasi laisvai“ stiliaus juokeliai mainosi su gilia etine pajauta, o kartu blyksteli pati brangiausia filmo mintis – tikrasis teisingumas yra subjektyvus, bet atliktas iki galo beprotiškai.
„Ankštumas“, režisierius Kantemir Bagalov
„Sūnaus globa“, režisierius Xavier Legrand
„Hana“, režisierius Andrea Pallaoro
„Čigonas“, režisierius Jonas Carpignano
„Fokstrotas“, režisierius Samuel Maoz
„24 kadrai“, režisierius Abbas Kerostami
„Treapija“, režisieriai Gethin Aldous, Jairus McLeary