„Sergėjus Eizenšteinas – didžiausias savo laikmečio kino režisierius ir teoretikas, prieštaringa asmenybė, ilgą laiką tikėjusi, kad kinas gali keisti tikrovę. Eizenšteinas buvo itin talentingas žmogus, eruditas, kuris nerealizavo labai daug savųjų sumanymų. Kuomet 1925 metais pasirodė jo filmas „Šarvuotis Potiomkinas“, žiūrovai buvo šokiruoti – tokio filmo tada niekas nebuvo matęs. Eizenšteinas atsisako tradicinio pasakojimo ir atranda naujoviškus kino montažo principus. Tai kino klasikas, be kurio neapsieitų šiuolaikinis kinas“, – teigia kino kritikė Izolda Keidošiūtė.
Programoje „Dokumentika. Asmenybės“ latvių režisierius Davis Simanis nespalvota juosta „Pabėgimas iš Rygos“ („Escaping Riga“) dokumentuoja dviejų bičiulių – S. Eizenšteino ir Isaiah Berlino draugystę Pirmojo pasaulinio karo įvykių fone. Gimę toje pačioje gatvėje Rygoje, vėliau Sergėjus ir Isaiah pasuko skirtingais keliais ir susitiko tik po trisdešimties metų. Pirmasis tapo genialiu režisieriumi Rusijoje, antrasis – unikaliu filosofu Didžiojoje Britanijoje. Emocionalus, linksmai apie didžiausių XX amžiaus asmenybių dramas pasakojantis filmas – paremtas tikrais faktais.
Kontrastus kine mėgstantis išnaudoti britų režisierius Peteris Greenawayʼus domisi Sergėjaus Eizenšteino kūrybine kelione į Meksiką. „Meistrų“ programoje rodoma juosta „Eizenšteinas Gvanachuate“ („Eisenstein in Guanajuato“) atskleidžia sudėtingą rusų kūrėjo asmenybę. Tai ir menininkas, kuriantis filmą apie revoliuciją „Tegyvuoja Meksika!“, ir vyras, jaučiantis švelnius jausmus meksikiečių gidui. Spalvinga ir komiška juosta šiemet Berlyno kino festivalyje nominuota „Auksiniam lokiui“.
S. Eizenšteino kelionės į Meksiką epizodas dar kitaip nei P. Greenawayʼaus juostoje interpretuojamas filme „Revoliucijos angelai“ („Angels of Revolution“). Rusų režisierius Aleksejus Fedorčenko negailėdamas juodojo humoro pasakoja apie Sovietų Sąjungos vyriausybės žūtbūtinį siekį šalies šiaurėje gyvenančiomis chantų ir nencų tautoms įpiršti komunizmą. Šiai kovai pasitelkiama gražuolė Polina ir jos penki komandos draugai – kompozitorius, skulptorius, teatro direktorius, architektas ir kino režisierius. Žaisminga ir netikėta A. Fedorčenko fantazija apie 1934-ųjų metų įvykius varžosi konkursinėje programoje „Baltijos žvilgsnis“.
Filmų „Vėjavaikė“ ir „Dar vieneri metai“ kūrėjas Mikeʼas Leigh pristato stropiai sukurtą dramą „Ponas Terneris“ („Mr. Turner“). Programoje „Meistrai“ rodoma juosta atskleidžia žymaus britų tapytojo Josepho Mallordo Williamo Ternerio asmenybės bruožus. Sudėtingo charakterio dailininkas neretai elgdavosi ekscentriškai, ir vis dėl to tituluojamas šviesos ir spalvų meistru. Nepriekaištingai Josephą Ternerį suvaidinęs Timothy Spallas pelnė garbingus prizus 2014 m. Kanų festivalyje ir Rygoje vykusioje Europos kino akademijos apdovanojimų ceremonijoje.
Dar viena programos „Meistrai“ juosta nukelia į Pietų Europą, kur itališkojo kino grandas Pieras Paolas Pazolinis laukia verdikto paskutiniam savo darbui „Salo, arba 120 Sodomos dienų“. Režisierius Abelis Ferrara darbe „Pazolinis“ („Pasolini“) atkuria 1975-ųjų lapkričio antrosios dienos įvykius tam, kad pagerbtų kritišką, kūrybišką ir drąsų režisierių, kurio neaiškios mirties aplinkybės sukelia daug klausimų. Pazolinį įkūnija „Antikristo“ žvaigždė Willemas Dafoe. 2014 m. juosta nominuota San Sabastiano ir Venecijos kino festivaliuose.
Šokiruojančio filmo „Baladė liūdnajam trimitui“ režisierius Alexas de la Iglesia grįžta į ekranus tam, kad pristatytų kruopščią juostą „Messi“ („Messi“) apie Argentinos futbolininko Lionelio Messi sportinės šlovės kelią. Programoje „Dokumentika. Asmenybės“ rodomas filmas – įtraukiantis, išsamus ir atviras. Rodomi ne tik futbolininko kolegos ar treneriai, tarp kurių ir Diego Maradona, bet netgi endokrinologas, konsultavęs Messi dėl sutrikusio augimo problemų.