Šiuo metu festivalio žiuri yra susirinkusi į ant Viduržemio jūros pakrantės įsikūrusią vilą, kad konfidencialiame posėdyje nuspręstų, kuriam filmui įteikti apdovanojimą. Tarp šių metų favoritų, kuriuos dienraštis „The Guardian“ pavadino „puikiais“, išsiskiria keturi filmai.
Ispanų režisierius Pedro Almodovaras yra pagrindinis pretendentas į svarbiausią renginio apdovanojimą beveik nuo pačios 12-os dienų trukmės festivalio pradžios.
Šiais metais P.Almodovaras pristatė bene asmeniškiausią savo juostą „Skausmas ir šlovė“ (Pain & Glory arba Dolor y gloria), kuriame ispanų kino žvaigždė Antonio Banderasas vaidina senstantį gėjų režisierių, stulbinančiai primenantį garsiojo filmo „Viskas apie mano motiną“ (All About My Mother) kūrėją.
Tai jau šeštasis 69 metų režisieriaus bandymas laimėti „Auksinę palmės šakelę“, tačiau šį kartą jis pasitelkė išskirtinius ginklus, nes pagrindinio veikėjo motinos vaidmenį filme atlieka ispanų kino žvaigždė Penelope Cruz.
Ar „Oskaro“ laimėtojo ir meksikiečių grando Alejandro Gonzaleso Inarritu, sukūrusio filmus „Žmogus-paukštis“ (Birdman) ir „Hju Glaso legenda“ (The Revenant), vadovaujamą žiuri pakerės ispanų žvaigždžių talentas – netrukus sužinosime.
Nedaug kas abejoja ir talentingojo Quentino Tarantino filmo „Kartą Holivude“ (Once Upon A Time... In Hollywood) sėkme. Filme vaidina tokios Holivudo žvaigždės kaip Leonardo DiCaprio ir Bradas Pittas.
Q.Tarantino laikas?
Daugelį kritikų sužavėjo garsiojo režisieriaus Q.Tarantino pašėlusi odisėja, nukelianti žiūrovą į 1969 metų Los Andželą, kuomet Charleso Mansono šeimos nariai įvykdė visą pasaulį sukrėtusias žudynes. Ypač daug liaupsių sulaukė B.Pitto vaidmuo.
Visgi filmas neišvengė ir kritikos. Prancūzų aktorė Emmanuelle Seigner užsipuolė Q.Tarantiną, kad jis kurdamas filmą nesikonsultavo su jos vyru, režisieriumi Romanu Polanski, kurio nužudyta žmona Sharon Tate atsidūrė filmo siužeto centre.
Pats Q.Tarantino, prieš 25 metus laimėjęs „Auksinę palmės šakelę“ už filmą „Bulvarinis skaitalas“ (Pulp Fiction), pasiliko Kanuose, tuo pakurstydamas kalbas, kad režisierius nusitaikė į didįjį prizą.
Penktadienį Q.Tarantino atsiėmė specialų prizą, kurį pelnė juostoje vaidmenį atlikusi amerikiečių pitbulių veislės kalytė.
„Bent jau negrįšiu namo tuščiomis“, – pajuokavo Q.Tarantino atsiimdamas prizą.
Metas nugalėti moteriai?
Visgi yra galimybių, kad šeštadienio vakarą 40-metė prancūzė Celine Sciamma įsiamžins istorijoje kaip antroji režisierė moteris, pelniusi „auksinę šakelę“. Pirmąja tapo režisierė Jane Campion, 1993 metais nugalėjusi su filmu „Fortepijonas“ (The Piano).
Kaip ir pastarasis kūrinys, C.Sciamma filmas „Degančios moters portretas“ (Portrait de la jeune fille en feu) išsiskiria emociniu įtaigumu. Jame pasakojama jaudinanti lesbiečių meilės istorija.
Be to, kad pats filmas yra vertas pergalės, žiuri gali teigimai įvertinti tą aplinkybę, jog kuriant juostą dalyvavo trys moterys – amerikietė Kelly Reichardt, italė Alice Rohrwacher ir Maimouna N'Diaye iš Burkina Faso.
Visgi varžybos yra įtemptos, o jose neketina pasiduoti ir Pietų Korėjos kino meistro Bong Joon-ho filmas „Parazitas“ (Parasite) – juodoji komedija, pasakojanti apie didėjantį atotrūkį tarp turtingųjų ir vargšų režisieriaus gimtojoje Pietų Korėjoje.
Filmas gavo aukščiausią įvertinimą tarptautinių kritikų apklausoje ir nestipriai aplenkė P.Almodovaro juostą – 11 iš 15-os žurnalo „Film français“ apklaustų Prancūzijos kino kritikų skyrė jam pirmąją vietą.
Nors puikūs vertinimai kursto režisieriaus viltis laimėti, visgi abejojama, ar dvejus metus iš eilės svarbiausias festivalio apdovanojimas bus skirtas panašios tematikos Azijos filmams. Pernai „Auksinę palmės šakelę“ pelnė japonų režisieriaus veterano Hirokazu Kore-edos širdį veriantis filmas „Shoplifters“.
Tačiau jei Bong Joon-ho laimėtų, jis būtų pirmasis korėjietis pelnęs šį apdovanojimą.
Filmų svetainė „Indiewire“ tvirtina, kad koją tarp durų gali spėti įkišti ir kiti festivalio dalyviai, pavyzdžiui, Kanų debiutantas Ladjas Ly nušvietęs neramių Prancūzijos priemiesčių gyvenimą filmu „Vargdieniai“ (Les Miserables), arba Mati Diop filmas „Atlantics“, pasakojantis apie senegaliečius migrantus.
M.Diop jau yra įrašiusi savo vardą į istoriją kaip pirmoji juodaodė režisierė, dalyvaujanti kovoje dėl prestižinio festivalio apdovanojimo. Vis dėlto debiutantai retai kada gauna pagrindinį renginio prizą.