Intriga, pašėlęs veiksmas, įdomūs veikėjai ir netikėti siužeto vingiai – tai filmo „Tegelbsti mus Dievas“ („May God Save „Us, rež. Rodrigo Sorogoyen, Ispanija) pagrindiniai ingridientai. Madridas, 2011 metų vasara. Ekonominė krizė. Miesto centre siaučia demonstracijos, o pusantro milijono piligrimų laukia artėjančio popiežiaus vizito. Maža to, mieste žudomos ir prievartaujamos senyvo amžiaus moterys. Užduotis surasti serijinį žudiką paskiriama detektyvams Velarde ir Alfaro. Inirtingos medžioklės metu detektyvai ima suvokti, jog tarp jų ir žudiko beveik nėra skirtumo. Režisierius Rodrigo Sorogoyenas sėkmingai suderina policijos darbą, socialinę kritiką, charakterių analizę, juodajį humorą, katalikybę ir sukuria provokuojantį bei savitą kriminalinį trilerį.
Keturiems „Oskarams“ nominuota juosta „Bet kokia kaina“ („Hell or High Water“, rež. David Mackenzie, JAV) nukelia žiūrovus į šiuolaikinį vakarų Teksasą, kuriame vis dar galima sutikti kaubojiškų bankų plėšikų, užkietėjusių reindžerių, inirtingų gaudynių mašinomis ir vesterniškų akistatų su šautuvais rankose. Tačiau šis filmas nėra eilinė holivudiška produkcija, kupina pigių sprogimų ir karštligiškų susišaudymų. Tai lėtai degantis trileris apie finansinės krizės sužalotą pasaulį ir jo gyventojus, praradusius viltį geresnei ateičiai, ieškančius šios ateities nelegaliais būdais. „Bet kokia kaina“ - įtemptas ir reikšmingas trileris, kupinas moralinių dilemų, varomas stipraus scenarijaus, puikių dialogų ir nepriekaištingos aktorių vaidybos.
Žmogaus gyvybė yra pigi ir nereikalinga filme „Gilzė“ („Birdshot“, rež. Mikhail Red, Filipinai, Kataras). Tačiau vieno iš filipinų nykstančių ir branginamų nacionalinių erelių gerovė čia yra visai kitas reikalas. „Gilzė“ yra detektyvinis trileris, pasakojantis apie jauną filipinietę merginą, nuklydusią į Filipinų miškų rezervatą. Giliai rezervate ji nušauna ant išnykimo ribos esantį ir itin saugomą filipinų erelį. Policijai pradėjus nežinomo brakonieriaus paiešką tyrimas netrukus nuveda į dar šiurpesnį atradimą.
Didžiulė paveldėta teritorija ant Juodosios jūros kranto taps tikru prakeiksmu filmo „Šunys“ („Dogs“, rež. Bogdan Mirică, Rumunija) pagrindiniam veikėjui. Jaunas miestetis Romanas po senelio mirties gautą didžiulį sklypą nusprendžia parduoti, tačiau neužilgo išsiaiškina, kad šiame sklype nelegalią veiklą vykdo ir toliau nori vykdyti senelio pakalikai. „Šunys“ – tai vesterno tradicijomis sukurta juosta, nukelta į šiuolaikinius laikus. Savo lėta, meditacine prigimtimi, rūpesčiu smurtui, moralumui, žmogaus prigimčiai klysti ir dėmesiu palikimo bei neįvykdyto teisingumo tematikoms, šis filmas žiūrovams primins brolių Coenų šedevrą „Šioje šalyje nėra vietos senukams“.
Juostos „Aš nesu Ponia Bovari“ („I Am Not Madame Bovary“, rež. Feng Xiaogang, Kinija) centre – moteris, atsisakanti susitaikyti su ją užvirtusia neteisybe ir bjauriausiais įžeidimais. Li ir jos vyras nusprendžia išsiskirti, kad apgautų sistemą ir gautų didesnį butą, tačiau po skyrybų vyras susituokia su kita moterimi, o Li lieka su paleistuvės reputacija. Įskaudinta ir pažeminta ji leidžiasi į 10 metų trunkančią kovą su biurokratinėmis sistemomis. Filmas išsiskiria neįprastais kinematografiniais sprendimais, kadrais įrėmintais siauruose apskritimuose ir kvadratuose. Tai komiška satyra, kurioje susiduria biurokratija, kultūrinės tradicijos ir širdies reikalai.
Keturios aktorės ir keturi identitetai užsispyrę pabėgti nuo savo praeities vaizduojami eksperimentinėje dramoje „Našlaitė“ („Orphan“, rež. Arnaud Des Pallières, Prancūzija). Sandros jaunystė, jai persikėlus gyventi į Paryžių ir susikirtimas su nelaimėmis. Karinos paauglystė, begalė pabėgimų, vyrų ir nesekmių, nes bet kas geriau, nei nelaimingi šeimos namai. Kiki vaikystė, kai ji žaisdama slėpynes susiduria su tragedija ir galiausiai suaugusi Renee, kuri buvo įsitikinusi, jog jau pabėgo nuo savo praeities. Palaipsniui suvokiama, jog visos šios veikėjos, tai skirtingos tos pačios moters pusės.
Slaptas nusikaltėlių pasaulis mažame idiosinkratiškame miestelyje. Žolynuose besimėtanti nupjauta žmogaus ausis. Išprotėjęs, nuo sekso priklausomas narkotikų prekeivis pagrobinėjantis žmones, tai tik filmo „Mėlynas aksomas“ („Blue Velvet“, rež. David Lynch, JAV) paviršius. Į gimtąjį miestelį grįžęs koledžo studentas Džefris žolyne randa nupjautą ausį ir įsivelia į detektyvinį tyrimą susijusį su paslaptinga naktinio klubo dainininke ir grupe psichopatiškų nusikaltėlių, kurie pagrobė jos sūnų. Lynchas kuria prieštaravimų pasaulį, kuriame tvarkingi sodai ir draugiškos priemiesčio gyventojų šypenos kontrastuoja su tamsiu kriminaliniu ir psichoseksualiniu fantazijų pasauliu.