Ir visi jie be galo skirtingi. Verta pabrėžti, kad Pietų Korėja nėra vien tik Kim Ki-dukas, Japonija – ne vien Takeši Kitano, Meksika – Alejandro Gonzalezas Inarritu, Indija – ne vien šokiai ir dainos, bet ir gyva kastų sistema, vaikai parduodami į sekso vergiją, o Kolumbija ne tik narkotikų verslas, bet ir spalvingas jaunimas, kuriantis, šokantis, svajojantis.
Tiesa, visi jie turi bendrą vardiklį. Jie nepalieka abejingų, glumina, stebina, sukrečia, priverčia nusišypsoti.
80-mečiai berniukai
Fernando Villaranaso L. komedija „Šaunūs senukai“ praėjusiais metais tapo lankomiausiu Peru filmu. Iš ko juokėsi perujiečiai, „Viasat“ komedijų programoje galės išvysti ir Lietuvos žiūrovai. Šios šalies kino žvaigždės Carlos Gassols, Enrique Victoria ir Ricardo Blume vaidina tris senus draugus, kurie nušvilpia ką tik mirusio bičiulio pelenus, kad galėtų jį pasiimti kartu į lemiamas futbolo rungtynes.
Persekiojama našlės, lotynų muzikos ritmu pašėlusi trijulė leidžiasi galbūt į paskutinį jų gyvenimo nuotykį. Visą gyvenimą svajoję apie tai, kad jų mylima futbolo komanda patektų į pirmąją lygą, jie vyksta į svarbiausias savo dievukų varžybas. Tiesa, įvartį senjorai pražiopso, bet atranda kur kas svarbesnius dalykus. Tai filmas apie draugystę iki urnos ir apie tai, kad berniukai liks berniukais, net kai jiems per 80.
Programoje „Kulinariniai filmai“ pažintis su žmogumi, pavergusiu Lotynų Amerikos skrandžius ir širdis
Ar gali virėjas pakeisti šalį, pasitelkęs kulinariją? Limoje gimusi režisierė Julia Patricia Perez sukūrė filmą „Atrandant Gastoną“ ir įtikino, kad gali. Gastoną Acurio vadina Peru pasididžiavimu, savo šalies ambasadoriumi ir tiesiog didvyriu, sugebėjusiu Limą paversti Pietų Amerikos kulinarijos sostine. Gastono sukurtos virtuvės galite paragauti ne tik Pietų Amerikoje, jo vardo restoranų tinklas visame pasaulyje artėja prie 50. Visos Lotynų Amerikos skrandžius pavergusį 47-erių virtuvės šefą Peru gyventojai norėtų matyti šalies prezidento poste.
Kaip garsiausias Lotynų Amerikos šefas gamina maistą, iš kur ir kokie produktai keliauja ant jo darbastalio, kokie žmonės dirba jo virtuvėje ir, svarbiausia, kaip paversti svajones realybe? Filmas ne tik mėgstantiems gaminti. Turas po Peru gastronomines, kultūrines džiungles, bandant suprasti, kaip maistas gali daryti įtaką esminiams šalies pokyčiams.
Apie fundamentalizmo absurdą
Iš Mauritanijos kilusio režisieriaus Abderrahmane`o Sissako filmas „Timbuktu“ vos prieš mėnesį Prancūzijos kino apdovanojimuose pelnė septynis „Cezarius“. Režisierius pripažintas geriausiu ir tapo pirmuoju juodaodžiu afrikiečiu gavusiu „Cezarį“ už režisūrą. Kanuose juosta atsiėmė Ekumerinės žiuri prizą. Filmas buvo nominuotas „Oskarui“ kaip geriausias užsienio šalies filmas.
Kritikų rekomenduojamas filmas apie tai, kad XXI amžiuje Malyje žmogus gali būti nuplaktas už tai, kad klausėsi muzikos ar žaidė futbolą. Apie islamą radikaliai interpretuojančių ekstremistų sėjamą paniką ir baimę mažame senoviniame Timbuktu miestelyje. Ir apie tai, kaip tokio žiauraus režimo kontekste žmonės bando išlaikyti laisvą dvasią.
Kai nebeturi, ką prarasti
Iš Pakistano kilusi Afia Nathaniel debiutuoja kaip režisierė su jaudinančia drama apie motiną, bandančią išgelbėti savo dešimtmetę dukterį nuo prievartinės santuokos su šešis kartus už ją vyresniu vyru. Mat mergaitė pažadėta sukilėlių genties vadui, kad šis nutrauktų kruviną nesantaiką ir nustotų žudyti šeimos giminaičius. Suprasdama, kad jos bus persekiojamos, siekiant keršto, moteris ryžtasi šiam žingsniui.
Filme „Duktė“ papasakota istorija, turinti pagrindą realybėje. Kiekvienais metais Pakistane registruojami keli tūkstančiai vadinamų „garbės žudynių“, kai ginkluoti šeimos nariai ir giminaičiai mirtimi baudžia savo artimuosius, susituokusius be leidimo, užmezgusius neleistinus santykius ar net išėjusius į slaptą pasimatymą.
Kuo gyvena šiuolaikinis Kolumbijos jaunimas?
2010 m. „Kino pavasaryje“ debiutavęs su filmu „Spąstai Krabams“, kolumbietis Oscaras Ruiz Navia grįžta su nauju darbu „Grybai“. „Metų atradimų“ programoje pristatomas filmas pasakoja apie du draugus iš skirtingų socialinių sluoksnių, suvienytus bendros aistros grafičio menui. Maištininkas Rasas, kilęs iš darbininkų šeimos, dienomis dirbantis statybose, ir Kalvinas, viduriniosios klasės atstovas, studijavęs dailę, važinėjasi naktinėmis miesto gatvėmis, gaudo impulsus naujiems darbams, prisijungia prie nelegaliai susiformavusios muzikantų, dailininkų ir jaunų revoliucionierių grupuotės, įkūrusios partizaninį grafičių judėjimą.
Pagrindinius vaidmenis režisierius sąmoningai patikėjo neprofesionaliems ir kino nepažįstantiems aktoriams, o ryškiems epizodams pakvietė operų arijas dainuoti mėgstantį tėvą, geriausio draugo močiutę ir artimiausius draugus. Taip sukurdamas „dokumentinę fantaziją“.
Praėjusiais metais Lokarno kino festivalio konkurso „Dabarties autoriai“ specialiuoju prizu apdovanotas filmas „Grybai“ piešia modernios Kolumbijos paveikslą jaunimo kultūros dažais, atskleidžia šiuolaikinio jaunimo požiūrį į muziką, religiją, politiką.