2017 05 11

Kanų kino festivalis stoja į kovą prieš „Netflix“

Trečiadienį Kanų kino festivalio organizatoriai paskelbė, jog nuo kitų metų „Netflix“ filmai nebegalės dalyvauti festivalio konkursinėje programoje, jei „Netflix“ nepakeis savo politikos ir toliau neleis savo filmų rodyti kino teatruose, praneša Reuters.
Auksinė palmės šakelė
Auksinė palmės šakelė / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Kitą savaitę prasidėsiančiame 70-ajame Kanų kino festivalyje pirmą kartą istorijoje pagrindinėje konkursinėje programoje dalyvaus ir du „Netflix” filmai – „Okja“ (rež. Bong Joon-ho) ir „Meyerowitz Stories“ (rež. Noah Baumbach).

Abu filmus „Netflix“ planuoja išleisti tik savo platformoje ir nepristatyti kino teatruose – šis sprendimas jau anksčiau papiktino Prancūzijos kino platintojus, o viešojoje erdvėje pasigirdo gandų, jog abu filmai paskutinę minutę gali būti pašalinti iš konkurso.

Festivalio išplatintame pranešime teigiama, jog Kanai nori dar kartą išreikšti savo paramą naujam operatoriui, nusprendusiam investuoti į kiną, tačiau nuo kitų metų filmai, dalyvaujantys konkursinėje programoje, privalės būti platinami Prancūzijos kino teatruose.

Po šio pareiškimo „Netflix“ vadovas Reedas Hastingsas savo Facebook paskyroje rašė, jog „Okja“ „Netflix“ pasirodys jau birželio 28 d.: „Nuostabus filmas, kurio patekimą į Kanų kino festivalį bando sustabdyti kino teatrai“.

Kita JAV internetinė kino rodymo platforma „Amazon“ taip pat pristato filmą Kanų konkursinėje programoje (Toddo Hayneso „Wonderstruck“), tačiau nesulaukė tiek opozicijos, kiek „Netflix“, nes savo filmus pristato ir kino teatruose.

Nors kino bendruomenė šį Kanų kino festivalio sprendimą sveikina, vis dar netyla kalbos, kiek nuvertės „Auksinės palmės šakelės“ prestižas, jei šių metu žiuri ją įteiks filmui, kurį žiūrovai galės išvysti tik internete.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų