„Filmas yra gerai apgalvotas ir tyliai paveikus – beskinant vyšnias, tėvas mėgina atkurti ryšį su savo sūnumi, jaunu suaugusiu žmogumi. Nors filme vyrauja švelnus natūralizmas, Katkus žaidžia su žanro konvencijomis, kad sukurtų kažką subtilaus, bet kartu ir transcendentinio“, – po filmo „Uogos“ pasaulinės premjeros Kanuose „Cineuropa“ recenzijoje rašė kino žurnalistas, įvairių festivalių žiuri narys ir programų sudarytojas Laurence Boyce.
„Tai – fizinis, įtraukiantis filmas su vintažine atmosfera, o jo levitacijos scena išsiskiria kaip viena įsimintiniausių tarp besivaržančiųjų Kanų konkurse“, – apie „Uogas“ rašė kino kritikė Marina D.Richter.
„Šis trumpametražis pasakojimas, kurio vietoves, siužetą, ryšius ir pokalbius galima realistiškai pajusti per du pagrindinius veikėjus (juos vaidina režisierius ir jo paties tikras tėvas), kone visais atžvilgiais primena dokumentinį filmą. Tačiau dėl išskirtinio požiūrio į istoriją, „Uogos“ yra kažkas daugiau, nei būtų galima tikėtis iš dokumentikos – filmas nufilmuotas 16 mm juostoje, o operatoriaus Simono Glinskio kinematografija yra visiškai užburianti. Vėliau filmas virsta kažkuo neįsivaizduojamu ir dar ilgai po titrų pabaigos žiūrovus palieka sukrėstus ir susimąsčiusius“, – „Film Fest Report“ recenzijoje rašė Abdulas Latifas.
„Uogos“ – trečiasis Vytauto Katkaus režisuotas trumpametražis filmas, šiemetiniam Kanų kino festivalio konkursui atrinktas iš daugiau nei 3,5 tūkst. darbų iš viso pasaulio. Jo debiutinis filmas „Kolektyviniai sodai“ (2019) dalyvavo Kanų „Kritikų savaitės“ programoje, o antrojo trumpametražio filmo „Miegamasis rajonas“ (2020) premjera įvyko Venecijos kino festivalio programoje „Horizontai“.
Iki šiol trumpo metro filmus kūręs režisierius neužilgo ketina debiutuoti su savo pirmuoju ilgametražiu vaidybiniu filmu „Svečias“, kurio projektas taip pat buvo pastebėtas ir įvertintas Kanų kino festivalyje. Kino industrijos profesionalų žiuri Kanų „Kritikų savaitės“ programoje jam skyrė „Next Step“ apdovanojimą ir 5 tūkst. eurų premiją už perspektyviausią vaidybinį projektą.
„Tarsi baltiškasis Tsai Ming-liango mokinys, Vytautas santūrumą ir ritmą paverčia savo vaidybinio filmo projekto šerdimi. Jis santūriai atskleidžia ne savo vietoje atsidūrusių ir melancholiškame farso pasaulyje jos beieškančių personažų jausmus. Kurdamas ritmingas mizanscenas, jis išlaiko atstumą, saugo tempą, stebi, bet ne teigia. Aštriu choreografijos pojūčiu pasižymintis jo, kaip režisieriaus, žvilgsnis atskleidžia sklandantį jausmų švelnumą“, – įteikdami „Next Step“ apdovanojimą sakė komisijos nariai.