Prisimenate blogiausią visų laikų superherojų filmą? Taip žmonės aprašinėjo Josho Tranko pernai metų „Fantastiškąjį ketvertą“, tragiškai mažai uždirbusį epą. Jį mačiusieji gal taip ir galvojo, bet iš tiesų jis net nebuvo blogiausias visų laiko „Fantastiškojo ketverto“ filmas, nekalbant jau apie visus kitus superherojus. Šią garbę turi Rogerio Cormano 1994-ųjų versija, niekada nepasirodžiusi kino teatruose.
Dešimto dešimtmečio vidurys superherojams buvo liūdnas metas, kai vienintelis Betmenas dar rodėsi publikai. Šiame kontekste „Fantastiškojo ketverto“ likimas iš pat pradžių atrodo pasmerktas. Superherojai neturėjo tokių laukiančių gerbėjų minių ir nieko net panašaus į šiuolaikinių žvaigždžių pripildytų hitų prestižą. Tuomet jų filmai buvo netikroviški, skirti tik pramogai (galima ginčytis, ar šitai su laiku pasikeitė) ir B kategorijos kino prodiuseris Rogeris Cormanas puikiai tiko ilgamečių „Marvel“ nesėkmių pratęsimui.
Žinoma, kokybiški superherojų filmai nebuvo jokia naujiena. Tuo metu žiūrovus jau buvo pasiekę ir Richardo Donnerio „Supermenas“, ir Timo Burtono „Betmenas“. Bet šis kūrinys veikė visai kitaip. Filmas dėka jo prodiuserio Berndo Eichingerio sukurtas nepaprastai greitai ir vos su pusantro milijono dolerių biudžetu. Pagrindinė šito priežastis buvo teisinis labirintas, sugriovęs ir daugybę kitų superherojų projektų. Jei R.Eichingeris nebūtų sukūręs „Fantastiškojo ketverto“, studija būtų praradusi visas teises į šią sagą.
2005-ais pats Stanas Lee pripažino, jog tai buvo filmas-vaiduoklis, sukurtas tik užtikrinti teisių išlaikymą. Tikroji tragedija čia tai, jog be paties B.Eichingerio nė vienas iš filmo kūrėjų to nežinojo. Prodiuseris visada norėjo sukurti tikrą „Fantastiškojo ketverto“ filmą su dideliu biudžetu, kas galiausiai nutiko 2005-ais, kai tarp ketverto narių buvo Jessica Alba ir Chrisas Evansas. Iš esmės B.Eichingeris nusipirko sau pačiam daugiau laiko.
Prodiuseris žaidė ne vien su sistema, bet ir su visų kolegų karjeromis. Jam šitai daug nekainavo, bet daugeliui kitų šis filmas buvo auksinė galimybė – šansas sukurti hitą ir tapti Holivudo žvaigžde. Tariant Alexo Hyde-White'o, vaidinusiu Misterį fantastiką, žodžiais, „tai buvo mano šansas tapti veiksmo filmų žvaigžde“.
Panašu, jog B.Eichingeris tiesiog negalvojo, jog kam nors filmas rūpės, todėl neplanavo kam nors pasakoti apie nenorą filmą išleisti. „Dirbom prie šito filmo iki nukritimo“, pasakojo režisierius Oley Sassone. „Jei nuoširdžiai, man atrodo, kad jie [R.Cormanas ir B.Eichingeris] manė, kad jis šiaip ar taip šlamštas, ir juos erzino faktas, kad jis visai toks nebuvo.“ Ironiška tai, jog pats B.Eichingeris, vienintelis kovojęs dėl „Fantastiškojo ketverto“ sukūrimo, vienintelis ir nesirūpino, ar jis bus kokybiškas.
Pats prodiuseris šitai visuomet neigė, išsisukinėdamas, jog filmą visuomet norėjo išleisti. R.Cormanas su šituo sutiko, sakydamas, jog kompanija didžiules sumas leido juostos reklamavimui. Kam klijuoti plakatus filmui, kuris jau pasmerktas? Viskas galutinai žlugo tuomet, kai didžiulį pasiūlymą B.Eichingeriui pateikė Avi Aradas, „X-menų“, „Žmogaus-voro“ ir vėlesių „Fantastiškųjų ketvertų“ prodiuseris. Pastarasis nusipirko pigią ekranizaciją vien tam, jog ji nesuterštų būsimų jo hitų vardo. Tai, jog B.Eichingeris sutiko parduoti filmą už sumą, identišką jo biudžetui, pasako viską apie šio projekto svarbą.
2015-ais išėjęs dokumentinis „Pasmerki!“ pasakoja visą šį ilgą procesą ir panašu, kad originalusis „Fantastiškasis ketvertas“ greitai pamirštas nebus. Labai gali būti, jog jo įtaka būtų mažesnė tuomet, jei jį iš tiesų būtų išleidę. Neišleisti filmai tokiais ilgai neužsibūna ir šiandien jau galima pamatyti pilną versiją. Tad ar šis „Fantastiškasis ketvertas“ yra blogiausias superherojų filmas – spręsti Jums.
Straipsnio šaltinis – dailymotion.com