Ir visi jie be galo skirtingi. Verta pabrėžti, kad Pietų Korėja nėra vien tik Kim Ki-dukas, Japonija – ne vien Takeši Kitano, Meksika – Alejandro Gonzalezas Inarritu, Indija – ne vien šokiai ir dainos, bet ir gyva kastų sistema, vaikai parduodami į sekso vergiją, o Kolumbija ne tik narkotikų verslas, bet ir spalvingas jaunimas, kuriantis, šokantis, svajojantis.
Tiesa, visi jie turi bendrą vardiklį. Jie nepalieka abejingų, glumina, stebina, sukrečia, priverčia nusišypsoti.
Absurdo teatras Indijos teismuose
Įspūdingas Chaitanya Tamhane režisūrinis debiutas, negailestingai apnuoginantis Indijos teismų sistemą, kur klasė, išsilavinimas ar galia yra lemiamas faktorius. „Teismas“ suteiks galimybę patyrinėti nematomus Indijos teismo užkulisius, kur, laukiant sprendimo, sklendžia paprastų žmonių viltys ir baimės. Kur kiekvienas veidas turi savo asmeninę istoriją. Jaunas režisierius drąsiai pasirinko neprofesionalius aktorius, tad kartais gali įtikėti, kad žiūri dokumentinius kadrus.
Filmo istorija vakariečiui atrodo neįtikima. Mumbajuje, kanalizacijos tuneliuose dirbęs vyras randamas negyvas. Nors tyrėjai įsitikinę, kad tai savižudybė, policijos pareigūnai vis vien suima viešai savos kūrybos dainas atliekantį žilabarzdį vyrą, pateikdami absurdišką kaltinimą – jo dainos žodžiai paskatino nusižudyti vargšą darbininką.
Režisierius užduoda esminius klausimus – ar privilegijuotieji iš tiesų tokie profesionalūs, objektyvūs ir sąžiningi, kad gali jaustis visagaliais, be skrupulų ir emocijų sprendžiančiais žmonių likimus?
Praėjusių metų Venecijos kino festivalio konkursinėje programoje „Horizontai” „Teismo“ kūrėjai buvo apdovanoti už geriausią debiutinį filmą.
Tamsios Mumbajaus paslaptys
Indų režisierius Partho Sen-Gupta pristato jaudinančią psichologinę dramą „Saulėtekis“.
Šešiametė mergaitė vieną dieną negrįžta namo iš mokyklos. Vangi Mumbajaus policija 10 metų nesugeba ištirti šio nusikaltimo. Pasižadėjęs palūžusiai žmonai sugrąžinti dukrą Aruną, Jošis pats imasi privataus tyrimo.
Jo dėmesį atkreipia įtartinas restoranas „Rojus“, kur miniai spoksančių suaugusių šoka paauglės, tačiau jokių prekybos įkalčių jis ten neranda. Netrukus dingsta šešiametė Naina. Jošio inicijuotas reidas vėl baigiasi nesėkme, nes informuotos prostitutės vaikus išslapsto. Tada inspektoriaus akiratyje atsiduria žiauriai sumuštas šešiolikmetis Babu, kuris į jo klausimus neatsako. Vis dėlto Jošis nujaučia, kad visi šie įvykiai susiję ir už jų slepiasi ieškomas nusikaltėlis. Inspektorius privalo surasti jį prieš saulėtekį.
Įtempto siužeto filmas įžiebė debatus Indijoje, kur, pagal oficialius duomenis, net 53 procentai vaikų pasisakė, kad yra patyrę seksualinį išnaudojimą. Per 60 tūkst. vaikų Indijoje kasmet dingsta be žinios ir tampa seksualinės prievartos arba prekybos vaikais verslo aukomis.
Rytietiško seksualumo poezija ir proza
Unikalus, mistifikuotas sekso pasaulis su dar gyvomis Vietnamo kultūros ir mitologijos tradicijomis. Toks yra savo šalyje be oficialių paaiškinimų uždraustas provokuojantis Vietnamo kūrėjos Kim Quy Bui darbas „Apvaisintojas“. Filmas atskleidžia Vietnamo kaimuose gają patriarchalinę maniją bet kokia kaina pratęsti savo giminę.
Gyvenimo saulėlydį išgyvenantis kaimietis Bojus nieko netrokšta labiau už tai, kad jo sūnus pratęstų giminę. Civilizacijos nepaliestoje kalnų sodyboje senukas dalijasi patirtimi, kaip suvilioti moterį, susirasti tinkamą žmoną ir ką su ja daryti. Tačiau tai suvokti psichinę negalią turinčiam sūnui per daug sudėtinga. Po nesėkmingų nuotakos paieškų tėvas ryžtasi kreiptis į gražuolę dukrą su beprotišku prašymu.
Skandalingąją juostą režisierė nufilmavo vaizdingose Sa Pa apylinkėse vos per mėnesį, turėdama kuklų 7000 JAV dolerių biudžetą.
Kino grandai apie futbolą - šmaikščiai, taikliai, ironiškai ir atvirai
Artėjant birželio 12 d. prasidėsiančiam laukiamiausiam futbolo aistruolių renginiui – Pasaulio čempionatui – jam neabejingi pasaulyje pripažinti režisieriai filme „Greiti įvarčiai“ fiksuoja viską, kas susiję su futbolu. Filmo autorių komandoje net 31 režisierius, tarp kurių šeši Kanų kino festivalio laimėtojai, keturi Sandanso festivalio prizininkai ir du pripažinti Berlyno, Venecijos bei San Sebastjano kino festivaliuose.
Carlosas Reygadas ironizuoja Meksikos rinktinės nesėkmių istoriją, Juanas Carlosas Valdivia į aikštelę išleidžia patį Bolivijos prezidentą , Karimas Aïnouzas ir Marcelo Gomesas parodo, kad futbolas yra Brazilijos vaikų kraujyje, ispanų autoriai sukūrė šmaikštų animacinį filmuką apie tai, ką išgyvena futbolo kamuolys.
Kiekvienas režisierius gavo visišką kūrybinę laisvę, pats rinkosi žanrą, formą, nuotaiką ir turėjo išpildyti tik kelis prodiuserių reikalavimus: filmuko trukmė 3-5 minutės, minimaliai naudojami dialogai, vaidmenis atlieka ne aktoriai, o paprasti žmonės iš režisieriaus atstovaujamos šalies.
Apie gamtos katastrofų pasekmes ne skaičiais ir faktais
Po 2010 metų žemės drebėjimo Haityje, pareikalavusio per 200 tūkstančių žmonių gyvybių ir palikusio be namų 1,2 milijonus, režisierius Raoulis Peckas nėrė į dvejus metus trukusį dokumentinio filmo apie šią nelaimę kūrimą. Jį kurdamas jau galvojo apie meninį filmą.
Meistrų programoje pristatomas Raoulio Pecko filmas „Žmogžudystė Pakote“ nukelia žiūrovus į galingo žemės drebėjimo sugriautą Haitį. Anksčiau buvusi privilegijuota sutuoktinių pora turi per kelias savaites sutvarkyti namą. Kitaip užsienio inspektoriai grasina jį sulyginti su žeme. Sugniuždyta šeima bando gelbėtis, išnuomodama namą humanitarinės institucijos darbuotojui.
Aštri ir intymi drama apie socialinę nelygybę Haityje, kelianti klausimus apie atsakomybę ir teisingumą katastrofos akivaizdoje.