Festivalio organizatorių atrinkti filmai pasižymi nenuspėjamu siužetu bei rimtomis, tačiau ir vaikams svarbiomis temomis.
Įtraukiantys vaizdai ir užburianti muzika
Didžiausio Lietuvoje ikimokyklinių ugdymo įstaigų tinklo „Vaikystės sodas“ įkūrėja, socialinių mokslų daktarė Austėja Landsbergienė filmą „Berniukas ir pasaulis“ (rež. Alê Abreu, Brazilija) apibūdina kaip stiprios emocijos kūrinį.
„Istoriją pasakoja ne žodžiai, o spalvos ir muzika. Pats pasakojimas, atrodytų, paprastutis: mažo berniuko laimingas gyvenimas apvirsta aukštyn kojom, kai jo tėtis yra priverstas ieškoti darbo dideliame mieste. Anot autoriaus, šis filmas yra ne tik apie tėvo, bet ir tėvynės paieškas. Tai – kaimo ir miesto, prabangos bei skurdo konfliktas. Visi šie kontrastai piešiami lengvai, bet išraiškingai, pajaučiant, atrodo, ir menkiausius nuotaikos niuansus“, – apie „Berniuką ir pasaulį“ atsiliepia A.Landsbergienė. – Man šis filmas pasirodė „tikras“ – ko jau kurį laiką negalėjau pasakyti apie animacinius filmukus.“
Itin vaikų pamėgtų herojės Kakė Makė istorijų autorė Lina Žutautė rekomenduoja žiūrėti „Berniuką ir pasaulį“ su visa šeima, leidžiantis į jį tarsi į stebuklingą, nepažįstamą šalį, be jokio išankstinio nusistatymo ir stereotipų.
„Tai nuostabus filmas, iš pirmo žvilgsnio šiek tiek keistas, netikėtas, bet neabejotinai puikus. Filmo kūrėjai į pasaulį pažvelgė vaiko akimis – čia kupina perkeltinių prasmių ir nuostabių spalvų, šviesaus optimizmo ir švelnaus graudulio“, – sako rašytoja L.Žutautė.
„Berniukas ir pasaulis“, šiemet nominuotas „Oskarui“ kaip geriausias animacinis filmas, nustebins spalvų, garsų ir vaizduotės draugyste.
Brazilų animatorius A.Abreu pasakoja pieštukais ir kreidelėmis pieštą istoriją apie berniuką Kuką, kuris išsiruošė ieškoti savo tėčio, išvykusio iš kaimo dirbti į miestą.
Kelionės metu Kukas savo akimis išvysta šiuolaikinio pasaulio negandas, globalizacijos ir industrializacijos poveikį aplinkai ir žmonėms – tolstant nuo namų, filmo spalvos tamsėja. Ši juosta išlaisvinta nuo dialogų, tik kartais girdima specialiai filmui sukurta kalba.
Su žiūrovu bendraujama vaizdais bei nuotaikinga Rubeno Feffero ir Gustavo Kurlato kurta muzika. Tai naivi ir kartu ciniška, pilna vilties ir tiesos animacija šeimai.
Nuotykiai nuostabios gamtos fone
Antrasis programos filmas „Gražuolė ir Sebastianas – nuotykiai tęsiasi“ (rež. Christian Duguay, Prancūzija) nukels į Prancūziją po Antrojo pasaulinio karo. Tai istorija apie dešimtmetį berniuką Sebastianą bei jo ištikimą draugę baltąją mešką primenantį šunį Gražuolę.
Smagius dviejų bičiulių nuotykius išblaško lėktuvo, kuriuo turėjo skristi ir filmo herojaus surogatinė mama Andželina, avarija. Berniukas ir šuo leidžiasi į nuotykių kupinas moters paieškas, pripildytas įspūdingų prancūziškų Alpių vaizdų, ištikimos draugystės, drąsos bei ryžto. Šis filmas – tai žavi ir turininga kelionė ekrane visai šeimai, kurios pirmąją dalį publikai „Kino pavasaris“ rodė prieš dvejus metus.
„Pažadėkite jiems gražius gamtos vaizdus, svaiginančius skrydžius lėktuvu, adrenalino kupiną pasimatymą su lokiu, akistatas su kitais miško žvėrimis ir paukščiais, įvairiausius egzaminus berniuko ir šuns draugystei.
Nors išlaikomas ryšys su pamėgtuoju 2014 m. filmu, bet nuotykių verpetas lengvai įtraukia net ir nemačiusius pirmosios dalies“, – patikina „Kino pavasario“ programos sudarytojas Edvinas Pukšta.
Aktyvacijos augančiai festivalio kartai
„Kino pavasaris“ džiaugiasi festivalio metu kasmet vis didėjančiais būriais mažųjų žiūrovų ir visuomet jiems paruošia įvairiausių staigmenų – seansų metų daromi cheminiai bandymai, keturkojai svečiai, prie salės durų pasitinkantys filmų personažai ar netgi galimybė pasijusti lenktynininku, įsėdus į tikrą bolidą. Šiemet vėlgi programos „Filmai šeimai“ žiūrovų lauks su rodomais filmais susiję siurprizai.
„Vaikystės sodas“ taip pat tęsia gražią iniciatyvą – festivalio metu kino teatre „Forum Cinemas Vingis“ vėl bus įrengtas mobilus darželis. Kuomet tėveliai žiūrės filmą, vaikai kartu su „Vaikystės sodo“ pedagogais užsiims įvairiausiomis veiklomis. Praėjusį pavasarį jie kūrė judančius kino kadrus, vėliau stebėjo juos prožektorių šviesoje, gamino 3D akinius, dalyvavo kino aktorių fotosesijoje.