Žiūrovams mėgstantiems klasikinio siaubo žanrą verta pažiūrėti filmą „Demonas“ („Demon“). Lenkų režisierius Marcinas Wrona džiaugsmingą vestuvių atmosferą apgaubia baugia siaubo nuotaika. Pagrindinis filmo veikėjas Peteris ruošiasi vesti Žanetą, tačiau vestuves sudrumsčia Peterio atkasta netinkamai palaidota siela, žydų folkloro figūra dibukas, kuri užvaldo veikėją. Filme įtampa pamažu auga, atmosfera tamsėja ir Peteris keičiasi tapdamas kažkuo baugiu, tamsiu ir nepažįstamu. Režisierius, pasitraukęs iš gyvenimo, praėjusį rudenį, Gdynės festivalio metu po filmo premjeros, sukuria teatrališką paveikslą, savaip interpretuodamas klasikinę lenkų pjesę ir žydų folklorą.
„Norfolkas“ („Norfolk“) – tai Martin Radich niūrus ir paslaptingas filmas. Labiausiai stebina šio filmo apokaliptinė, ilgam įstringanti atsmosfera ir pagrindiniai aktoriai – tai pienininką Quentino Tarantino „Negarbinguose šunsnukiuose“ suvaidinęs Denis Menochetas ir jauna lietuvaitė, neprofesionali aktorė Goda Letkauskaitė. Atsiskyrėliai tėvas ir sūnus siekia atsikratyti revoliucionierių gauja. Tačiau sūnus susižavi jauna jos padėjėja. Ši juosta – tai gilinimasis į skaudžias giminės paslaptis, veikėjų minčių gelmes ir atsirandantį ryšį tarp dviejų jaunų sielų.
„Lopšinė liūdnai paslapčiai“ („A Lullaby to the Sorrowful Myster“) – tai 8 valandų Lavo Diazo juosta apie Filipinų nacionalisto, revoliucionieriaus Andréso Bonifacio mirtį. XIX a. pab. Revoliucionieriaus žmona ieško savo vyro kūno, ji bando išsiaiškinti mirties aplinkybes ir klausosi skirtingų savitų pasakojimų apie tai. Mitai ir paslaptys dengia šią istoriją. Neapibrėžta siužetinė linija, juodos ir baltos deriniai, statiški kadrai – tai vizualinė poema apie desperatiškos moters paieškas ir magišką Filipinų istoriją.
Režisieriaus Nikola Ljuca filme „Drėgmė“ („Humidity“) perteikia vidinę žmogaus įtampą. Dingsta Peterio žmona Mina, tačiau jis, vietoj to, kad praneštų policijai, meluoja visiems aplinkiniams, kad ši sunegalavo. Melas auga, įtampa didėja, drauge su ja ir vidiniai Peterio demonai. Užgniaužtos emocijos sukelia neigiamas pasekmes. Tai filmas apie užslopintą pyktį, melą, įtampą tarp dviejų žmonių, nesugebėjimą atleisti ir išsivaduoti iš uždarumo gniaužtų.
Lietuvių režisierius Ignas Miškinis („Diringas“, „Artimos šviesos“) šį kartą pristato įtempto siužeto istoriją „Karalių pamaina“ („Kings‘ Shift“). Jau para, kai jaunas policininkas priemiesčio klinikoje saugo komos ištiktą ligonį, įtariamą Antrojo pasaulinio karo nusikaltimais. Pamaina seniai baigėsi, bet niekas neatvyksta jo pakeisti. Jaunuolis pasiryžęs nepalikti posto, kol negaus kito įsakymo. Vienatvė, nuovargis, alkis, vis didėjantis neužtikrintumas ir kartu užsispyrimas paverčia jį tiksinčia bomba. Ji sprogsta netinkamiausiu momentu, kai policininkas turi priimti sudėtingiausią sprendimą – kam jis pasiryžęs, saugodamas įtariamojo gyvybę, kai visas pasaulis trokšta šio mirties.
Intelektualaus disutopijos žanro mėgėjai neturėtų praleisti filmo „Omaras“ („The Lobster“). Režisierius Yorgos Lanthimos ir vėl žiūrovui pateikia savitą žvilgsnį į šių laikų visuomenę. Visuomenė, kurioje nepripažįstama galimybė būti vienam, todėl sukuriama sistema, kuri padeda susirasti antrąją pusę, o jei nesusirandi, esi paverčiamas pasirinktu gyvūnu. Tai tobula sistema, kurioje viskas turi savo funkcijas – kaip ir žmogus, o žmogus negali būti vienas. Šis filmas tai iliuzija apie prievartą ir pasirinkimus. Nors pagrindinis veikėjas galiausiai atranda savo meilę, ji yra nepriimtina visoms visuomenės grupėms. Tai tyli ir subtili kritika tarp mūsų įsigalėjusiems stereotipams.
Magiškos kultūros atsiskleidžia net keliose šių metų „Kino pavasario“ juostose. „Kai nuvirsta medis“ („Amama / „When a Tree Falls“) – keista slėpinga baskų režisieriaus Asier Altuna Iza juosta. Troba jungia vieną šeimą, saugo praeities paslaptis ir protėvių išmintį. Dukra, siekdama ištrūkti iš šio tvirto šeimos ryšio, susiduria su užgrūdinto tėvo pasipriešinimu. Stiprių charakterių, laukinės ir paslaptingos gamtos, gyvenimo magijos pripildytas filmas, rodo šeimos dramą. O visą tai stebi senos išmintingos Amamos (močiutės) žvilgsnis.
Poetiškas ir magiškas Ciro Guerra darbas „Gyvatės apkabinimas“ („Embrace of the Serpent“) pasakoja apie kolonializmo naikinamą Pietų Ameriką. XX a. pr. jaunas vokiečių tyrinėtojas Theodoras ieško itin retos gėlės yakruna, galinčios jį pagydyti nuo mirtinos ligos. Jam padeda vietinis šamanas Karamakate. Kelionė į paslaptingosios Amazonės gilumą, dviejų kultūrų susidūrimas, siekis išgyventi ir svajonės paieškos – tai filmas, kuris nuneša žiūrovą į visai kitą pasaulį, į visai kitą suvokimą.