Iš konkursinės programos bus renkamas geriausias filmas bei du specialieji prizai. Nugalėtojai bus paskelbti Uždarymo ceremonijos metu balandžio 2 dieną.
Žiuri pirmininkas, Berlyno kino festivalio atstovas Rytų Centrinės Europos šalims Nikolaj Nikitin pasidžiaugė, jog komisija turi išrinkti ne vieną, o įvardytis tris nugalėtojus. N.Nikitinas teigė per dieną paprastai gebantis pažiūrėti ir įvertinti apie 5 filmus, tačiau savo malonumui per dieną renkasi ne daugiau kaip vieną filmą. Apie 1042 filmus per metus peržiūrintis Berlyno kino festivalio atstovas jaučia simpatiją Quentino Tarantino stiliaus filmams. N.Nikitin pridūrė, kad žmogui svarbu išlaikyti ryšį su kinu,nes kitaip jo požiūris į gyvenimą tampa ciniškas.
Tatjana Liutajeva |
Ukrainiečių aktorė, festivalio „Gyvasis Rusijos kinas“ organizatorė Tatjana Liutajeva prisipažino, kad pirmą kartą būti žiuri nare jai yra labai keista, nes anksčiau jos pačios vaidyba buvo vertinama kino kritikų. Lietuvoje 15 metų gyvenusi moteris teigė čia sugrįžusi lyg į namus ir net nepamiršusi lietuvių kalbos.
„Žiūrėsiu į filmą kaip į produktą, ne tik kaip į aktorių darbą ir vertinsiu iš savo subjektyvių pozicijų. Kreipiu dėmesį į meną, tikrovę. Man nusibodo abstrakcijos kine, man labiau patinka, kai galiu atpažinti ką nors savo, tai man yra svarbiausia“, – apie vertinimo principus kalbėjo žiuri narė.
Žiuri narys, su filmais „Amelija iš Monmartro“, „Asteriksas ir Obeliksas“ dirbęs prodiuseris Antoine Simkine pasidžiaugė, kad pirmyn judančio ir nuolat progresuojančio „Kino pavasario“ ir kitų panašių festivalių vienas svarbiausių uždavinių yra gerų filmų populiarinimas.
Kiti žiuri nariai: žurnalo „Variety“ redaktorius Rytų Europoje, laikraščio „The Sunday Telegraph“ bendradarbis Nick Holdsworth ir tokių filmų kaip „Žmogus su geležine kauke“, „Marsas atakuoja“ kino operatorius Peter Suschitzky.
Konkursinės savaitės metu nekomercinius kino teatrus ir festivalius vienijanti tarptautinė organizacija „Cicae“ rengia atskirą konkursą ir iš konkursinės programos filmų išrinks vieną, rekomendacinio pobūdžio filmą.
Šio konkurso nariai kino teatro „Skalvija“ direktorė Vilma Levickaitė, „Cicae“ atstovai Peter Erasmus ir Rita Linda Potyondi.
Man nusibodo abstrakcijos kine, man labiau patinka, kai galiu atpažinti ką nors savo, tai man yra svarbiausia.
„Stengiamės, kad kinas pasiektų kuo daugiau žiūrovų visame pasaulyje. Pagrindiniai mūsų kriterijai – meninė filmo kokybė ir tai, kad filmas tiktų plačiai auditorijai, nebūtų per daug specifinis“, – teigė V.Levickaitė.
Konkursinę programą sudarė „Kino pavasario“ programos sudarytojai. Pirmenybė buvo teikiama Naujosios Europos šalims – Rytų Europai, Balkanams bei Kroatijai, Turkijai ir kitoms šalims. Į konkursinę programą buvo atrinkti darbai tų režisierių, kurie tik pradeda įsitvirtinti kine ir yra sukūrę vieną ar du filmus.
Antrą kartą rodomoje konkursinėje programoje „Nauja Europa – nauji vardai“ tarp aštuonių konkursinių filmų pirmą kartą varžysis ir lietuviška kino juosta – režisieriaus Igno Miškinio filmas „Artimos šviesos“.
Konkursinės programos filmai: „Artimos šviesos“ (Low Lights), „Juodasis būrys“ (Crnci / The Blacks), „Lenkų-rusų karas“ (Wojna polsko-ruska / Snow White and Russian Red), „Nuo 10 iki 11“ (11'e 10 kala / 10 to 11), „Policija, būdvardis“ (Politist, adjectiv / Police, adjective), „Prarasti laikai“ (Utolso Idok / Lost Times), „Rytų pjesės“ (Eastern Plays), „Užtarėjas“ (Protektor / Protector).